Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 12 februari 2010

Av Sigge Svamphund - 12 februari 2010 17:43

Har haft en ganska lugn dag.

Matte hade ingen lust att skjutsa mej till nån skog med plogade vägar så jag fick hålla mej i hemma skogarna.

Fick nästan välja väg själv också eftersom matte inte hade räknat ut nån bra sån.

  

Började med att ha tur och hitta en någorlunda upptrampad stig.

Men det gällde att hålla tassarna rätt för minsta lilla utanför och man drunknar i snön.

  

När matte vägrar att kasta pinnar så tar jag till det här knepet.

Lägger den precis där hon ska gå.

Alltså borde hon då stanna, plocka upp den och kasta åt mej.

Hade ingen framgång, lata människan bara klev över den.

Utom den där gången hon klev fel och gjorde en snörullning.

Men människors snörullningar är ju så patetiska!

För att inte tala om vilka märkliga ord de kan då!

  

Snön är så tung att till och med en ek håller på och tröttnar på livet.

I dag var den dessutom mordisk.

Det började blåsa en massa medan vi var i skogen.

Snön gjorde sitt bästa för att slå ihjäl både mej och matte.

Hade behövt ha hjälm och riddarrustning.

  

Var faktiskt skönt att komma ut på en plogad väg och kunna springa ordentligt.

Dessutom var risken för att få snömassor i huvudet betydligt mindre.

Om jag fortsätter långt på den här vägen så kommer jag till den där andra plogade vägen

långt bort i skogen.

Men matte hade ingen lust att gå dit idag.

  

Här brukar det faktiskt finnas en spagrop.

Jag letade förtvivlat efter vatten utan att hitta nåt.

Men när snöeländet försvinner så kommer jag att få mer spagropar än jag kan

föreställa mej säjer matte.

Tror jag ska önska mej såna i födelsedagspresent.

Fyller ju år om drygt två veckor.

Inte skulle jag få gå hela dunksamlarrundan heller.

Nåt om att det antagligen inte skulle gå att komma fram i skogen där.

  

Lyckades i alla fall komma till huset där det brukar finnas dunkar under granen.

Hittade inga dunkar idag.

  

Men jag gjorde ett annat fynd istället.

Det första av sånt slag.

  

Jag har alltid drömt om att få äga en röd stolsdyna.

Tycker den var jättefin och skoj att busa med, men som vanligt la sej

skitmatte i så jag äger tyvärr inte den fina dynan.

  

Hade tur så det fanns upptrampad stig igen.

Annars hade det blivit sån där tråkpromenad med samma väg tillbaka.

Jag fyndade bara en stor snökockla.

Vad är det när jag kunde ägt en stolsdyna?

Matte gillade inte alls att vara i skogen eftersom snön hela tiden anföll oss.

Det rasade några stora grenar också.

Jag tycker att hon ska se postivt på det.

Snön rasar från träden, det kanske innebär att alla vi hundar sjungit vår kampsång

så mycket att den där Bore funderar på att gå och lägga sej.

Fast vi får nog fortsätta att sjunga ett tag till.

  

På väg hemåt så tyckte jag att vi kunde gå runt min sjö också.

Vägrade tråkmatte.

Hon tänkte inte alls bli nedslagen av snön och dessutom blåste det kallt.

Känsliga människor!

Tack till alla ni hundar som såg på gårdagens film att jag halkade på en

isfläck, la mej frivilligt osv och inte alls blev omkulltacklad av Jolina.

Det stärker mitt självförtroende!




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards