Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Sigge Svamphund - 14 februari 2010 18:32

.................hänt så mycket idag.

Blev inte skjutsad till nån skog utan fick hålla mej i hemmaskogarna.

Skulle kolla om en väg jag inte gått på evigheter möjligen var framkomlig.

  

Jo då jag hade tur, det var lätt att gå där.

Träffade en människa också som jag omgående utsåg till ny bästa kompis.

Hon både kastade min pinne och gav mej gott godis.

Såna borde jag träffa oftare.

Skulle egentligen ha gått förbi min andra sjö.

Men där var så djup snö att det inte var att tänka på.

Hm, hade kanske gått att "halka" i ån.

Fick gå plogad väg åt andra hållet istället.

  

Hittade en pinne som jag tyckte att jag skulle ha.

Slet länge men den satt alldeles för hårt fast i snön.

  

Så slängde jag mej ut i snön.

Kände lukten av något mycket intressant.

Fanns inga spår precis där så matte begrep inte vad jag höll på med.

  

Fattade inte jag heller när jag skulle försöka ta mej tillbaka upp på vägen.

Här håller jag på och försvinner under snön, bara huvudet sticker upp och

skitmatte står och skrattar åt mej!

Undrar hur mycket hon skulle skratta om hon råkade ut för samma sak.

  

Här var det lättare att gå.

Var ju tvungen att lukta ordentligt.

Det var Lodjur som tagit en promenad där.

Tyvärr blev bilderna på spåren dåliga.

Insåg att jag nog inte skulle träffa Lodjur så jag gick tillbaka till matte på vägen.

Ägnade mej bara åt en massa vanliga hundgöromå.

  

Skitmatte glömde att smörja mina tassar.

Så på väg hem hade jag mycket jobb med att gnaga bort is.

Tänk att man måste tänka på allt åt människor!

  

Den här bor i tortyrkammarfönstret.

Matte brukar stå och prata med honom och hoppas på att han förebådar våren.

Har hört att hon tycker att han är så fin.

För en stund sen så lyssande jag på ett telefonsamtal.

En massa mänskligt tjafs men jag hörde ett par magiska ord.

Bromsa, svänga och ses imorgon!

Kan bara innebära en Giah dejt!!!!!!!!!!

Håll tassarna för att det verkligen är så!

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards