Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 31 januari 2010

Av Sigge Svamphund - 31 januari 2010 17:57

Typiskt tråkdag.

Ok det är inte riktigt lika griskallt idag men istället kom det fullkomligt onödig snö.

Gick ut en sväng på förmiddan.

Träffade på min tjej Dolly och hennes matte.

Gick en sväng tillsammans med dom, men klant matte glömde att ta nån bild på oss.

Dolly som är cairnterrier har det jobbigt nu.

Hon försvinner helt i snön så de kan nästan bara gå där det är plogat.

Tur att jag inte är så liten.

  

Efter att ha skiljts från Dolly så gick jag till närmaste sjön.

Tog vägen till min badudde.

Bra för det var upptrampad stig där.

  

Titta vad som väntade!!!!!

Det var sommar på andra sidan.

Eller..............................??????????????

  

Drömma går ju för det såg egentligen ut så här, samma plats som på bilden ovan.

Tog ett litet isrejs men det är väl mycket snö på isen.

Grejade istället med mina vanliga hundgöromål.

Dagens snöinpackning.

Jag vill packa in pälsen i spagropar nu!

Tänk underbart lerigt vatten med ljuvlig doft så en simtur på det.

Finns bara en fördel med kylan och det är att tortyrkammaren inte är något överhängande

hot just nu.

Fast matte gnäller om att jag luktar hund.

Jaha, vad skulle jag annars lukta?

Jag är hund och då luktar jag hund och ska inte stinka av vidrigt schampoo.

  

Fick med mej matte ut på isen på ett ställe,

Jag jobbade en del med beskärning av en björk som tröttnat på livet och lagt sej ner.

Brukar simma där så jag vill inte ha hindrande grenar när badsäsongen kommer.

  

Alldeles för djup snö på isen också.

Jag måste hoppa för att ta mej fram.

Resten av dagen har jag mest slappat, ätit en grisknorr och inte gjort så mycket.

Men i morgon ska jag jobba.

Då ska jag passa människovalparna Oliver och Adam så jag förväntar mej en massa skoj bus

och kanske att jag hinner med att träna Adam en del också.

Hörde dessutom nåt om att om jag har tur så kommer matte att bromsa och svänga på

rätt ställe på vägen till Eskilstuna.

Håll era tassar för att hon gör det!




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards