Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 9 april 2010

Av Sigge Svamphund - 9 april 2010 17:57

Blev störd i min skönhetssömn mitt i natten.

Vaknade av en knuff och blev tillsagd att jag skulle sluta prata i sömnen och gå ner.

Begrep ingenting, jag vet att jag somnade under mattes säng.

Nu låg jag i den och dessutom påstod hon att hon blivit väckt av att jag låg och pratade i sömnen.

Troligen har jag gått i sömnen och råkat hamna i sängen medan jag drömde om nåt trevligt.

Känsliga människa!

Jag kunde väl i alla fall fått avsluta min trevliga dröm innan hon väckte mej.

Om ni bara visste så ofta som jag blir störd på nätterna av hennes pladdrande i sömnen och i bland är hon uppe och grejar också.

Inte springer jag runt och knuffar på henne så hon vaknar då inte.

Men funderar på att börja med det.

I alla fall så kom jag iväg till skogen på förmiddan.

Gick en väg som inte har varit framkomlig på flera månader på grund av all snö.

  

Började med att hitta en sjö som var alldeles nyanlagd.

Den brukar inte finnas där.

Inte nog med att jag kunde simma i den, jag testade att göra granbarrsinpackning

också.

Tror att det är väldigt välgörande för min päls.

Matte gör ju alla möjliga häxbrygder med granskott så då är säkert barren bra

för pälsen.

  

Hittade min skumma moj som jag har i den skogen.

Jag vet inte vad det är men jag roade mej ordentligt med den ett tag.

Var ju tvungen att kolla att den klarat vintern.

Så kom jag till en av mina andra sjöar som jag inte inspekterat på månader.

  

Syns dåligt på bilden men här kom vi inte längre.

Eller jag hade gjort det men vattnet är så djupt att matte trodde att det skulle gå

över hennes höga stövelskaft.

Alltså kunde jag inte kolla mina bra badplatser.

  

Testade på ett annat ställe.

Här ska det vara torra land men idag gick det utmärkt att simma.

Kan alltså pricka av sjö nummer tre på min lista över alla som måste provsimmas.

Har bara siså där 25 stycken kvar.

Ån som rinner mellan Fyrsjön och min närmaste sjö fick jag inte testa.

Alldeles för strömt vatten påstod skitmatte.

  

Gick förbi jaktstugan där det brukar finnas dunkar.

Inte en endaste dunk, inga fynd alls idag.

Dålig service på det jaktlaget.

  

Inne i skogen så hittade jag rester av dunkmissbruk.

Det jag har i munnen är en avskuren del av en dunk.

Inte alls lika bra som en hel men fick duga i brist på bättre.

  

Matte gnäller över att jag måste spaa i varenda grop jag ser.

Alltså la jag mej vid en och tyckte att hon kunde gå vidare medan jag gjorde

vad jag skulle i gropen.

Är sånt gnäll om stinkande lervatten vatten med fantastisk doft.

Hot om tortyrkammaren hör jag många gånger varje dag nu.

  

Till slut kom jag till min närmaste sjö.

Premiärsimtur i den.

Precis när jag simmade runt och insåg att den var lika bra som innan onödiga isen

kom det ett par människor.

De trodde inte sina ögon när de såg mej simma där.

På vanligt mänskligt vis så var det en massa prat om kallt i vattnet och annat dumt

som människor inte begriper.

Vidhåller att de borde spaa och simma istället för att använda tortyrkammaren.

  

Mina gamla träningsdäck håller också på och komma fram.

Körde ett par rundor med dom bara för att hålla kroppen i trim.

Hemma igen så började det falla hälsovådligt regn.

Alltså har jag mest slappat och drömt om fler sjöar och andra viktiga hundsaker.

Men tro inte att jag sluppit undan att släpas ut i det.

Utan hänsyn till min hälsa så stod matte dessutom och pratade med en annan

människa medan jag ådrog mej otäcka regnskador.

I morgon fyller mattes mamma en massa år, undrar om jag får tårta då?


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards