Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 mars 2010

Av Sigge Svamphund - 6 mars 2010 17:37

I dag har jag haft en del att pyssla med.

Matte behagade skjutsa mej till Bäverbäcksskogen.

Har inte varit där sen jag åkte bil på den.

  

Började bra.

Bakom mej skymtar det som snart kommer att vara en underbar spagrop.

Sist så syntes den inte alls.

  

Ändrade taktik vid Bäverbäcken.

Trodde att matte nog inte skulle se mej om jag smög iväg lite längre in.

Skitmatte såg mej!

Dessutom låg det onödig is på vattnet så det blev inget bad.

  

Vid huset med vattenkannan var det ännu bättre.

Äntligen hade den blåst ner så jag kunde ägna mej åt vattenkannebus.

Hade planer på att ta den med mej.

  

Förbaskade skitmatte!

Nån som vill ha henne?

Hon är billig kan till och med betala ett par grisöron för att bli av med henne.

Vattenkannan hamnde uppe på taket där jag absolut inte når den!

Kämpade länge men hoppa upp på taket övergick min förmåga.

  

Tur att det i alla fall är gott om granar efter vägen.

Lätta att komma under också så jag slapp förstoppning.

Grejade med vanliga hundgöromål och gick långt.

  

Tyckte att vi skulle kolla den lilla sjön som finns bakom träden.

Tänkte att det kanske blivit sommar lokalt eller så.

Fick inte med mej matte alldeles för djup snö och dessutom påstod hon att hon

vet att det inte är sommar där.

  

Vid gröna husen i den skogen så bestämde jag mej för att jag behövde en

snöpinne.

Att jag först försökte ta stupröret behöver vi inte prata så mycket om.

  

Bra träning att balansera på snöpinnar.

Men efter ett tag så tröttnade jag och hittade en grankotte i stället.

När jag passerade Lottas hus igen så var hon ute.

Lotta tiggde godis av matte och jag bestämde mej för att ta anställning hos

Lottas matte.

  

Mycket skoj arbete.

Hon kastade snökockor till andra sidan vägen och jag hämtade tillbaka dom.

Jobbade väldigt hårt.

Tyvärr blev jag uppsagd nästan lika snabbt som jag anställde mej.

Jag skulle visst ha gjort tvärtom och burit alla till andra sidan istället för att

hämta dom.

  

Lotta hon låg på vägen och käkade pinne.

Jag hade egentligen ingen lust att följa med matte när vi skulle gå.

Var mycket skojigare att jobba med snön.

Men till slut så insåg jag att det var slut på det roliga.

  

Nästan tillbaka vid min bil och titta noga på bilden.

Hälga och hennes älgvalp ligger och solar.

De är inte helt lätta att upptäcka.

Hemma igen så har jag mest slappat.

Matte gnäller fortfarande om ond mage.

Förresten så hälsar hon och tackar för alla hälsningar.

Tipsen om risavkok rå nötfärs och cocosbollar tackar hon nej till allihop.

Hört nåt om att med tålamod så slutar säkert magen värka så fort den fått nåt i sej.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards