Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 26 mars 2010

Av Sigge Svamphund - 26 mars 2010 17:41

Jag har bråda tider just nu.

Måste kolla alla mina skogar och hur tillgången på spagropar är.

Idag så skjutsade matte mej till Gröna männenskogen.

Fast det började lite konstigt.

Precis när vi parkerat så kom leonbergerbrudens bil.

Aha, jätteskoj trodde jag som genast tänkte tiksällskap på promenaden.

Nähä, hon hade den där lille ettrige hanen i släptåg och då skulle de inte kunna gå i samma skog som jag.

Men man kan gå flera mil där och på massor med vägar så varken jag eller matte begriper problemet med att de kändes sej tvingade att åka hem igen.

Vi skulle inte ens åt samma håll i skogen.

Ja,ja jag hade full sysselsättning i alla fall.

  

Gå till Krokodilsjön får vänta ett tag till.

Jag provade stigen men sjönk till magen hela tiden, men snart så..............

  

Monstret från spagroparna anfaller!!!!!!

Sanningen är att jag fastnade i snön och hade svårt att ta mej upp.

  

Den där vita pricken mitt i bilden ska föreställa årets första svan.

Hörde flera tranor också så det kanske är vår på gång.

  

Man ska tänka på sina bloggkompisar.

Jag hittade ett vilda grisspår och tänkte leta efter ben till Luddes benpussel.

Tyvärr hittade jag inget att skicka.

  

Jo jag vet att jag lovat att aldrig mer använda dasset.

Men nöden har ingen lag och det fanns ingen gran precis då och där.

  

Flera gånger så testade jag att göra som matte. alltså trampa igenom snön och hitta

spagropar.

Misslyckades.

Förövrigt så var det inte så många spagropar som jag förväntat mej i skogen.

  

Vägen mot Kung Bores tillhåll är äntligen alldeles snöfri.

  

Dagens matte verk.

Nu trampar hon sönder vägar!!!

Skyller på nåt som kallas tjällossning, undrar hur den kan lossna när det inte varit

nån tjäle?

  

Ville funderar ju på när vi ska börja vår årliga tävling.

För er som inte vet så tävlar vi om ifall Ville lyckas hitta vitsippor innan jag

hittat årets första murklor.

Så här ser det ut på ett av de tidiga ställena.

Dröjer nog en stund tills tävlingsstart skulle jag tro.

  

Det var en gång sovplats för Kung Bore här.

Han är borta, alldeles försvunnen!!!!!!

Jag letade noga men inte ett spår efter honom.

Hoppas han flyttat till Ishavet eller annat lämpligt ställe för gott.

  

Nä jag har inte tjuvstartat tävlingen och gräver efter murklor.

Brukar ha en ljuvlig spagrop precis där.

Skam den hund som ger sej, jag grävde ordentligt och under all snö så fanns det

vatten och lera.

Gjorde fantastiska inpackningar av nos och framben.

Tyvärr ingen bild på det eftersom batteriet i kameran dog.

Ska skicka matte på kursen "Kom ihåg att ladda kamerans batterier".

För övrigt så har det varit underbart väder så jag har varit ute mycket resten av

dagen också.

Men det hände inget värt att rapportera då.

I morgon hoppas jag kunna inspektera någon annan skog coh kolla spagropar.

Begriper inte varför matte pratar om tortyrkammaren igen.

Nu börjar jag ju få pälsen i superskick.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards