Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Sigge Svamphund - 2 februari 2010 18:00

Blääääääää det bara snöar här.

I natt hade nåt ondsint moln dumpat av ytterligare en decimeter snö som absolut inte behövdes just här.

Mina rundor blir dötrista.

Har bara några få ställen där det går att ta sej fram.

Matte hade i alla fall den goda smaken att skjutsa mej till en skog där hon sett att vägen var plogad.

Får vara glad för det lilla.

  

Där finns ju sjön där de där fiskarna håller till.

Jag tog mej över en snödriva modell jättestor för att kanske lyckas fynda nåt.

  

Hittade bara en liten plankbit.

Ja,ja i dessa fyndbristens tider får jag väl vara glad för det lilla.

Hade den med mej länge.

  

Min abstinens efter att ordentligt spa börjar vara allvarlig.

Hoppet överger ju aldrig hunden så jag grävde ordentligt i min superspagrop med hopp om att hitta vatten.

Nä, halvvägs till Kina så stötte jag bara på onödiga isen.

  

På ett annat ställe så råkade jag hamna vid sidan av vägen.

Ingen bra idé.

Alltså jag står upp på bilden och sekunden efter sjönk jag ännu djupare.

Normalt snödjup i mina skogar.

Pest var ordet!

  

På andra sidan den här snövallen finns det en liten väg.

Sist jag var där så gick det att gå i hjulspår.

  

Det var då det.

Höll på att drunkna igen.

Nu är det mellan 60-70 cm snö på de flstea ställen.

Jag är utled på plogade vägar, matte är lika utled hon.

Vi vill kunna gå i skogen, men det är ju bara att glömma.

  

På ett ställe hade de varit och hämtat timmer.

Nästan ingen snö där det legat så jag kastade mej dit för att kolla om det skulle kunna finnas nåt av intresse.

Hittade tyvärr bara en liten pinne.

Men så klart även pinnar är bristvara just nu så jag ska väl vara glad för det lilla.

  

Men så var det det där med att komma upp från stället.

Jag fick kämpa ordentligt innan jag fått fäste och tagit mej över snövallen.

Sen höll jag mej på vägen och grejade med mina vanliga hundgöromål.

  

Fast när jag passerade mitt speciella träningsträd så trotsade jag snömassorna.

Var tvungen att avreagera mej på nånting.

Var till och med svårt att träna ordentligt med trädet.

Hemma igen så tröstade jag mej med en älgburgare och lyssnade på när matte pladdrade med Strövelstorpslagottonas matte i telefon.

Trots att de är människor så enades de om ett förslag som låter vettigt.

När det är fästingsäsong då får ju jag rapsolja smaksatt med vitlök på min mat.

Vet flera andra hundar som också får det och fästingarna håller sej borta.

Nu kom människorna på att om alla som är trötta på vinter och snö ställer ut en liten skål med sån

där vitlöksolja så kanske vintern fattar att den inte är önskvärd längre och försvinner.

Tycker att alla vi hundar som inte kan utföra våra vanliga aktiviteter ser till att det ställs ut sån där olja så

vintern försvinner.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards