Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 29 januari 2010

Av Sigge Svamphund - 29 januari 2010 17:56

Kom inte på någon vettig rubrik till dagens rapport.

Matte blåste mej på Gröna männen skogen.

Hon tittade på min bil och upplyste om att nä hon tänkte inte alls skotta fram den just då.

Vi hämtade Jolina och så blev det en promenad runt sjön istället.

Måste ju gå med onödiga koppel en bit innan det går bra att var lös.

Matte påstod att jag förnedrade Jolina.

Råkade nämligen kissa på hennes nos ett par gånger.

Vadå, förnedra?

Hon får väl lära sej att inte lukta på kissfläcken som jag ska markera över!

  

Äntligen av med onödiga kopplen så vi kan ägna oss åt viktiga hundgöromål.

  

Jolina håller span på vad jag pysslar med under granarna.

Matte trodde att jag behövde lite avskildhet.

  

Jag smygtränade.

Jolina är ju stark så jag tog ett styrketräningspass med ett litet träd.

Hade tänkt släpa ut det, men tyvärr så var det fastfruset.

  

Körde en del brottningsmatcher på den plogade vägen.

Är svårt att göra sånt i djupsnön.

  

Jämställdhet kallas sånt här för.

Mula ner varandra samtidigt.

Att Jolina stoppade ner mej i snövallen ett par gånger behöver vi inte prata så

mycket om.

  

Som sagt snön är djup men Jolina gräver efter nåt intressant.

  

Titta hon lyckades hitta en liten tallkvist!

Den tog jag genast hand om.

  

Så här gör aldrig jag.

Jolina ligger och rullar på en fläck som hon tyckte luktade extra gott.

Jag föredrar ju att parfymera mej i spagroparna jag.

  

Badsäsongen känns extremt avlägsen just nu.

Någonstans under all snö finns min sjö.

  

Någonstans under all snö så finns de där spängerna som går över våtmarken vid

sjön.

Tur att det fanns en liten upptrampad stig att hålla sej i.

  

Ute på den lilla ön så amputerade jag den andra armen på snögubben.

Ser bara löjligt ut med enarmade snögubbar så nu är han armlös.

  

Efter att ha slarvat bort snögubbens arm så grävde jag fram en annan bra pinne.

Skitmatte kastade fel och jag och Jolina fick jobba hårt innan vi hittade den

i snön.

Är glad att jag inte är tax för då skulle jag väl drunkna i snön.

  

Snöinpackning men jag saknar mina riktiga spainpackningar.

Snön har inte samma välgörande effekt på pälsen.

  

Var ganska skönt att komma ut på plogad väg igen.

Underlättar tillvaron att slippa ta sej fram i snömassorna.

Efter promenaden så fick Jolina passa sitt hus igen.

Nu tar det en dryg vecka innan hon följer med mej.

Någon annan tar henne nästa vecka och jag har en massa annat att göra då, passa

människovalpar bland annat.

När vi lämnat Jolina så tog matte itu med snöhögen på gården.

Under den så fanns min bil.

Begriper inte varför hon sa så många konstiga ord om vinter och bilar.

Vadå, hon hittade ju bildörren så jag satt i min bil och slappade medan jag

lyssande på en massa underliga ord och såg hur snön försvann från den.

Resten av dagen har jag mest slappat och drömt om underbara spagropar, isfria

sjöar, skog full med svamp och annat trevligt.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards