Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 24 februari 2010

Av Sigge Svamphund - 24 februari 2010 17:49

Matte håller på och skaffar sej en ny hobby!

Så här var det.

Strålande solsken så jag skulle bli skjutsad till lämplig skog.

Först hade matte planer på Gröna männen skogen men de är ofta vid sina gröna hus på onsdagar och varken jag eller matte har nån lust att träffa dom.

I stället så blev det Bäverbäcksskogen.

Fanns spår i snön efter ett stort fordon.

Men det hade åkt fram och tillbaka så matte trodde att det var lugnt.

Var det inte alls för vi hann inte långt innan det hördes en bil.

På med onödiga kopplet och så upp i en jättelik snödriva.

Var nog tur att vi var vi snödrivan för det var en stor timmerbil som kom.

Bara det att när den passerat och matte tagit av mej onödiga kopplet så

försvann hon igen.

Jag vet inte om hon skulle kolla snödjupet på andra sidan drivan eller vad hon sysslade med.

Borta var hon i alla fall.

Eftersom hon var så fruktansvärt otacksam igår så gjorde jag inga försök att gräva upp henne idag.

Hon klarade sej utan min hjälp men jag undrar om det är nån ny hobby det där med snödyk.

  

Bara skit med Bäverbäcken.

Vattenanden har placerat onödiga isen där nu igen!

Jag som hade planer på ett snabbt dopp, var bara att glömma.

Ägnade mej åt att gräva fram grankottar istället.

  

Eftersom varken jag eller matte hade lust att möta timmerbilen igen så blev det

annan väg än planerat.

Sist var det plogat här och det syntes grässtrån.

Det var då det för nu var det pulsa i snön som gällde.

Matte trodde att om turen skulle vara med oss så skulle timmerbilen hinna tillbaka

innan vi var på den vägen igen.

  

Tyvärr så hade den inte åkt tillbaka (matte hade gjort spår i snön) så det blev

onödigt koppel.

  

Syns inte på bilden men solen värmde så mycket att det droppade ordentligt

från istapparna.

När matte beundrade takdroppet då kom timmerbilen tillbaka.

Hon behövde inte ens praktisera snödykning eftersom vi var en halvmeter från

vägen.

  

Skönt att vara av med onödiga kopplet och kunna springa som jag vill.

  

Titta!

Korvbuskarna blommar igen.

Kanske ska man ta det som ett vårtecken.

Den här växte nära där Lotta bor.

Möjligt att det kanske skulle ha blivit apporteringskorvar av dom.

  

Men ingenting ska förfaras och dessutom var det färska spår av vilda grisen nära

korvbusken så jag tog hand om alla.

Misstänker att vilda grisar kan länsa korvbuskar.

  

Passerade Bäverbäcken igen och trodde att kanske att vattenanden tagit bort

onödiga isen.

Nä den låg på båda sidor om vägen.

Undrar om jag kan muta vattenanden med nåt?

  

På andra sidan den här drivan så ska det finnas en spagrop.

Men det gick knappt att forcera drivan och matte som är längre än jag sa att

det syntes inte ett spår av den.

Matte påstår att jag är skyldig till alla svarta pälstussar som ligger överallt.

Så klart jag är när jag inte kan sköta min päls.

Den kräver faktiskt rejäla lerinpackningar med jämna mellanrum för att vara

i perfekt skick.

Efter den långa spagropsbristen är den bedrövlig.

Resten av dagen har jag mest hört matte muttra en massa om timmerbilen.

Någonstans har den där hänsynslösa kyrkan slaktat mer skog.

Matte tror att det är där vägen tar slut långt bort i skogen.

Där vägen slutar där finns vår Sörmlandsledsetapp och risken är stor att de har

förstört både skog och led.

Så i slutet av veckan eller helgen ska jag få åka bil hela vägen.

Matte behöver dit och kolla.

Gå vanliga vägen geom skogen går ju inte med en meters snödjup.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards