Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

Insnöad tråkdag

Av Sigge Svamphund - 28 januari 2010 17:57

Tråkdag detta.

Har inte varit i närheten av skogen.

Hämtade i alla fall Jolina på förmiddan.

För att komma till hennes port var jag och matte tvugna att klättra över en meterhög snövall.

  

Bus fick vi ägna oss åt i lekparken.

Men det var inte helt enkelt att ta sej fram.

  

Nä vi ligger inte ner utan står upp.

Det är lite mycket snö här.

  

Snödjupet på en gräsmatta mitt i Sörmland.

Fjuttiga 50 centimeter.

Matte kollade på ett annat ställe där det varit plogat och 2,5 decimeter kom det igår.

  

Utträtta större behov är inte lätt.

Men jag hittade i alla fall en gran att gömma mej under tillslut.

  

Matte är ju slö.

Hon tyckte att det var alldeles utmärkt att vi gjorde spår i snön som hon sen kunde gå i.

Vad fick vi för det då?

Några fjuttiga Frolicar var bara!

Utnyttjande av hundar kallas sånt för!

  

Hitta pinnar var också svårt.

Jag försökte beskära lite hallonbuskar som jag lyckades gräva fram.

Oanvändbara.

Men sen hittade jag en bättre pinne.

  

Naturligtvis försökte Jolina sno den.

Hon hade inte hittat nån egen.

  

Ja,ja jag är ju gentlehund så hon fick låna den en stund.

  

Service.

Någon har gort en stig med hjälp av snöslunga.

Skönt faktiskt för det blev bra jobbigt med all djup snö.

Sen gick vi bara en tråkig promenad försedda med onödiga koppel.

Jolina lämnades för att passa sitt hus och jag gick hem och smällde i mej en älgburgare.

Resten av dagen har jag bara varit ute på några vanliga tråkpromenader.

Matte säjer att kanske, kanske att vi ska kolla om det finns plogad väg i

Gröna männen skogen imorgon.

Beror på om hon orkar leta efter bilen under all snö.


 
 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

28 januari 2010 18:28

Jobbigt med så mycket snö. Ni kämpar bra där i drivorna. Hörru TACK kompis för allt gott du skickade mig. Jippi så glad jag blev när vi hämtade posten idag. Och matte med.

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

28 januari 2010 18:48

Vi fick också runt 50 cm snö i går och idag har det ramlat ner ännu mer. Hundarna trivs i snön, men matten svär ve och förbannelse över det vita.
Det räcker med vinter nu, våren är varmt välkommen.
ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Rudi

Rudi

28 januari 2010 19:34

Jo men, man tror att man flyttat till en annan planet, eller nåt! Sörmland har ändrat skepnad sen igår. inget är sig likt längre!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Edith

Edith

28 januari 2010 22:25

Det är helt otroligt med all snö. Måste vara jättejobbigt för er att skutta fram i den och trampa upp till matte också. Dom där älgburgarna verkar goda. Ska fråga matte om hon inte kan ordna fram några såna till mig. Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Kasper

Kasper

29 januari 2010 00:47

Säger bara SKITSNÖ! Nu har till och med jag ledsnat på den, känner mig väldigt beskuren, jag försvinner ju i den när jag försöker ta mig fram.
Och det som matte tänker - det är allt bra tur att hon inte säger det högt!!!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Hillman

Hillman

29 januari 2010 10:09

Mera snöö vill vi ha, det är orättvist du har så mycket snö och vi som ska ha snö har mycket mindre. Visst snöar det idag men det är bara snuttefjun för det är för kallt. Snön kan husse ösa bort med snöslungan men griskylan kan vi inte bli av med då hjälper inte sokvast, snöspade eller slungan. Så meeera snöööö vill vi ha!

Du är inte lättroad, du nöjer dig inte med promenix i omgivningarna utan ska ut i skogen, stackars din matte. Jag tycker att du ser ut att ha kul tillsammans med Jolina, jag får minsann inte träffa fruntimmer. Skulle jag få det så skulle jag vara nöjd med promenixer i omgivningarna.

Taxkramisar.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Giah

Giah

29 januari 2010 13:58

Nu skiner solen här :)
Vi har varit ute och busat i snön...MYCKET snö när det!!!
Ha en skön helg.
Puss Giah

http://www.belgarhuset.com

 
Ingen bild

malte o snoken

29 januari 2010 15:03

vilka snömurvlar som plogar runt där! snäll person som skottat en liten bana åt er!!
här har det börjat snöa igen o matte morrar...
slafs på fredagssigge

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards