Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 10 mars 2010

Av Sigge Svamphund - 10 mars 2010 17:39

Visste att det väntade en dejt idag.

Matte skjutsade mej till Nellie.

Henne har jag inte dejtat sen före jul så det var på tiden.

Vi brukar ha massor med skoj.

  

När jag kom såg det ut så här.

Nellie låg i sin säng och hade inte en tanke på att kliva upp.

  

Jag försökte övertala henne att kliva upp och komma ut och busa.

Nä hon tänkte fortsätta sova!

Men sen kom jag på knepet, jag snodde hennes nalle (den skymtar på bilden).

Då blev det fart på henne och vi hade en massa skoj ute.

Tyvärr inga bilder på det för skitmatte satt inne och fikade och pratade med

Nellies matte och husse.

När jag skulle åka hem och Nellie gått in och lagt sej då kom hon på att hon borde

ha tagit bilder på oss.

Så dags då det!

Nån som vill köpa en virrig och lätt senil matte för två grisöron?

Efter att ha slappat hemma ett par timmar så var det dags för en promenad.

  

Jag tyckte att det var dags att inspektera min badudde.

Fick faktiskt med mej matte dit.

Tänkte att eftersom det är en massa trevliga plusgrader nu så kanske isen

försvinner.

  

Nä bara en massa snö.

Fast nu börjar det komma fram mark som inte synts på hela vintern.

  

Som här, helt plötsligt så syns sjökanten.

Jag kollade ordentligt ifall det skulle synas något trevligt vatten, men inte det.

  

Tog ett litet race på isen till mattes fasa.

Hon säjer ju att den är opålitlig och där ska jag inte vara.

  

Vadå, jag skulle bara hämta en trevlig pinne.

Måste ta tillvara de få som finns just nu.

  

Under all snön så har jag ett superbra kantarellställe.

Fanns inga övervintrade såna.

Är faktiskt dags att börja jobba som svamphund tycker jag.

Men bara snön försvinner så är det snart dags.

I morgon ska jag ha Jolina med mej till skogen igen.

Som sagt det är hårda dagar nu.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards