Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 27 januari 2010

Av Sigge Svamphund - 27 januari 2010 17:33

Hoppas ni inte är alldeles insnöade och strömlösa alla läsare.

Jag hade i alla fall tur med vädret idag.

Hämtade Jolina och så skjutsade matte oss till skogen med Bäverbäcken.

Snöade ingenting då.

  

Här är vi på väg.

Jag har massor med planer på att "halka" i Bäverbäcken och annat skoj.

Var enligt matte alldeles för intresserad av Jolinas bakre del.

Men jag tyckte att det luktade ovanligt intressant, men ännu ska hon inte börja

lukta gott.

  

Jolina delar ju mitt vattenintresse.

Men någon ondsint vattenande har lagt tillbaka onödiga isen på Bäverbäcken.

Skit, jag som tänkte lära Jolina hur man "halkar" i vattnet!

  

När vi passerade ena huset så tänkte jag ta Jolina till hjälp för att få tag på

vattenkannan som skitmatte hängt högt upp.

Men det där med Fynd är inte ritkigt hennes grej.

  

Kom på att jag nog kunde nå den om jag hoppade upp på bänken.

Hade säkert lyckats om inte matte lagt sej i mina viktiga göromål.

  

Tog en av de små vägarna där det finns hjulspår.

Mycket bra.

  

Hade en massa skoj brottningsmatcher.

  

Jädrans brud att mula ner mej i snön.

  

Ja,ja jag är ju normalt en gentlehund men gav igen flera gånger.

  

Lagd hund ligger eller hur det nu var.

Borde egentligen inte visa bilder på att jag kan bli nedbrottad av en tjej.

Måste ju tänka på mitt rykte.

  

Vi hjälptes åt att kvista av en liten tall som tröttnat på livet och lagt sej över vägen.

  

Sen kan man ju alltid ha skoj dragkamper om de nytillverkade pinnarna.

När vi höll på med det så började snön falla och det i massor.

Då bestämde matte att det var dags att gå tillbaka till bilen så vi inte skulle bli

insnöade i skogen.

  

Trodde att kanske med tur så skulle vattenanden ha tagit bort onödiga isen från

Bäverbäcken.

Alltså tog jag med Jolina och stack långt före matte så hon inte skulle hitta på

dumheter med onödiga koppel.

  

Nä jag hade tydligen ingen tumme med vattenanden för onödiga isen var kvar.

När vi kom till min bil så började det blåsa och snöa ännu mera.

Ganska perfekt tajming för vi hann med drygt två timmar i skogen.

Sen när Jolina gått hem till sej och passat sitt hus då kom snön på tvären.

Nu har det vräkt ner alldeles för mycket i massor med timmar.

När jag var ute på eftermiddan så var det inte ett dugg skönt.

Hård blåst och snö på tvären.

Kan någon hund eller människa stänga av detta och ordna fram våren istället?



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards