Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 17 mars 2010

Av Sigge Svamphund - 17 mars 2010 17:42

  Tack för allt stöd angående de orättvisa snarkanklagelserna jag råkade ut för igår!

Hoppas matte begriper nu att det inte alls var jag som var skyldig till ljuden.

Idag hade hon i alla fall den goda smaken att skjutsa mej till Gröna husenskogen.

I natt så hade det kommit otäck snö (undrar om en viss lagotto vid namn Torsten dansat nu igen?) så jag hade planer på att gå och kolla om Bore verkligen sov ordentligt.

Men så blev det inte för då måste jag passera alla gröna husen.

Vid det första så stod det en bil nästan gömd och i den satt det såna där skyddsvakter av den gamla otrevliga sorten.

Matte bestämde att vi skulle ta den andra vägen istället.

Perfekt.

  

I en snödriva så låg det en skoj trasa.

Antagligen så har det gått någon hund där som glömt den.

  

Självklart så bestämde jag att den var min!

För övrigt har jag aldrig fyndat nån sån tidigare så jag var väldigt rädd om mitt fynd.

  

Det har är deprimerande.

Sist jag gick här så var det barmark.

Nu var det så där äckligt vitt igen.

  

Hade en massa skoj dragkamper med matte om min trasa.

  

Hittade en spagrop och slängde trasan i den.

Men jag tog upp den lika fort igen.

Matte funderade på att skjutsa mej till veterinären och det akut.

Jag glömde nämligen alldeles bort att spaa själv.

Alltså trodde hon att jag var allvarligt sjuk.

  

Hamnade till slut vid Komonstersjön.

Fortfarande känns badsäsongen väldigt långt bort.

Bara en massa onödig is och snö.

Matte hade tänkt att vi skulle gå hela långa vägen förbi sjön och en annan väg

tillbaka.

Men vägen var så hal att hon vägrade.

  

Passerade bara ena huset och där bestämde jag mej för att jag var i akut behov

av en presenning som låg på trappen.

Jag slet och drog men lyckades aldrig få den med mej.

Återgick till trasan istället.

  

Var bra att gå samma väg tillbaka.

Hittade en tall full med godis, mycket gott.

När vi kom tillbaka till gröna husen var matte glad för att vi inte gått planerad väg.

Då hade vi varit tvugna att passera gröna männens favorittillhåll.

Där var det fullt med både gamla otrevliga vakter och nya trevliga som noga vaktade

vägen.

Vi hade antagligen inte fått passera.

Blir bättre när snön försvinner för då kan man smyga förbi i skogen så kan de vakta

hur mycket de vill.


  

Min trasa den fortsatte jag att roa mej med.

Undret skedde, jag fick ta med mej mitt fynd hem!!!!!!!!

Händer alldeles för sällan.

Hemma igen så har jag mest slappat.

Matte letade efter nåt i går och då fyndade hon.

Hon hittade utskrifter av min gamla dagbok.

Jag skrev sån ibland när jag precis hade flyttat hit och den fanns på hennes gamla hemsida.

Nu finns den på min hemsida om någon vill läsa.

Hittas här

Matte har fixat med den hela eftermiddan.

Avslutningsvis så fick jag en fråga från Hunden Kajsa igår om jag och matte finns på

Facebook.

Visst gör vi det.

Jag har ju en beundrare i Norge som skapade en fan club åt mej där.

Sök på Svamphunden Sigge så hittar ni fan cluben och där finns matte så det är

bara att lägga till henne som vän.

Gå gärna med i min fan club också.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards