Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 5 februari 2010

Av Sigge Svamphund - 5 februari 2010 19:19

Hård dag detta.

Den började med mattes gnäll.

Ont i huvudet, ont i halsen och hjärnan rinner ut genom näsan igen.

Gnällkärring!

Gick en promenad på förmiddan.

  

Passerade min nyupptäckta spagrop vid sjön.

Tyckte att matte skulle ta en spaomgång så det blir slut på gnället om snöallergi.

Hon vägrade och jag fick inte spaa jag heller.

  

Dagens enda inpackning, vanlig snöinpackning.

Hände annars inget skoj på rundan.

Så var jag hemma en liten stund innan det var dags att åka till Eskilstuna och människovalparna.

På väg dit så var det nog tur att vi var enssamma på vägen.

Matte tittade ut på ett gärde.

Där gick det så där 15 vilda grisar.

Men eftersom matte är extra trögtänkt så var hon tvungen att fortsätta köra 50 meter

innan det blev tvärnit och backa tillbaka.

Nu skulle minsann vilda grisarna fastna på bild.

Nähä, inte det för det hade sprungit in i skogen.

Väl hos människovalparna så ägnade jag och Oliver tid åt en massa skoj bus.

Sen gick jag ut med dom.

Vi var hos mattes föräldrar och fikade.

Mycket trevligt för jag bjöd mej på smaskigt fikabröd.

Klantmatte glömde självklart att ta bilder.

Att mattes mamma lyckades stänga in mej i ett förråd behöver vi inte heller prata så mycket om.

Sen gick vi tillbaka till människovalparnas hemma.

Trevligt med promenader i Eskilstuna, finns så mycket spännade lukter där.

  

Bakom den här dörren håller jag och Oliver till.

Matte och Adam kan befinna sej utanför så vi kan greja ifred.

  

Inte det inte.

De skulle vara med bestämde dom.

Jag försökte träna Adam lite men Oliver tyckte att jag bara skulle busa med honom.

Fast matte pratade med Oliver om att jag får busa med Adam också.

Har ju mycket som jag måste lära honom.

  

Så kom deras pappa hem.

Han bjöd matte på mat.

Oliver i sin tur bjöd mej på mat.

God korvgryta serverades jag.

  

Så serverades jag glass också.

Lika gott det.

Behövdes efter allt busande.

Nu är jag en väldigt trött hund och matte bara gnäller och snorar.

Kanske blir dåligt med besök hos er andra i kväll men återkommer i så fall imorgon.

Matte tänker ägna sej åt självmedlidande och jag ska nog sova.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards