Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 20 februari 2010

Av Sigge Svamphund - 20 februari 2010 17:48

Jag har lite dåligt samvete idag.

Det är ju vidrig snöstorm som aldrig verkar ta slut.

Som om det inte räckte med den så är det 16 minus just nu och hård blåst.

Funderar på om det är så att mitt brev nått Kung Bore och han är tvärförbannad.

Var ju inte alls meningen att han skulle reagera så här på det.

Matte försöker trösta mej med att han nog inte har hunnit läsa det för han har så fullt upp med att sprida ovädret över landet.

Med tanke på vädret så har det inte hänt så mycket.

När det var lite paus i snöandet och blåsten så lyckades jag vara ute en timme.

  

Efter massor med jobb så lyckades jag gräva fram en liten pinne.

Tog en liten sväng i skogen.

Där kändes inte blåsten så mycket men...........

  

Ett av mattes alla femhundrafyrtiotolv försök att få med mordiska snön på bild.

Som synes gick det inte bra.

Men när blåsten ruskade träden så försökte snön slå ihjäl både mej och matte.

Kommer stora tunga klumpar ur träden.

Kunde inte vara kvar där.

  

Nä jag har inte gjort snöinpackning.

Råkade bara hamna i motvind och då blev det så här.

  

Snödrivorna är små här.

Bakom skymtar en normal villa så det ger en liten uppfattning om höjden.

Undrar om den smält till hösten?

  

En gran och mina spår.

Jag finns under granen och slapp förstoppning idag också.

  

Var tvungen att jobba också.

Snön blåste ihop hela tiden så jag försökte trampa upp spår till matte.

Inte helt lätt eftersom det blåste så mycket.

  

Passade affären i två minuter.

Jag stod under tak och i ganska bra skydd från blåst och snö.

Men blev i alla fall alldeles översnöad.

  

På väg hem med matte inköp.

Gissa vad jag gjorde på eftermiddan?

Helt rätt tränade på korvapportering ett par omgångar.

Sen har jag bara varit ute på korta kissrundor.

Hoppas att det slutat snöa imorgon för denna dag har mest varit trist.

Nu ska jag kolla om det hänt nåt skoj hos er andra.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards