Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 26 februari 2010

Av Sigge Svamphund - 26 februari 2010 17:50

Mitt samtal med Kung Bore igår hade tydligen effekt.

Idag är det plusgrader, tö och regn!!!!!!

Hoppas att han sover väldigt djupt och tungt nu.

Helst ska han inte vakna nåt mer.

Dagen då.

Jo matte bestämde att vi skulle åka och titta hur det stod till med Sörmlandsleden där det var risk att kyrkan slaktat skogen.

Lite skumt tycker jag allt att det är att åka bil hela Bäverbäcksvägen och långt bort i skogen.

Händer bara ett par gånger per år att jag åker bil hela vägen.

Matte hade stenkoll på vägen för hon var inte ett dugg intresserad av att möta timmerbilen.

  

När vägen ser ut så här och består av backar och kurvor ska man helst inte möta

nåt annat fordon.

Förra året fick matte backa flera hundra meter just för en eländig timmerbil.

Men då var det barmark och betydligt enklare än idag.

Till slut så var vi framme vid min sjö.

Berg av timmer så matte hade väldigt onda aningar.

  

Jag hade planer.

Titta bakom mej.

Där är inloppet till min älskade bäck och det är öppet vatten.

Gissa om jag hade planer som matte satte stopp för.

Matte var ju inställd på det värsta hela tiden.

  

Skogen var kvar!!!!!!!!

Alltså ingen kvaddad Sörmlandsled men enorm skogsslakt på andra ställen

  

Tur att ingen vandrar just nu för markeringspilarna är begravda.

För övrigt måste vi visst jobba hårt med nya markeringsstolpar till våren för

de är nedkörda och förstörda av skogsslaktarna.

  

Jägarnas tillhåll jaktstugan och jag är mycket sugen på tunnrullning.

Men första tunnan var ju bara att glömma.

  

Favorittunnan som jag lärt mej ta loss från jägarnas fastsättning lär jag också få

vänta på att kunna rulla med.

Den syns ju knappt under all snö.

Var mycket trevligt att vara i den delen av skogen för jag har inte varit där sen jul.

Snön hindrar ju framkomligheten.

  

Var nog ett tag sen jägarna använde sin traktor.

  

Efter mycket letande så hittade jag i alla fall en blivande spagrop under snön.

Kunde i alla fall göra tassinpackning.

  

Snön behöver sjunka ihop nu för det är jobbigt att ta sej upp från diken.

  

Någonstans bakom allt timmer så finns stigen till mitt bad och fikaberg.

Detta är bara en ytterst liten del av allt timmer som låg där.

Egentligen skulle jag och matte ha gått en annan väg i skogen för matte tänkte

se efter om de slaktat den gamla vackra skogen som gränsar till naturreservatet.

Bara det att vid vår bil stod timmerbilen.

Matte hade en synnerligen infekterad diskussion med chauffören om avvverkning,

naturvärden och kyrkan.

Slutade med att chauffören blev tyst och gick till sin bil.

Matte som redan hade åkallat alla kända naturväsen och diverse asagudar uttalade

några förbannelser till.

Den mildaste var en önskan om att timmerbilen skulle halka i ett djupt dike och bli

liggande minst en vecka.

Resten lämpar sej inte för känsliga öron.

Blev inget gå och titta på slakten efterom matte inte ville vistas i samma skog som

timmerbilen.

I stället åkte vi till en av de andra få plogade vägar som finns.

Jag behövde mer motion och matte gå av sej ilska.

Pysslade bara med mina vanliga hundgöromål där.

Matte tyckte det var underligt att jag inte reagerade på det som hände.

  

Shit!!!!!!!!!!!!

Tyckte väl att det kändes konstigt.

Kom ju hälsovådligt regn.

Var så länge sen att jag nästan glömt att jag skadas av det.

Men sen blev det bråttom till bilen för att söka skydd.

Sen har det regnat flera gånger idag.

När jag var ute på eftermiddan så hade det blivit stora vattenpölar på gatorna.

Finns nog hopp för spagroparna!!!!!!!!

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards