Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 22 mars 2010

Av Sigge Svamphund - 22 mars 2010 19:53

Oj, oj detta har varit en mycket jobbig och intensiv dag.

I ledde med att vara i skogen ett par timmar.

Tyvärr fick jag inte åka till skogen med alla spagroparna.

Nåt om att jag skulle vidare till Eskilstuna och inte skulle "skita" ner mej.

  

Hade hört talas om att jag skulle träffa Rudi i Eskilstuna så jag tog ett par

ordentliga träningsrundor med en lämplig tandpetare.

  

Strålande tider väntar!!!!!!!!

Det här brukar vara en ganska torr myr men snart så kommer det att vara en

ny sjö åt mej.

Ser jag verkligen fram emot.

Hittade faktiskt några mindre trevliga spagropar också.

Sen var det Eskilstuna.

Började med att hälsa på mattes föräldrar.

Mycket trevligt för jag blev bjuden på en massa korv.

Sen skulle jag till centrala stan.

  

Långt där borta kommer Rudi tillsammans med sin matte.

Förra gången vi träffades så sa vi fula ord och nu skulle det testas om vi

kunde vara lite trevliga.

Jag svor när Rudi markerade över min kissfläck.

Sen svor jag en gång i förbyggande syfte.

Gick en mindre runda ihop med våra människor.

  

Åh vad jag vill simma i Eskilstunaån!

Skitmatte påstår att det är totalförbjudet att bada där.

Öppet vatten och jag har inte simmat på flera månader!

Lät mitt dåliga humör gå ut över Rudi och var riktigt otrevlig.

Fick skäll av matte som skämdes över mej.

  

Matte bjöd Rudi på mitt godis!

Så påstår hon att han är jättesnygg,

Säjer bara morr!

När jag och Rudi gått skilda vägar så fick jag passa bilen i flera omgångar.

Först medan matte fixade presenter till Oliver, sen handlade hon tråksaker och

till slut fick jag passa ett helt parkeringshus medan hon var hos människoveterinären.

Att hon lyckades med konsstycket att gå vilse i en sjukhuskorridor, det lyckas

nog bara hon med.

Efter allt bilpassande så åkte jag till människovalparna.

Gick och hämtade Oliver på hans människovalpsdagis.

Hemma hos honom så fick han sina paket.

  

Av mej fick han en traktor som han hade mycket skoj med.

  

Matte gav honom en kaffebryggare så han kan bjuda henne på kaffe vid våra

besök.

Sen kollade jag alla saker som Oliver fick igår.

Alla var där och firade honom då men matte tyckte att det var bättre idag eftersom

hon skulle till människoveterinären.

Så var det fika och jag åt smarrig tårta.

  

En kamera hade han fått så här får jag vara modell.

Så blev jag och matte bjudna på smaskig mat också.

Blev en mycket lång dag detta så jag är dödstrött och det är matte också.

Tittar in till alla er andra imorgon istället.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards