Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 30 mars 2010

Rapport om dagen

Av Sigge Svamphund - 30 mars 2010 18:00

Det har inte hänt så mycket här idag.

Matte bestämde att hemmaskogarna kunde duga idag.

Hon trodde att det kanske skulle gå att komma fram på ställen där vi inte

gått på evigheter.

  

Gick inte såg ut så hä.

Fortfarande ca 2,5 dm blöt tung snö så jag missade med största säkerhet mängder

med ypperliga spagropar.

  

Jag fyndade i alla fall en plankbit som jag gömde för länge sedan.

Den hade tinat fram nu.

  

Blev att gå på vägen istället för den planerade stigen.

Undrar när snön tänker försvinna i skogen egentligen?

Matte satsar på september just nu.

  

Till slut så var jag vid de långa spängerna som går runt min sjö.

Gå runt sjön det kan vi glömma nu.

  

Jag var ute och testade.

Is med en massa vatten under hade passat mej perfekt men matte vägrade.

  

All myrmark är redan försvunnen under isen så sjön kommer att bli extra stor ett

tag när all snö smälter i skogen och onödiga isen försvinner.

  

Blev samma tråkväg tillbaka.

Men jag hittade flera nya små sjöar.

Mycket trevligt.

  

Jag och Ville ska ju ha våran årliga tävling.

Den går ju ut på att Ville ska hitta vitsippor innan jag nosat upp första stenmurklan.

Det lär dröja en stund innan vi kan starta den för det finns bara såna här små

fläckar utan snö i mina skogar.

  

Lyckades hitta handsken som jag grävde ner i snön i vintras.

Alla mina gömda fynd verkar töa fram nu.

Med tur kan jag snart göra lite nya också hoppas jag.

  

Passerade den där ån som jag alltid tycker att jag ska simma i.

Idag såg jag dessutom underbart skum till inpackning.

Men onödigt koppel och matte påstod att om jag hoppade i så skulle jag svepas med

av vattnet och inte ha en chans.

Ok, ån har blivit 2,5 gånger större på nån vecka och vattnet har ordentlig fart.

Kanske bäst att avvakta lite med bad där.

Gick hem och slappade medan matte håll på med tråksaker.

När jag var ute på eftermiddan så hittade jag spagropar där de aldrig funnits förr.

Jättestora djupa och härliga var dom.

Trevligt när de dyker upp på de mest oväntade ställen.

Sen läste matte att nu är det nåt som heter klass 2 varning för höga flöden här.

Så nu tänker hon örja ta bilder på översvämmade ställen varje dag.

Kan hon roa sej med då.

Jag tänker spaa och simma jag.




 
 
Rudi

Rudi

30 mars 2010 19:45

Kul att dina skatter börjar töa fram nu. Och du, jag har upptäckt att jag har minst fem meterdjupa spasjöar på min tomt, men jag bryr mig inte. Skulle jag vilja så skulle jag kunna spaa från morgon till kväll i trädgården. Och du, på promenaden nyss såg jag en dunk, men jag brydde mig inte om den heller. Vi har väldigt olika hobbies du och jag, polarn!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

30 mars 2010 23:22

Hoppas ni hittar många fina flöden där du kan påskspaa medan matte fotograferar... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper med matte

Kasper med matte

31 mars 2010 00:16

Joodu, nog kommer det att bli gott om spagropar alltid!
Men flöden - såg att du också sett hur illa det kunde ha gått för Timsen och hans matte!
Förfärligt!!!!!!!
Så vi ska nog vara rädda om både oss själva och våra mattar.

Väldigt mycket töar fram nu - på min tomt ligger t.ex en trasig gul hin som någon släpat dit... (granen ligger fortfarande i tryggt förvar under en stor snövall).

http://www.belof.se

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

31 mars 2010 02:32

Huh, var oxå inne och läste om Timse och hans matte.. så fruktansvärt. Så snälla Sigge var nu jätteförsiktig och lyssna på matte

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Torsten

Torsten

31 mars 2010 08:09

Läste också om Timse och blev förskräckt....Nu måste du lyssna på din matte Sigge och låta henne sätta koppel på ibland!
Ska bli kul att se dej bada i övesvämmade skogen :)

http://prinstorsten.blogg.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

31 mars 2010 08:10

Höga flöden, ja då kanske du inte behöver gå så långt för att spa´a. Fast det kan ju inte vara kul om det kommer att svämma över för mycket. Man ser riktigt hur din snö har smält. Hos oss for det lite grann igår. Men vi har ju gott om vara så det kommer nog att dröja, innan det ser ut som hos dig. Ha en bra dag

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Carina

Carina

31 mars 2010 12:15

Ojoj vad mycket snö ni har kvar. Här har så gott som all snö försvunnit, ligger några små grus/snöhögar kvar men de lär försvinna idag i och med det regnar för fullt. Kul att hitta alla roliga saker som har legat gömda i snön :-) Ha en bra dag

http://tysonochganget.blogspot.com

 
Ingen bild

Alice

31 mars 2010 12:58

Hej Sigge! jag har egentligen inte så mycket att berättaa. Matte gnäller om dålig rygg så nu får jag ta hand om henne. Nåja, mattes särbo är en hygglig prick. Han lär mig saker och så får jag kex. Jag kan naturligtvis utföra det han ber om även utan kex, men då låtsas jag inte förstå och så får jag kex. Ute regnar det men vi får ut en prom ändå. Akta Dig Sigge för farliga span. Blev orolig för Dig när Du berättar att Din matte varnar Dig. I bland vet mattar bra saker.
Trevlig påsk på Dig, vi hörs snart
Kram Din Alice

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

31 mars 2010 21:01

Kan väl inte vara någe att ta bilder på en massa vatten, när matte har en så snygg modell som dig. Det är ju du som ska va på bilderna så de så.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards