Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 mars 2010

Av Sigge Svamphund - 21 mars 2010 18:07

Hade en helt underbar tur i skogen.

  

Började bra för titta bakom mej.

Det blir nog badsäsong i år för helt plötsligt är inte sjön bara äckligt vit.

Kanske, kanske att onödiga isen kommer att försvinna så jag kan bada ordentligt.

Sen började det.........................

  

Dagens första ljuvliga spagrop.

Visste inte om jag skulle hitta flera så jag grejade ordentligt.

  

Nästa.

Helt underbar den också.

Två spagropar efter varandra minns jag knappt när jag hittade sist.

Mitt hundliv kändes som en dröm.

  

På väg ner i ytterligare en.

Men titta på min päls.....................det har börjat falla en massa fullkomligt

onödig äcklig snö.

  

Den här tänkte jag inte lämna för det var massor med djupt ljuvligt vatten i den.

Kunde nästan simma.

Alla mina vanliga hundgöromål som pinnar och kottar och annat krafs det hoppade

jag alldeles över idag.

Hade inte tid när jag befann mej i en skog full med dessa underbara hett

efterlängtade spagropar.

  

Det här är däremot INTE kul.

Översnöad på nolltid.

Undrar om snön någonsin kommer att sjunka ihop så jag kommer fram i alla mina

skogar igen.

  

Bakom mej har jag en underbar jättegrop.

Brukar bara var lite vatten på botten, men detta bådar gott.

Matte som inget begriper stod och talade om att hon inte alls tyckte att jag skulle

i den och hon tänkte inte hämta mej om jag inte skulle komma ur den.

  

Kunde inte motstå ett litet test.

Tyvärr så ligger det massor med onödig is under vattnet så jag kunde inte simma.

Men nästa gång då.............................

  

Dålig bild eftersom det vita helvetet (mattes ord) vräkte ner.

Men här brukar det alltid vara torrt och nu står alla granar i en ny liten sjö.

En försmak av hur det kommer att bli i alla skogar enligt matte.

Jag ser fram emot nya sjöar och miljarder med spagropar.

Matte pratar om gummibåt och vadarstövlar.

Äsch, hon får väl lära sej att spaa och simma fram på stigarna.

Jag hade gärna varit kvar i skogen hela dagen och tagit igen allt spa jag inte

kunat utföra på hela vintern..

Men matte vägrade lämna kvar mej och själv ville hon inte vara ute.

Känslig människa som gnäller efter två timmar i snöstorm.

  

Gissa vad detta är?

Mattes första vårtecken, gräslöken i krukan på balkongen håller på och vaknar.

Resten av dagen har jag drömt om alla mina ljuvliga spagropar och lyssnat

på mattes svärande över snön,

Hade varit mycket bättre med hälsovådligt regn så allt vitt försvinner.

I morgon har jag en mycket upptagen dag.

Människovalpen Oliver fyller 3 år så jag ska åka och ge honom paket.

Så ska det visst fixas en massa annat också.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards