Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 29 mars 2010

Av Sigge Svamphund - 29 mars 2010 18:22

Egentligen så skulle jag ha jobbat med människovalpspassning idag.

Men stackars Adam hade varit magsjuk hela natten så det blev inget sånt jobb.

Matte skulle till Eskilstuna så vi lånade Oliver ett par timmar.

Han kunde behöva lite skoj istället för att baraa vara hemma med sjuka lillebror.

Mycket trevligt för vi gick till det där Djurgår´n.

  

Började bra för Oliver hittade en ordentlig pinne åt mej.

Den hade vi väldigt mycket skoj med.

Ännu mer när jag slapp onödiga kopplet.

  

Oliver har mycket sunda intressen.

Han uppskattar spagropar lika mycket som jag.

  

Här blev det lite tokigt.

Oliver kastade pinnen och sen satt han fast i snön.

När matte fått loss honom så satt hon fast istället.

Oliver tyckte visst att det var väldigt skoj med en farmor som satt fast i snön för han

stod och skrattade åt henne medan hon kämpade.

  

Sen blev det jättebra.

Jag hittade en väldigt stor trevlig spagrop.

Oliver kastade pinnar och snöbollar i den och jag spaade.

  

Detta kallar jag för hundlivskvalitet.

En människovalp som kastar saker åt mej och en underbar spagrop.

Om inte matte lagt sej i så hade jag säkert stått kvar där fortfarande ihop med

Oliver.

Behövdes väldigt mycket övertalning för att vi skulle följa med henne.

  

Ännu bättre för Oliver hittade två buskar där det växte korv.

Självklart så åt jag upp alla korvblommor.

  

Oliver funderade på varför jag luktar på en massa kissfläckar.

Matte försökte förklara att jag får reda på vad andra hundar gjort, att det är

ungefär som att läsa tidningen.

Precis då så fyndade jag en gammal tidning, mycket lämpligt.

  

Självklart så spaade vi ännu mer på massor med olika ställen.

Oliver borde följa med mej till alla mina skogar och testa alla underbara gropar

där.

Tänk vad skoj vi skulle ha.

Efter ett par timmar så var det dags att lämna tillbaka Oliver till hans mamma och

Adam.

Efterom Adam varit magsjuk så höll sej matte på mycket behörigt avstånd från honom.

Blev alltså inget busa hemma hos Oliver.

Efter människovalparna så hälsade jag på mattes föräldrar och bjöd mej på

smarriga matrester.

Sen gick jag en sväng med matte i centrala stan.

Träffade flera stycken trevliga människor som satt på en bänk.

Jag charmade dom så mycket att de till och med alldeles glömde att krama sina

flaskor och burkar just då.

Jag var den trevligaste hund de träffat på åratal sa de och en tyckte att jag hade

en ovanligt bra matte som lät dom klappa mej och prata med mej.

Äsch, människa som människa och kunde jag förgylla deras tillvaro några

minuter så är väl det bra.

  

Nädå, inte idag heller.

Jag SKA simma i Eskilstunaån!

Nu var dåliga ursäkten att det är jätteströmt och fullkomligt livsfarligt.

Så var det dags att åka hem.

Men på väg hem så stannade matte precis där vår Sörmlandsledsetapp börjar.

Hennes abstinens efter den är svår och nu skulle vi kolla framkomligheten.

  

Blev bara en liten bit.

Men kolla det tar sej!!!!!!

Snön börjar försvinna så snart så kan vi jobba där.

Enligt matte blir det mycket jobb för en massa markeringsstolpar har

spårlöst försvunnit under vintern.

  

Fyrbente etappledaren gör en insats.

Matte drog upp en massa små träd som lå böjda över stigen.

Perfekt hundjobb.

Mellan alla spagropar så drog jag också upp träden.

Nu har den en chans att räta upp sej efter att ha varit begravda under snön.

Hittade ett vårtecken också.

I en myrstack så hade alla myror vaknat.

Matte försökte ta en bild på det men de blev inget bra.

Nu är jag trött men ska försöka hinna titta in till så många som möjligt av er

under kvällen.





Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards