Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Sigge Svamphund - 19 mars 2010 17:30


Tack alla ni som stöttat mej efter gårdagens hemska tortyr!

Jag stinker fortfarande som en parfymfabrik och pälsens skick ska vi bara inte tala om.

Men jag är mycket förvånad över att så många är villiga att köpa den komplett vansinniga

människan med svår dragning till avancerad hundtortyr.

Efter att ha funderat lite så tror jag att jag höjer priset.

  

Minns ni den här?

Julgranen som det var hård budgivning om.

Kasper vann och jag levererade den till honom, tror jag kör samma variant med

skitmatte.

Idag har hon försökt smöra för mej.

Först fick jag följa med när hon skulle åka och handla människomat.

Kände direkt när kassarna hamnade i bilen att hon hade handlat åt mej också.

Hemma igen så skulle jag gå en sväng i skogen.

  

Min fyndade trasa låg kvar i bilen så den tog jag med till skogen.

Här är jag på väg och kolla det syns asfalt!

  

Inne i skogen och jag förväntar mej en massa skoj bus med min trasa.

Jodå, blev bus med den.

Allt för att göra mej på bra humör tror jag.

  

Men det här vet jag inte om jag gillar.

Dumma påhitt att hänga upp trasan i en buske så skulle jag jobba för att få

tag på den.

  

Jodå efter en del slit så fick jag ner den och trodde att jag kunde fortsätta

busa som vanligt med den.

  

Gick bra en stund för sen var jag tvungen att klättra i en gammal rishög för att

få tag på den.

Löste självklart det problemet också.

Idag lät matte bli att gröva gropar i snön.

I den skogen finns bara vanliga stenmurklor och inte de där sällsynta bomberna.

Upptäckte att snön sjunker väldigt snabbt nu.

Mycket bra.

  

På väg hem igen så trodde jag först att jag hittat en bra spagrop och blev väldigt glad.

Värdelös.

Var asfalt under vattnet så den dög inte till inpackningar.

Jag behöver en miljon inpackningar per omgående!

Blev lovad ytterligare en skogsrunda på eftermiddan men då kom det regn.

  

Alla som känner mej vet ju att jag vägrar vistas ute i regn

Min päls fick skador så det räcker av tortyren så hälsovådligt regn ska jag

bara inte ut i.

I stället så skulle jag träna korvapporetering.

Hade ingen lust.

Tog korven och sprang snabbt från matte medan jag åt upp den.

Jätteskoj lek.

Upprepade den tre gånger, sen hade matte tröttnat så korven försvann in i

kylskåpet igen.

Så blev jag i alla fall utsläpad i hälsovådliga regnet.

Fast en fördel har det och det är att snön försvinner snabbt.

Hörde att en eller ett par dagar till sen kommer jag att kunna vistas i skogen

ordentligt igen.

Ni som varit här inne tidigare i kväll har sett en avbruten blogg med ett

meddelande om att åka i väg med burkar.

Så här var det.

Människovalparnas pappa lagade mat och var så sugen på vinbärsgelé.

Nån sån hade han inte men det hade jag och matte.

Alltså blev det en akut resa till eskilstuna med några burkar gelé.

Perfekt för jag hade en massa skoj kvällsbus med Oliver och både jag och

matte blev bjudna på smaskig mat.

Hinner inte in till er andra ikväll eftersom klockan är mycket.

Men tittar in imorgon istället.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards