Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 30 januari 2010

Letat skog

Av Sigge Svamphund - 30 januari 2010 18:02

Griskylan har återkommit.

När jag skulle gå ut för morgontoaletten så var det lite kallt om tassarna.

Enligt matte 19 vidriga minusgrader.

Det räcker nu!!!!!

Sen bestämde matte att jag skulle få ut och åka med min bil.

Nåt om att eftersom det hade varit så kallt så var det bra om bilen fick gå lite.

Planen var Gröna männenskogen.

Där brukar det ju alltid vara plogat så de kommer fram med sina hemliga bilar.

Nähä, de hade tydligen inte varit där för snön låg djup.

Alltså gick det inte att stanna där.

I stället åkte matte till en tråkaffär med människomat.

Tillbaka igen så skulle jag få gå till närmaste skogen.

  

För att komma in i skogen så hade jag behövt klättra över det här lilla nätta

snödrivan.

Men som tur är så finns det fler vägar in i skogen.

Gick till ett annat ställe.

  

Här gick det bättre.

Bara mindre snövallar och upptrampad stig.

  

Snö, snö överallt en massa snö!

Svårt att hitta pinnar eller kottar eller andra skoj saker.

Fynd det kan jag just nu bara drömma om.

  

Efter att ha kämpat länge så lyckades jag i alla fall gräva fram en grankotte.

Men sen slarvade jag bort den nånstans i snön.

  

Matte går ju bara runt och pratar om att det borde vara vår nu så jag kan leta

murklor.

Tänkte faktiskt muntra upp henne.

Kom på att jag brukar hitta en god svamp som heter Föränderlig tofsskivling.

Passerade en stubbe där de brukar finnas.

Jag grävde och grävde men inte en endaste liten svamp fanns det.

Eftersom det är griskallt så var jag inte så länge i skogen.

Dessutom hade matte glömt en viktig detalj.

  

Smörja kådsalva på mina tassar.

Fy vilka vidriga isklumpar jag drabbades av.

På väg hem så stannade jag ungefär var femte meter för att försöka bli av med de största.

Jag måste se till att matte verkligen kommer ihåg att smörja varje dag.

Allt ska jag hålla ordning på!

Mitt hundliv är inte lätt.

Resten av dagen har jag mest slappat, ätit en smarrig älgburgare och varit ute på

ett par vanliga tråkpromenader.

Matte har suttit i soffan med en bok.

  

Den här boken har Rudi och hans matte gjort reklam för tidigare.

Matte säjer att alla som gillar hundar (och katter) bör läsa den.

Helt underbara berättelser om hundar och en katt.

Alla är skrivna av kända författare och skribenter.

I morgon hoppas jag att det är varmare och allra helst att snön bara försvunnit

under natten.


 
 
Marianne

Marianne

30 januari 2010 19:03

Vi har också svinkallt och mycket snö. Matten gnäller att det är för kallt för henne så husse står för skogsturerna. Längtar efter vår och mildare väder.
ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Rudi

Rudi

30 januari 2010 21:22

Hah, att snön skulle försvinna under natten...hur skulle det se ut? Vi skulle ju drunkna, ju! Och så skulle det innebära slutet på mina snörull...nä, det vill jag inte. Jag vill snörulla lika mycket som du vill spaa. Tur att ingen av oss bestämmer över vädret, eller hur? Tänk vad vi skulle svära åt varandra.
Matte hälsar att det var roligt att din matte gillade boken också. Och att hon ska läsa Zelda härnäst.
Sov gott!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

30 januari 2010 22:22

Mmm, det blir lite svårt att gå när snön växer mellan tårna. Matte försöker värma bort det värsta ibland, men idag stannade jag inne nästan hela dagen...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Tessan

Tessan

30 januari 2010 23:08

Haha det var ju rena "sommarvärmen" här var det -24 klockan 10.15 när vi gick ut på "morgon" rundan...FYYYYY är så less nu! Vi vill ha vår...snyft!
Ta det coolt grabben och akta tassilassarna, för det är väl det enda ni vovvar verkar frysa om....

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Sacco

Sacco

30 januari 2010 23:25

Griskylan!! Vilket superbt ord för rådande temperatur! Vi kan inte annat än instämma! Vi fick en massa mer snö häromdagen, men vi kan konstatera att ni har ännu mer snö hos er. Som sagt, tur att man inte är en tvärhand hög, de måste ha det jobbigt de små nu..

http://sacco.bloggagratis.se

 
Kasper med vidhängande matte

Kasper med vidhängande matte

31 januari 2010 00:23

Nog för att jag gillar snö - men nu hr jag fått nog! jag kommer ju inte fram nånstans! Vi kan inte ens gå ner till sjön!!!!! Och kallt är det så att jag knappt tror det är sant. Och Petrus vill inte komma in för att vi har haft massa främmande...
Skitvinter!!!!!!!!!!!!!!
Synd förresten att du tappade bort den där kotten...

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Ingen bild

malte o snoken

31 januari 2010 09:00

griskallt va ordet! matte o husse eldar som tokar! Vi har våra jackor på oss ute, halvspringer ute på promenaden o ändå får man tasskramp o vill bäras av matte...
nu känns spagroparna vääääldigt långt bort!
slafspuss

 
Hillman

Hillman

31 januari 2010 11:58

Griskyla här med i morse när vi steg upp var det jättekallt minus 27 grader, när vi skulle ut och kissa var det minus 25, jag lovar dig att det gick fort. Nu är det i solen minus 7 men i skuggen minus 17. Håhåjaja, när ska det bli vår, trodde i alla fall att du där nere hade det lite varmare men ack vad jag bedrog mig. Håller den här vidriga kylan i sig då tror jag att vi gör matte sällskap och går i idé, för det verkar som det ska bli kallt ett tag igen.

Här inne är det varmt för husse eldar i kaminen, jag tror inte att vi ska gå några långa vändor idag, fy attan för griskylan.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

31 januari 2010 13:43

Samma griskyla här. - 17 grader och ändå snöar det, konstigt..... Det blir inga långa busrundor nu

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

31 januari 2010 14:11

Men usch så kallt ni verkar ha. Hoppas att griskylan har farit bort då vi kommer hem. Fast det gör ju inte så mycket vi gillar ju även att vara ute när det är så kallt. Idag har det varit en strålande dag utan moln på himlen. Ha det så bra

http://mrbamse.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards