Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 13 februari 2010

Av Sigge Svamphund - 13 februari 2010 17:41

Dagens långpromenad gick jag i Bäverbäcksskogen.

Kom äcklig snö hela tiden.

  

Gjorde ett försök att "halka" i Bäverbäcken.

Det ligger faktiskt en grankotte på isen och den ville jag ha.

Men skitmatte hindrade mej igen.

Blev bara ett litet dopp av framtassarna.

Fick gräva upp en lämplig kotte istället.

  

Den där Gröna männen fällan var borta från vägen och hade tappat en massa grenar.

Jag tyckte att den låg på alldeles fel ställe så jag gjorde en insats.

  

Här håller jag på och flyttar den till ett bättre ställe.

Skitmatte förbjöd mej att låta den ligga snyggt rakt över vägen tyvärr.

  

Passerade där Lotta bor och var sugen på tunnrullning.

Men det kommer nog att dröja innan jag får en chans att testa att rulla tunna.

Försökte gräva fram den men misslyckades.

  

Ägnade mej mest åt mina vanliga hundgöromål.

Hade planer på en ny fälla men granen satt alldeles för fast för att jag skulle orka

med den.

Måste träna min vackra kropp mera.

  

Det här är ett vårtecken eller?????

Grässtrån som sticker upp ur snön.

Var evigheter sen såna syntes,

  

På väg tillbaka så träffade jag Lotta.

Hennes människor höll på med ved.

Jag bestämde mej för att "låna" ett vedträ.

Det finns faktiskt snälla förstående människor till skillnad från min oförstående matte.

Jag fick vedträet av Lottas matte.

Detta kanske kan lära matte att jag har rätt att behålla ALLA mina fynd.

Blev så glad över det att jag tyvärr glömde bort att lära Lotta hundarnas kampsång.

  

Jag är faktiskt väldigt stolt över att ha ett alldeles eget vedträ.

Så stolt att jag till och med alldeles glömde att försöka "halka" i Bäverbäcken.

Släpade min fina present hela vägen till bilen.

Hade inte ens en tanke på att gräva ner det, för då kan någon annan hitta det.

  

Dålig bild, men jag är i min bil och har mitt vedträ med mej.

Innan jag gick från Lotta så hörde jag att människorna pratade om murklor.

Följande tre bilder är till Lottas matte att plugga in tills snön är borta.

Självklart så kan alla ni andra också lägga de olika murklorna på minnet.

  

Bombmurkla.

Kommer ofta direkt efter snösmältningen och är sällsynt.

Denna är fotograferad vid Bäverbäcken

  

Stenmurkla finns på hyggen, efter stigar och vägkanter i april-maj

  

Toppmurkla kommer på kalkrik mark i maj.

Lottas matte har taskig koll på murklor så matte (läs jag) ska ha en liten kurs

med henne.

Ungefär då har jag planer på att visa att jag minsann kan apportera korv också.

Blir hårdträning ett tag nu.

Skulle egentligen ha tränat lite idag men korven var slut och matte hade ingen lust

att gå till affären.

Annars har det inte hänt nåt av värde idag, mest slappat och ätit en grisknorr.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards