Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 7 februari 2010

Av Sigge Svamphund - 7 februari 2010 17:54

Matte hälsar och tackar för krya på hälsningarna.

Snöallergin är visst bättre idag.

Jag skulle få dagens skogsrunda i skogen med Bäverbäcken.

Där finns det plogad väg.

Både jag och matte är urless på detta att inte komma fram i skogen.

Får försöka variera oss med de få plogade skogsbilvägar som finns att tillgå.

  

Bäverbäcken är nådd och titta!

Store vattenanden har tagit bort onödiga isen!

Hade det varit ljud till bilden hade ni hört en massa fasansfulla hotelser.

  

Gjorde ett försöka att "halka" men det går inte bra att "halka" i djup snö.

Dessutom haglade det av en massa hemska hot från matte.

Doppade bara framtassarna lite försiktigt.

Gissa om jag var stolt över min självbehärskning när det var så frestande att slänga

sej i för ett härligt dopp!

  

I stället så grävde jag lite under en gran.

  

Jodå jag lyckades hitta en kotte.

Kan nog sätta titlen kottletarhund på visitkortet också.

  

I Bäverbäcksskogen så finns det också en massa gröna hus.

Samma griniga gröna män som i den andra skogen.

Men här behöver jag inte bygga fällor.

Det hade börjat byggas en fälla per automatik.

En tall hade tappat en stor gren rakt ner på vägen.

Perfekt gröna männen fälla.

  

Kunde inte motstå att ta en pinne ur fällan.

Pinnar är ju också bristvara just nu.

Släpade med den ganska länge.

  

Oj, oj jag som har haft svårt att hitta kottar!

Snäll ekorre tänkte på den stackars svamphunden.

Massor med grankottar utspridda och bara väntade på mej!

Helt underbart, valde länge innan jag hittade en som var bra.

  

Vet ni vad detta är?

Stora vilda grisgalten har gått här.

Jag tyckte att det var en perfekt upplöjd stig åt mej och tyckte att vi skulle testa den.

Tyckte inte tråkmatte eftersom det var färska spår och vilda grisgaltar ofta är på

uruselt humör.

Fick fortsätta att hålla mej på vägen.

Var framme vid några av de gröna husen men det fanns inga skoj hemliga fynd.

Blev att gå samma väg tillbaka igen.

Självklart sjöng jag hela tiden vår kampsång så snöeländet försvinner och jag och matte

kan gå våra bra rundor i skogen och slipper vägarna.

  

På ett ställe kom jag ihåg att jag lagt ifrån mej ett fynd för ett tag sen.

Jag grävde länge och myxcket men lyckades aldrig nå ner till fyndet.

Minns inte själv vad jag lagt där bara att det är nåt som jag behöver ha.

  

På väg tillbaka.

Ser ni mej?

Matte viftar med onödiga kopplet och uttalar en massa hemska hot igen.

  

Men matte håll truten!

Jag bara ligger här och vilar lite och pratar  med store vattenanden om alla

spagropar jag hoppas han trollar fram snart.

Tänker inte alls bada, nädå, jag är så oskyldig så!

  

Ja,ja matte du kan gå lite i förväg jag kommer snart.

Ska bara...........................

Nähä hon lät så ilsken så det var bäst att komma på en gång.

Jag är faktiskt väldigt stolt över min självbehärskning.

Men, men Bäverbäcksskogen är en av de få med plogade vägar så fler chanser kommer.

Inte alls säkert jag vill träna just då.

I morgon har jag visst nåt människovalpsuppdrag som väntar igen.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards