Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 24 mars 2010

Av Sigge Svamphund - 24 mars 2010 17:53

Finns egentligen bara ett ord för denna dag.

ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Optimisten matte trodde att kanske att snön sjunkit ihop så mycket att

det skulle gå att ställa bilen och gå en väg som jag inte gått sen allt vitt elände kom.

Jag blev väldigt glad och såg fram emot att få vara där. Har två sjöar en bäck, en tunna och en massa annat skoj i den skogen.

Men inte, det låg en meter snödriva så det var bara att glömma att försöka

ställa min bil där.

Istället så blev det Spagropsskogen.

  

Började bra.

Den lilla bäcken som rinner ut i sjön är öppen så snart år det nog att ta ett

dopp och en rejäl simtur.

  

Hade varit kallt i natt så en del spagropar såg ut så här.

Men det var mycket enkelt att slå sönder isen och spaa.

  

Äntligen!!!!!!!!!

Min stora superspagrop håller på och blir av med onödiga isen.

  

Ännu bättre!

Dålig hållbarhet på onödiga isen.

Jag bara gick runt lite och spagropen blev större och större.

Att matte stod och tjatade om att jag skulle komma och inte hitta på dumheter

det hörde jag inte.

  

Ljuvligt, underbart, fantastiskt!!!!!!!!!!

Var absolut inte mitt fel att isen "råkade" gå sönder så jag blev "tvungen" att

ta en simtur.

Kunde ha fortsatt att simma runt där hela dagen.

Men skitkärringen matte förbjöd mej.

Tror jag ska lämna henne hemma i fortsättningen och klara av mina skogrundor

på egen tass.

Som jag har längtat efter att få simma.

  

Ja, jag vet att snörullning är omodernt!

Efter bad ska jag helst rulla i gamla barr eller visset gräs men sånt fanns inte

att tillgå så det fick bli snö i brist på bättre.

Fick med mej matte på vägen mot sjön med skattkistan för snön hade sjunkit

så mycket att det gick att gå där.

  

Snart, snart................

Bakom mej brukar det vara ett litet fånigt dike som knappt duger till spa.

Men snart kommer jag att ha en älv eller så att bada i där.

  

Undrar om jägare gillar att spaa?

Deras jakttorn står en en underbar spagrop just nu.

  

Nästan för bra för att vara sant.

Har simmat för första gången i år, spaat i mängder med spagropar.

Då hittar jag skum till inpackning också!!!!!!!!

Skuminpackningar har jag inte kunnat göra på många månader.

  

Liter rester av min underbara inpackning.

Matte hann inte med att ta bild på när jag hade hela huvudet fullt av det underbara

skummet som är så välgörande för min päls.

  

Mitt bland allt spaande så hittade jag en blommande korvbuske också.

Gäller att passa på.

För jag vet att när det blir barmark och murklorna kommer då slutar korvbuskarna

att blomma.

  

Snart kommer det att finnas en ny sjö här.

Brukar normalt vara alldeles torrt och högt gräs bara.

Enligt matte så kommer jag att få så mycket nya sjöar att jag kommer att tröttna

ihjäl på att bada.

Hon vet som vanligt inte vad hon pratar om, bad tröttnar jag aldrig på.

  

På väg tillbaka till bilen och skitkärringen satte onödigt koppel på mej vid stora

spagropen.

Men där fiskarna förvarar sina saker så gjorde jag ett fynd.

Hade ett våldsamt behov av att äga en massa plastslang.

Kan alltid vara bra att ha till nåt.

Tyvärr så slutade det som det brukar.

Jag blev utan slangen.

Eftersom jag har ganska många nya besökare som kanske inte riktigt förstått vad

jag gör i spagropar så filmade matte idag.

Normalt är jag en tyst hund som ytterst sällan skäller men i spagropar är det ett

måste.

Hade önskat lite mer vatten men jag fick i alla fall upp lera från botten.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards