Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 27 mars 2010

Av Sigge Svamphund - 27 mars 2010 17:38

Haft en ganska slapp dag.

Men skulle i alla fall som vanligt till skogen ett tag på förmiddagen.

På väg till skogen så fick jag syn på en snygg tik som jag väldigt gärna ville hälsa på.

Den snygga tiken visade tydligt att hon ville göra närmare bekantskap med mej.

Matte frågade vänligt ägaren om det var okej att vi hälsade.

Nu hoppas jag att alla mina läsare sitter ner och håller sej fast för nu kommer

det dummaste som hörts på länge.

Tiken ägare tittade på mej och frågade matte vad jag är för ras.

Matte: Han är korsning av border collie och groenendael

Tikens ägare: Då får de ABSOLUT INTE hälsa!!!!!!!!!!!!!!! Min hund är REEENRASIG och får inte träffa blandraser (det sista ordet med föraktet drypande).

Matte: Ursäkta löper hon eller??????

Tikens ägare: Nej, men hon får bara umgås med reeenrasiga hundar.

Matte.: Men du då ska du inte prata med mej heller för jag är tyvärr inte renrasig, det finns en sydeuropé långt bak i min släkt. Detta sagt med hela norra Ishavet i rösten.

Jag och matte gick, snygga tikens ägare stod stum kvar och bara stirrade.

Stackars, stackars brud som har en så ofantligt korkad människa!

Jag är precis lika mycket värd som alla andra hundar "renrasig" eller blandras

har ingen betydelse.

Har ju massor med hundkompisar både med och utan stamtavla.

Förresten det där med "ras" är ju en mänsklig uppfinning.

Människor har parat olika hundar och på så sätt fått fram vad de kallar för olika raser.

Fast egentligen är vi blandraser allihopa eller rätt och slätt HUNDAR, fast med olika utseende och egenskaper.

Gick i alla fall till skogen ihop med matte som muttrade en massa om att ännu är inte den siste idioten född.

  

På väg ut i skogen och jakten på dagens spagropar har börjat.

Matte hade nog också behövt några för att kyla ner alla upprörda känslor.

  

Jodå, jag hade tur och hittade ett större antal trevliga.

Matte vägrade spaa, hon lyckades inte ens trampa ner i nån av misstag eller

ha sönder nån väg idag.

  

En syn som både jag och matte klarat oss utan.

Skogsmördarmaskiner blockerar stigen.

  

Jag gjorde verkligen vad jag kunde men mina stålkäftar lyckades tyvärr aldrig

slita av slangarna.

Matte ångrar att hon inte filmade för jag lät alldeles väldigt medan jag

slet hårt.

  

Snart kommer det inte att finnas ett endaste träd kvar.

Den här timmertraven är bara en ytterst liten del av allt som finns efter vägen.

  

Just det den %¤#"(/& kyrkan skövlar.

De skulle inte få äga ett endaste träd den penniggiriga inrättningen.

För ett tag sen så läste matte nånstans på nätet om någon miljöorganisation som

ansåg att kyrkan inte ska äga skog.

De kan ju inte stava till naturhänsyn utan ser bara till att skövla utan hänsyn för

att sen sälja marken och fylla de överfulla kassakistorna.

Matte svor och jag kylde av mej i ett antal spagropar till.

  

Tyckte att vi skulle ta den här vägen hem.

Det hade börjat falla hälsovådligt regn och jag ville bara hem utan alltför

stora skador på min vackra kropp.

Matte vägrade pulsa i blötsnö så det blev längre vägen.

  

Titta här!!!!!!!!!

Bildbevis på att jag skadas av hälsovådliga regnet.

Har tappat mitt högra bakben på grund av regnskador, hoppas att matte inser nu

att jag absolut inte ska vistas ute i regn.

Hade tur så det ha växt ut ett nytt bakben igen.

Resten av dagen har jag mest slappat.

Just ja, ursäkta ni utan bloggar!!!!!!

Jag har slarvat med att svara er ett par dagar.

Ska skärpa mej.

LOOOVAR!!!!!!!!!!!!


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards