Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 10 februari 2010

Av Sigge Svamphund - 10 februari 2010 17:48

Gårdagen slutade väldigt bra.

När jag skulle gå ut sista rundan innan natten så kom min favoritgranne.

Hon hade köpt en påse med grisöron åt mej!!!!!

Fler såna grannar till hundarna!

Ett öra tog jag med mej på kissrundan sen la jag mej i en snödriva och käkade upp det.

Sov väldogt gott sen, borde få en påse varje kväll tycker jag.

I dag skulle Jolina följa med mej igen.

Matte har ordentligt ont i en axel och ett par ordentliga blåmärken efter gårdagens vurpa.

Hon skjutsade oss till skogen med gröna husen för där kan vi vara lösa hela tiden.

Fast Jolina råkade ut för onödigt koppel flera gånger.

Så fort hon började dra så stannade matte och vände ryggen åt henne.

När hon kom till matte var det en massa beröm och ännu mer beröm när hon gick utan att dra.

Hoppas att det fastnade lite i Jolinas skalle nu att det inte lönar sej att dra.

  

Utan koppel och på väg mot en förhoppningsvis massa spännade saker.

  

Självklart så visade jag mitt privata hunddass.

Passade på att lämna ett större visitkort också.

I munnen har jag ett hemligt fynd en pinne som säkert tillhör gröna männen.

Matte tror att de använder huset ovanför mitt dass som fikaställe.

Ja, ja låt mej använda det några gånger till så värmande vårsol på det.................

  

Jolina försökte få loss en gran som tröttnat på livet eller snötyngden och lagt sej.

Tyvärr satt den för hårt fast i snödrivan.

Men vi gjorde en annan bra upptäckt.

Sist jag var i den skogen var det ju bara plogat till gröna husen.

Nu hade nån tänkt på mej och plogat alla andra vägar också.

  

Här ligger jag och drömmer om bättre tider.

Bakom mej är den jättestora spagropen.

Undrar när jag ska kunna använda den igen?

  

Hade en massa skoj brottningsmatcher.

Men jag begriper inte varför matte laddade upp en sån här förnedringsbild.

Slagen till marken av en brud.

  

Fast jag är ju inte sämre hund än att jag gav igen.

Tyvärr hann matte aldrig med att ta bild på när jag skickade Jolina över en snödriva

vidare ner i ett dike så hon försvann i snön.

  

Hittade ytterligare en fallen gran.

När matte ser alla träd som tröttnat på livet så får hon en massa mardrömmar om

våra Sörmlandsledsetapper.

Nåt om att vi kommer att ha hur mycket jobb som helst den dagen det går att komma ut i skogen.

  

Den här granen var bra.

Bara att välja en lämplig kotte.

  

Eftersom vägarna var plogade så kunde vi gå hela rundan förbi Komonstersjön.

Här försöker jag förklara för Jolina att det finns en mycket simvänlig sjö under all

snö och onödig is.

Komonsterns lömska hundfällor var inga problem att passera idag för de var

begravda under snön.

  

Vid ena huset så hade jag planer på att kolla efter fynd.

Men snön var så djup att jag gav upp.

Det är lättare att hålla sej på vägarna.

Vid nästa vägskäl så försökte jag ta med mej Jolina för att gå till Harpsund och

kolla om regeringen var hemma.

Nä sa skitmatte vi ska inte den vägen idag.

Vadå jag hade ju haft planer på att överlämna en massa vettiga lagförslag rörande

oss hundar.

  

Lika illa när jag tänkte visa min bra bäck.

Alldeles för djup snö och matte påstår att bäcken är gömd under onödiga isen.

  

Men titta!!!!!!!!

  

En ljuvlig liten spagrop!

Först spaade jag ordentligt.

  

Sen passade Jolina på att göra en liten inpackning.

Spagropen var ju så liten att vi fick turas om.

Fler och större spagropar till hundarna!!!!!

  

Tjejer har ingen uthållighet!

Vadå lägga sej i en snödriva och se utslagen ut??

  

Hoppsan!

Jag ska visst inte skratta åt henne bara för att min kondis är bättre!

Så var nog Jolina ganska trött i skallen också efter mattes koppelträning.

Antar att hon sov gott efter vår runda för det gjorde i alla fall jag.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards