Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 23 februari 2010

Av Sigge Svamphund - 23 februari 2010 17:42

Haft en lugn dag.

Om vädret kan jag väl meddela...............  

Att det tyvärr inte ser ut så här just nu.

Matte ansåg att jag kunde ta det lite lugnt i dag.

Blev inte skjutsad till nån trevlig skog (läs trist plogad skogsbilväg) utan skulle gå

runt min sjö istället.

  

Började med en liten utgrävning.

Visste att det fanns något under snön som jag ville ha.

  

Jodå en bit djupfryst purjolök!

Man kan ju undra vem som tappar sån efter en skogsstig.

Fast jag tröttnade ganska fort på den.

  

Gissa var jag är borde denna bild heta.

Jag finns faktiskt även om bara huvudet sticker upp.

Hade tänkt inspektera isen men matte vägrade och jag höll på att fastna i snön.

Lyckades i alla fall ta mej tillbaka utan att drunkna.

  

Matte pratar bara om att gräva ner en massa i snödrivor hela tiden.

Alltså tänkte jag hjälpa henne med grävandet.

  

Jag grävde och grävde och trodde att jag skulle nå marken.

Här har jag grävt så djupt att jag håller på och försvinner men ingen mark i sikte.

Det är inte ens en snödriva utan normalt snödjup här.

Var ganska jobbigt att ta sej fram också.

Så gick vi över de där långa broarna som går över sjön.

Ena sekunden fanns matte och i nästa var hon borta.

Ett litet felkliv och matte var försvunnen under snön.

Jag kastade mej fram fast besluten att gräva fram henne.

Bara det att jag landade på matte som precis lyckats sätta sej upp.

Hon försvann under snön igen och jag tänkte gräva.

Som sagt otack är hundens lön för jag hörde bara massor med fula ord och så fick

jag några nya underliga namn också innan jag insåg att det var bäst att hålla

säkerhetsavstånd till henne.

Men jag tänkte ju kanske börja jobba som lavinhund och behövde praktisera lite.

För övrigt så skulle det säkert ha kunnat bli väldigt bra bilder eller en mycket

skoj film av ovanstående.

Matte däremot påstår att det var tur att kameran var i säkert förvar hos henne och att

vi var alldeles ensamma där.

  

Men plogad väg underlättar.

Mycket enklare att kunna springa ordentligt och andra viktiga hundgöromål.

  

Någonstans bakom snödrivan så ska det finnas en bra stig.

Men det dröjer nog evigheter innan jag kommer att kunna gå den.

  

Svamphundsjobbet känns väldigt långt borta.

Där jag står så brukar det komma murklor väldigt tidigt.

För två år sen kom den första 14 mars.

Lär dröja mycket längre än så i år.

I dag är det exakt en vecka kvar tills jag fyller år.

Det är då jag önskar mej spagropar.

Någpn som tror att jag kommer att hitta någon sån på min födelsedag?


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards