Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Sigge Svamphund - 19 februari 2010 17:54

Blääää!!!!!!!

I morse hade det kommit en decimeter med äcklig snö igen.

Som om det inte räckte med det så var det 10 minus och blåste.

Inte ett dugg skönt att gå ut för min morgontoalett inte.

Matte hade tänkt att vi skulle ha åkt till Eskilstuna för hon skulle handla tråkig människomat.

Men med rådande väder så ångrade hon sej.

Fick följa med till Flen istället.

När matte parkerade vid min favoritgrannes jobb så blev jag jätteglad först.

Men så kom jag ihåg att min älskade Grisöronaffär som fanns där är borta.

Ägnade mej åt att passa bilen en stund istället.

Tillbaka hemma så skulle jag gå en sväng.

Träffade min favoritgranne och henns svärdotter.

  

De följde med mej en bit och jag passade på att koppelträna dom.

Jodå de är riktigt duktiga på att gå precis dit jag vill.

Tänk om matte också kunde lära sej det.

Efter en svinkall och blåsig promenad så kollade jag om matte hade handlat nåt

till mej.

Jodå det fanns grisknorrar och en sak till.

  

Fick en så här kub med godis i.

Den trodde matte att jag skulle kunna roa mej med ganska länge.

Har inte varit läge för några längre promenader precis.

Äsch, jag petade snabbt ut godiset och käkade upp kuben.

Sen la jag mej och funderade en stund.

Vi hundar har ju kämpat ganska länge nu för att det ska bli vår.

Inget verkar hjälpa.

Alltså bestämde jag mej för att skriva ett öppet brev till Kung Bore.

Har inte hans adress så jag chansar på att han kanske läser min blogg.

Om någon av mina läsare har kontakt med honom så kan ni väl se till att han får

nedanstående brev.

Nåt mer har jag faktiskt inte att berätta om dagen som mest varit tråkig.



Till Kung Bore


Jag hoppas att jag en enkel svamphund inte stör dig i ditt hårda arbete.

Saknar tyvärr en adress att sända detta till så jag hoppas att du har tid att läsa min blogg.

Du har slitit så hårt hela vintern så du måste vara alldeles utmattad nu.

Jag börjar bli orolig för din hälsa.

Så hårt som du jobbar så är risken stor att du drabbas av det där som människorna kallar för utbrändhet.

Ibland funderar jag på om det kanske rent av är så att du lider av dålig självkänsla. Vissa vintrar har ju människorna tvivlat på att du ens existerar längre.

Det är jobbigt och förnedrande om ens existens blir ifrågasatt.

Men nu har du verkligen bevisat för alla levande varelser att du fortfarande finns och är vid god hälsa.

När du lät den första snön falla så var det skoj.

Faktiskt så var det flera gånger som jag njöt av en massa nyfallen snö att busa i.

Men snälla Kung Bore det räcker nu!

Jag har ju flera viktiga uppgifter att sköta i mitt enkla hundliv.

Bland annat så städar jag i alla skogar efter slarviga människor.

Men eftersom du jobbat så hårt så länge så kommer jag inte fram i skogarna.

Det blir väldigt trist i längden att bara kunna gå på plogade vägar.

Så är ju jag väldigt diskret när jag ska uträtta naturbehov. Ibland tror jag att jag ska drabbas av kronisk förstoppning eftersom det knappt går att vara i avskildhet.

Tänk också på alla hundar som är småvuxna, de riskerar att drunkna i all snö.

Jag har hundkompisar som har ganska tråkigt nu för att deras människor brutit armar och ben när de röjt snö.

Vi hundar börjar vara ganska desperata.

Har du haft tid att lyssna på vår kampsång som min kompis Elliot skrev?

Taxarna Malte och Snoken skrev ytterligare en vers och så fick vi hjälp från Paris av collien Edith.

Om du stannar upp och lyssnar så hör du säkert hur desperata hundar i hela landet sjunger kampsången.

Vi vill bara kunna ägna oss åt våra vanliga hundgöromål och inte hindras av all snö.

I norr finns ju lagotton Torsten som gillar att dansa.

Men snälla Kung Bore han tränar bara inför det där dansprogrammet på TV och det är inte alls snödanser han utför längre.

Blunda om du ser honom i rörelse för i ungdomligt oförstånd kanske han tar något felsteg ibland.

Var rädd om din hälsa Kung Bore och ta en välförtjänt semester nu.

Låt de som styr över våren få jobba nu.

Jag fyller år om 10 dagar.

Högst av allt önskar jag mig att du då sover din skönhetssömn och att det finns några spagropar i mina skogar.

Du är så välkommen tillbaka i slutet av året.

Jag lovar att jag ska ta av mina grisöronpengar och köpa en rulle silvertejp.

Sen ska jag tejpa igen munnen på min matte så du slipper höra alla hemska ord hon säjer om dig.

För efter en vår, sommar och höst så kommer jag att välkomna lite snö igen.

Som sagt mattes mun kommer att vara ordentligt ihoptejpad.

Hoppas att du tog dig tid att läsa detta och att du förstår att det inte är skrivet av illvilja utan jag är bara orolig för din hälsa.

Med vänlig hälsning


Sigge Svamphund


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards