Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 27 februari 2010

Någon har väckt honom!

Av Sigge Svamphund - 27 februari 2010 18:06

Usch, gillar inte alls detta.

Någon har lyckats väcka Kung Bore.

Dagen började bra tö och snön sjunker ihop.

Matte skjutsade inte mej nånstans idag utan jag fick gå en väg som jag inte gått på flera månader.

Såg för ett par dagar sen att den var plogad så den blev det idag.

  

Precis när man kommer in på den vägen så finns det en liten å.

Trevligt öppet vatten, självklart tänkte jag ta ett uppfriskande vårdopp.

Ska du inte alls sa matte, det är redan upptaget.

  

Jaha ett gäng änder.

Vattnet hade räckt åt oss alla och jag är ju inte ett dugg intresserad av jakt.

Förresten hade det varit trevligt med badsällskap.

  

Blev inget bad, fick motionera på vägen istället.

Hade en hel del att göra eftersom det var så länge sen jag var där.

  

Tänkte inspektera sjön.

Gav upp omgående, alldeles för djup snö.

Hoppas att både den och onödiga isen går och lägger sej nu.

  

Har en ytterligare en sjö där.

Tänkte gå och kolla om det skett ett under så den var isfri.

Trodde inte mina ögon när matte började pulsa i snön.

  

Överallt satt det såna här remsor.

Innebär att det finns fanns skyddsvärd natur och att skogen ska vara kvar.

  

Men en viss skogsägare (gissa vilken eländig inrättning) kan inte läsa eller ta hänsyn.

Sist jag var här fanns det skog.

Nu ser det ut så här.

Naturvård och hänsyn innebär inte att man hugger ner allt!

Fast ok de glömde ju några stackars tallar.

  

Det här är i alla fall positivt.

Snön har sjunkit så mycket att det bara är nån decimeter under träden.

Jag trodde att det fanns hopp om att jag snart skulle kunna gå alla bra stigar.

  

Här vid det märkliga jakttornet så hade de slutat ploga.

Jag kollade självklart efter fynd men det fanns inga bra.

  

Hittade faktiskt en pinne, de är ju hårdvaluta nu.

  

Älgarna och rådjuren behöver i alla fall inte svälta.

Fanns ingen utfodring åt mej och ensilage äter jag inte.

Det verkar vara lika äckligt som isbergssallad.

På väg tillbaka så hade jag tur.

Det blommade en korvbuske.

Längst ner här så finns det en film där jag rensar korvbusken.

Var inte alldeels enkelt eftersom den växte i en stor snödriva.

Lyssna gärma på hur mina stålkäftar smäller ibland.

Gick tillbaka hem efter att par timmar i skogen.

Det var då jag insåg att någon har väck Bore!

Helt plötsligt som snöade det!!!!!

Mängder med jättelika flingor.

Det ska inte snöa, det ska regna!

Sen har det snöat hela eftermiddan och det håller fortfarande på.

Gillar inte alls detta och den som väckt Bore ska jag bita hårt!


 
 
Rudi

Rudi

27 februari 2010 21:27

Men Sigge! Det såg ut som om en korvsnutt flög ut i djupa snön, ju! Hittade du den? Jag blir så orolig att du ska ha missat den, och den bara ligger där liksom i mörka skogen just nu?! Ja visst var det mysigt med plusgrad idag och din matte vekar ju ha behållt kläderna på åtminstone. Korvkram!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Marianne

Marianne

27 februari 2010 21:34

Jag tycker det är skönt att snön äntligen börjar smälta undan. Med lite tur kan vi snart återuppta våra skogspromenader.
ha en fortsatt trevlig helg

http://www.ekoxenskennel.se

 
Rudi

Rudi

27 februari 2010 21:57

Rudi igen: det gläder mig att du tog till vara alla korvsnuttar. Nu slipper jag tänka på det. Och jag menade inte att tre timmar i skogen var ovanligt långt för oss, ganska normalt här också. Men matte pulsade sig så läskigt varm, så hon började längta hem så hon skulle slippa bära halva garderoben över armen. I morgon går hon väl halvnaken från början :-)

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

27 februari 2010 21:59

Du har tur som snart har spagropar. Men be korvbuskarna att inte sätta dom så du inte når, det var väldigt taskigt gjort ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Hillman

Hillman

27 februari 2010 23:34

Kan inte förstå att din matte missunnar dig ett bad ihop med änderna, du som är så snäll, du jagar ju inget annat än svamp när den årstiden kommer. Såg att du hade problem med korvbusken, inte lätt att hoppa så högt i djup snö, din matte borde prova någon gång men då dyker hon väl ner i snön igen. Korv är i alla fall gottigare än enilage, för det har ingen vidare smak, inget för oss hundar att ha.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

27 februari 2010 23:57

Såg ut att vara en trevlig sorts buske det där. Mycket bättre än vantbuskar. Ska hålla utkik efter såna. Jag tror att änderna skulle tycka det är kul med sällskap. Du får väl "tappa balansen" eller nåt nästa gång...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

28 februari 2010 00:26

Ser att du fick liksom jobba för brödfödan - den som planterar korvträd borde beskära dem så att de bär frukt i lite mer lagom hundhöjd, tycker jag! Tänk på dom som har så kotta ben som jag!

Bore jag - han släppte ner vantstora flingor hos mej också! Och det ska bli värre.
Försök tala allvar med honom! Så här kan han ju bara inte få fortsätta!!!

http://www.belof.se

 
Anna med flock

Anna med flock

28 februari 2010 06:35

Tufft att hitta korvbuskar ser vi.... du får slita hårt du.... Hoppas att du kan övertala herr Bore att sluta upp med dom där snöigheterna nu....

http://timsevimse.blogg.se

 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

28 februari 2010 07:05

Ja du Sigge...den där Kungen har satt igång idag igen...det SNÖAR här nu!!

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Alice

28 februari 2010 09:54

Hej Sigge!
Jag har inte skrivit tidigare. Matte har inte berättat. Nu är det så att jag är skotte och har mycket korta men mycket snabba ben. Jag kollar varje dag om snön är borta. Jag vill springa i skogen och det går inte nu. Matte och jag går på landsvägen och det är TRIST. I går var vi på Fågelhundsutställning och tittade. En massa stora hundar som bara ville nosa på mig. Jag lade ner min svans och lottsades att jag inte såg dem. Vi åkte snart hem för matte frös. Blir väl tråkig promenad i dag också. Usch säger jag bara. Du Sigge har det bra med höga ben och och skog med frolic. Vi hörs snart igen. Nospuss Din nya vän Alice

 
Tidus

Tidus

28 februari 2010 12:39

Wow ett korvträd...sånna växer inte här, jag har i alla fall aldrig sett ett, men matte säger att det är för att det är så mycket snö. Dem kommer tydligen till våren...Så hoppas våren skyndar på...

http://www.tidus.bloggagratis.se

 
Edith

Edith

28 februari 2010 13:53

Oj vad du får kämpa och sträcka på dig för att rensa korvbusken. Men skam den som ger sig. Tänk att kung Bore aldrig ger upp. Här i Frankrike har det stormat i natt. Det började i går kväll i landets västra del med översvämningar och elavbrott. Folk fick rädda sig upp på tak. Tidigt i morse kom stormen till Paris, så när jag gick ut blåste och regnade det något alldeles förskräckligt. Matte och jag fick verkligen se oss för. Nu har det lugnat sig lite och stormen drar mot nordöst. Och sen sa dom på vädret att den var på väg mot Skandinavien, så se upp. Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards