Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 22 februari 2010

Människovalpar och pinkat in ny stad

Av Sigge Svamphund - 22 februari 2010 18:07

Men nu är det nog!!!!!!!!!!!!!!

Den där Kung Bore blir värre och värre.

  

Gissa vem som gjorde morgontoaletten snabbt och för första gången så såg matte

hur jag försökte att ha så få tassar som möjligt mot marken.

Elliot har ju diktat igen.

Kung Bore Kung Bore
Du vackre du store
Vår vinter skall snart vara över
så skicka snö till de som behöver

Hoppas, hoppas att han läser detta för så här kan vi inte ha det.

Matte var osäker på om det skulle bli nåt människovalpsbesök idag men min bil

startade så det blev det.

Oliver hade ju längtat efter mej så vi ägnade oss åt massor med skoj bus.

  

När jag kommer så tar han alltid av mej halsbandet.

Han tycker att jag är mycket snyggare med min leksak runt halsen.

Jag bryr mej inte om vilket huvudsaken är att vi kan ägna oss åt allt vårt skoj bus.

  

Oliver hittade på en ny lek idag.

Han gömde sej och så skulle jag leta reda på honom.

Här har jag hittat honom under täcket.

Mycket skojig lek.

  

Adam skaffade sej en ny hatt i form av en skål.

Jag hade inte tid att träna honom nånting idag så han fick umgås med sina

föräldrar och matte medan jag och Oliver var upptagna.

Sen skulle jag och matte åka.

Men mitt halsband var borta.

Matte letade, Marcus letade, Cissi letade, jag virrade runt, Adam gjorde ingenting

och Oliver vägrade svara på frågor om halsbandet.

Till slut påminde det om en husrannsakan med tre människor som kröp på golvet,

öppnade alla skåp och lådor, tittade bakom möbler osv osv.

Oliver var inte ens mottaglig för mutor och som svar på eviga frågan

Var är Sigges halsband så sjöng han Blinka lilla stjärna.

Människorna närmade sej det totala sammanbrottet när halsbandet helt plötsligt dök

upp väl gömt i Olivers lekssakskök.

Av detta har matte lärt sej att när jag hälsar på där ska hon ta av mej halsbandet

direkt innan Oliver gömmer det.

Sen åkte jag till mattes föräldrar.

Perfekt för jag fick en massa goda matrester.

Så skulle jag ut och åka bil med matte och hennes mamma.

Till slut så var jag i Västerås.

Där har jag aldrig varit förut.

Men jag blev väldigt orolig ett tag.

  

Hamnade här.

Har hört att det är ett jättelikt ställe och med tanke på hur matte ständigt går vilse

så fort det är mer än tre gator eller större affärer så befarade jag det värsta.

Trodde att jag kanske skulle få tillbringa flera veckor övergiven i bilen i en

främmande stad.

Nu var ju mattes mamma med som tillskillnad från matte har ett lokalsinne som fungerar

även i städer och byggnader (mattes funkar ju bara i skogen).

Dessutom var halva Ikea avspärrat för det var en massa snö på taket.

Människorna kom ut snabbt igen för matte skulle bara ha några småsaker.

Gick ingen nöd på mej för det var varmt och skönt i bilen.

  

Jag passade självklart på att ta en promenad och tala om för alla andra hundar

att jag minsann besökt deras stad.

För övrigt så var det mycket mindre snö i det där Västerås och varmare också.

Skumt för det är norr ut och borde vara tvärt om.

Sen åkte jag tillbaka till mattes föräldrar och bjöd mej på fika.

Så var det dags att åka hem efter en lång dag.

Nu är jag ganska trött.

Hoppas att det är drägliga temperaturer i morgon så jag kan vistas ute.



 
 
Rudi

Rudi

22 februari 2010 19:04

Tur att ni hittade ditt halsband! han är allt ganska påhittig den där valpen! Jag har faktiskt också pinkat i Västerås. Jag var hos tandläkaren där för ett år sen när jag skulle få min avslagna tand rotfylld. Innan vi gick in till tandläkaren pinkade jag massor eftersom jag skulle sova där och var rädd att pinka på mig då:-)
32 minus hade vi i morse. Det var i kallaste laget!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Myrra och Tindra

Myrra och Tindra

22 februari 2010 20:31

Ja, fy tusan vad kallt det var idag! Inte skönt alls ute.

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

22 februari 2010 20:36

Du har ju haft kallare än oss idag. Vart är detta på vägen. Har vi snott Sverige eller är det växthus effekten som gör dettta. Nu har vi bett till same gudarna att det skall bli varmt. Dom har ju trummor dom slår i när det blir för kallt för sina renar, dom måste ju komma åt lavan för att överleva. Detta säger Mattes morfar att dom gör. Hoppas att det passar även för oss. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

22 februari 2010 21:17

Kan tala om att det var PRECIS lika kallt hos mej i morse! Matte trodde att det var fel på termometern! Det var det inte.
Sen vill jag att du ska bita Lottas matte i benet, elelr lära dig att apportra korv dubbelt så bra som Lotta, så att hennes matte skäms.
Hon sa i kväll att JUST HOS MEJ ska det komma ytterligare nån decimeter snö om det nu var i natt elelr i morgon!
Och jag som just har fått skottat...
Tycker att hon ska ta time out i vinter, och låta nån annan meterolog ta över!!!!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

22 februari 2010 22:32

Våran mamsing har något bra att komma med. Be din matte gå in på HD.se och läs artikeln Vinterhatare har bråda tider.
pussar

http://lagottoflickorna.se

 
ville

ville

23 februari 2010 06:53

Hejsan Tjena Sigge .
Tur att halsbandet kom tillbaka och att matten hittade ut från Ikea.
Snart börjar jakten på våren men vi har mängder med snö här med så det blir nog en jämnare jakt i år (kanske)
Klart du skulle tala om för västeråsarna att du pinkat in revir och hälsat på......det är riktiga karla tag det!!
Hälsa matte..

http://marno.bloggagratis.se

 
Hillman

Hillman

23 februari 2010 11:26

Då har du och jag pinkat in samma ställe fast jag var där i somras, mattes ena människovalp bor i Västerås och den andra bor i Sura.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Edith

Edith

23 februari 2010 14:31

Vilken innehållsrik dag du har haft. Du måste ha varit supertrött när du kom hem. Vilken tur att ditt halsband kom tillrätta igen. Dom där små människovalparna kan vara lite busiga ibland. Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Ludde

Ludde

24 februari 2010 00:14

Bra att du lämnade ditt visitkort om någon vill bli svamphund. Du kan säkert lära Västeråshundarna en hel del...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Marianne

Marianne

24 februari 2010 09:13

Tur du hittade ditt halsband igen, då slapp du åka hem med leksakshalsbandet
ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards