Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Sigge Svamphund - 3 mars 2010 17:41

Idag har jag avgett ett löfte och matte lider av smärre chockskador.

Kommer till det senare.

Blev skjutsad till gröna männenskogen.

Låst vägbom och inga bilspår, alldeles perfekt alltså inga Gröna män där.

Grejade med mina vanliga hundgöromål ett tag.

  

Nästan framme vid gröna husen så tyckte jag att vi skulle ta vägen som man kan

gå långt på förbi Komonstersjön och andra trevliga ställen.

Nä sa matte det är alldeles för djup snö.

  

Service vid mitt dass.

Skottad gång så det var mycket lätt att ta sej under huset.

Tänk om jag haft en aning om vad som skulle hända någon timme senare då

hade jag inte använt det.

  

Vid ett av alla gröna hus så grävde jag ner en pinne för några veckor sen.

Eftersom det råder akut pinnbrist så tänkte jag gräva upp den.

Bara det att snöhögen är typ tre gånger så stor nu så jag fick ge upp de planerna.

  

Jag önskade mej ju spagropar i present men fick inga.

Hittade faktiskt en liten idag.

Men tro inte att jag fick använda den.

Matte tänkte inte dra upp mej där ifrån.

Snön är ganska lömsk nu man sjunker djupt och det är svårt att få fäste för

tassarna.

  

Passerade Kung Bore och nu ser han ännu tröttare ut.

Sjöng några vaggvisor och önskade honom en mycket låååååååång och skön sömn.

Verkligen på tiden att han somnar ordentligt.

  

Tänkte pröva den bra stigen genom skogen.

Men snön var alldeles för djup och matte tvärvägrade.

  

Kunde gå långt på vägen för det var inte alls så djup snö där.

Men det blåste ner massor från träden.

  

Så började jag jobba som spårhund.

Mycket intressant.

Syntes tydligt hur Lodjur jagat Rådjur.

Vi följde spåret länge för matte ville veta hur det slutat om Rådjur klarat sej.

  

Men hur jakten slutade vet vi inte.

Spåren försvann in i skogen och där var det för djup snö.

Gick samma väg tillbaka.

  

Tillbaka ute på den plogade vägen.

Matte upptäckte bilspår och insåg att det antagligen var slut på friden.

Gröna män nånstans.

När vi närmade oss deras favorittillhåll så fick jag onödigt koppel.

Mycket riktigt så stod hemliga lastbilen där.

Inte nog med det stod en bil från ett stort välkänt vaktbolag vars namn börjar på S också.

Matte sa några väl valda ord och trodde att det var extra pådrag och att vi inte skulle

få passera på evigheter.

Men nu skedde undret som gav matte chockskador och jag avgav mitt löfte.

Enda synliga människan var han som kör hemliga bilen, han stod och solade,

Mycket trevlig typ för han sa åt matte att släppa mej så han kunde busa med mej.

Blev massor med trevligt bus medan han och matte pratade en massa.

Matte vet till och med vad de har i sina gröna skjul!

Så fick hon veta att den där Försvarsmakten bytt denna vecka till nya vakter.

Ja alltså inte stora gröna husen utan de andra.

Vakterna satt och åt ovanför mitt dass.

När de kom ut så busade de också med mej och var jättetrevliga.

Medan jag roade mej med dom så kom dessutom traktorn och skulle ploga mina

andra vägar.

Sen var jag tvungen att gå i onödigt koppel en liten stund för det var en hemlig

långtradare på väg till Gröna husen.

När den kom som lyckades självklart matte fastna i en snödriva så hon höll på

att bli kvar.

  

Jag Sigge Svamphund lovar på min Svamphundsheder att jag aldrig nånsin

mer ska använda dasset under gröna männens fikahus.

Eller i alla fall inte så länge som det är så trevliga vakter.

Känns nästan som en försenad födelsedagspresent det som hände vid

Gröna husen.

Matte har fortfarnde knappt fattat att de helt plötsligt var så trevliga.

Vi som är vana med de andra idiotevakterna med dragna vapen och alla knäppa

anklagelser jag fått utstå.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards