Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 26 januari 2010

Av Sigge Svamphund - 26 januari 2010 17:57

Hade med mej Jolina på skogsrundan idag.

Var evigheter sen vi träffades sist.

Men nu så ska hon få följa med mej till skogen ibland.

Hon behöver inte vara här hela dagarna utan jag och matte hämtar henne hemma hos henne.

  

På väg mot skogen.

Jag och Jolina har bråttom och matte säjer fula ord.

Vi fick inte ha bråttom och dra i kopplen för det klarar inte mattes onda armar.

  

I skogen och onödiga kopplen är borta.

Vi hade väldigt mycket att pyssla med.

Typ dragkamp om pinnar och andra trevliga hundgöromål.

  

Växte ett par Frolicbuskar i skogen.

Tror inte att Jolina har hittat såna tidigare.

Men hon kom snabbt på hur man rensar bort all Frolic från buskarna.

  

Efter det så är det skönt med snörullning.

  

Ägnade oss åt lite bergsbestigning också.

Bara för att kolla om matte hängde med.

Det gjorde hon faktiskt.

Sen fick Jolina ägna sej åt att passa sitt hus igen medan jag och matte skulle åka

till Eskilstuna.

Skulle ju egentligen ha jobbat idag med människovalpspassning.

Men deras mamma är sjuk så jag fick ledigt.

Ska visst jobba två dagar nästa vecka istället.

  

Bara ett intressant stopp och det var här.

Grisöronaffären.

Tyvärr så får jag inte följa med in där så ofta.

Borde få välja vad som ska handlas.

Sen fick jag passa bilen igen medan matte skaffade andra saker.

Så kom hon tillbaka och hade hälsningar till mej från Rudis matte.

Väl hemma igen så kollade jag påsen från Grisöronaffären.

  

Perfekt.

Grisöron, knorrar och älgburgare.

De där sistnämnda kan jag verkligen rekomendera till godissugna hundar.

Alldeles utsökta.

Begriper inte varför jag inte fick äta upp alla på en gång.

Kanske ska fälla en älg i skogen så jag får fri tillgång till älgburgare.

  

Det var det här matte var och handlade till.

Senaste uppfinningen.

Tjärljus.

Doftar gott av tjära och lär hålla myggen borta på sommaren.

Så var det då min lilla tävling.

Frågan var ju hur många kommentarer jag fått sen jag började blogga.

Rätt svar är 9033 (alltså den dagen tävlingen las upp)

Gissningarna har varierat från 26280 till 7385 st

Men nu finns det en vinnare som kom närmaste med gissningen 9388

Och den lycklige vinnaren är...................

>
>
>
>
>
>

GRATTIS VALLE VAGABOND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards