Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 18 februari 2010

Av Sigge Svamphund - 18 februari 2010 17:46

Har inte gjort så mycket idag.

Blev inte skjutsad till nån skog utan fick hålla mej i hemmaskogen.

Mattes dåliga ursäkt var att vi har gått de få plogade vägar som finns de senaste dagarna.

  

Jag har ju superminne ( annat än senila matte) och kom på att jag faktiskt hade

grävt ner nåt i snön.

Efter en stunds ihärdigt grävande så hittade jag det.

  

Ett till hälften uppeldat vedträ.

Är nog ett par veckor sen jag grävde ner det så det var bra att ingen annan hade

hittat det.

Hade som vanligt mycket skoj med det.

Men sen blev det underligt.

  

Titta noga på bilden så syns det något rött i busken.

Minns ni den där röda stolsdynan som jag försökte fynda förra veckan?

Skitmatte lät mej ju inte ta den utan den blev kvar vid huset med alla dunkarna.

Det huset ligger nästan 1 kilometer från busken.

  

Förklara det här den som kan!

Någon annan har fyndat min stolsdyna och sen har den hamnat i busken.

Gillar inte riktigt när mina fynd dyker upp på fel ställen.

Jag har ju stenkoll på var de ska finnas och då ska de vara kvar där.

I alla fall så tog jag självklart med mej dynan och hade massor med skoj.

  

Någon hade kört snöskoter i skogen så det gick att gå en väg som inte varit

framkomlig på evigheter.

När jag var tillräckligt långt bort i skogen så bestämde jag mej för att gräva

ner dynan.

Nu ska ingen annan kunna hitta den för jag grävde djupt.

Sen ägnade jag mej mest åt mina vanliga hundgöromål ett tag.

  

Dags för en utgrävning igen.

Slet länge men det är tyvärr alldeles för mycket snö.

  

Jag kände alltså för att träna min vackra kropp med bildäcket som någon

dumpat där.

Men mer bildäck än det lilla som skymtar på bilden lyckades jag aldrig få fram.

  

Passerade sjön och spagropen har blivit större.

Matte stod och vrålade om att jag inte alls skulle spaa utan komma omgående.

Hon har fortfarande inte glömt att jag skadade tassen där för ett par år sen.

  

Spaade faktiskt bara lite.

Men det är onödigt att en så här fin pinne ska ligga i vattnet och bli dålig.

Var faktiskt den jag skulle hämta.

Har försökt komma en massa onödig snö hela dagen.

Kunde komma hälsovådligt regn i stället.

Jag minns knappt hur det hälsovådliga regnet känns.

Vet bara att det orsakar en massa skador på mej.

Med anledning av gårdagens inlägg om Gröna männen så lovade jag i en

kommentar hos någon att jag skulle leta reda på inlägget om när de anklagade mej

för spioneri.

http://svamphunden.bloggagratis.se/2008/02/18/518729-jag-spionhund/

Varsegoda länken till mitt allra första möte med Gröna männen.

Lite skoj för i dag är det exakt två år sen dessutom.

Sedan dess så har det varit mycket underhållande saker från deras sida.

Som den gången de kom rusande fyra stycken med dragna vapen och vrålade om

folk i skogen för att sen ifrågasätta om det verkligen bara var svamp i korgen.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards