Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 24 januari 2010

Av Sigge Svamphund - 24 januari 2010 18:05

Den där solen har nån snott för idag har den då inte visat sej.

Dessutom var det 10 minus i morse.

Men till skogen kom jag i alla fall.

Blev skogen med gröna husen idag eftersom det finns plogade vägar där.

  

Helt plötsligt så kom jag ihåg att jag ska bygga gröna männen fällor.

Men det går inte med all snö.

Detta var allt jag fick ihop, lär inte fånga några gröna män inte.

  

Här står jag och drömmer om bättre tider.

Under all snö finns det normalt en helt underbar spagrop.

Grönt underbart doftande vatten.

Men idag var det ju bara att glömma.

  

Utled på vägar så försökte jag få matte att inse att det går att gå i skogen.

  

Jo hon är riktigt lydig ibland för jag fick med henne.

Tät skog gör att det inte är så djup snö.

Alltså bestämde matte att vi nog skulle kunna gå en väg vi inte gått på evigheter.

  

Det syns knappt vad jag gör och precis när bilden var tagen så testade matte

att snörulla.

Men det är faktiskt en liten spagrop.

Den där är perfekt för den fryser aldrig.

Enligt matte heter såna kallkälla.

Vad matte alldeles glömt (den försvunna hjärnan) var att stigen går över ett

hygge.

  

Först såg det ut så här.

Jag håller på och försöker ta mej fram undr alla träd som hänger.

Inte helt enkelt när snön dessutom är drygt halvmeter djup.

  

Det fortsatte i den här stilen en bra bit.

Matte kunde så där väldigt mycket underliga ord nu igen.

Vadå hon har bara två ben som dessutom är längre än mina att hålla reda på.

  

Äntligen ute ur röran av hängande träd.

Enligt matte ska vi inte gå där förrens snön sjunkit ihop ordentligt.

  

Tät skog igen. Rena drömmen med bara nån decimeter snö på marken.

Underlättar betydligt.

  

När det var risk för alldeles för djup snö igen hade vi tur.

De hade kört traktor i skogen så det fanns alldeles utmärkta hjulspår.

Borde köras med traktor i fler av mina skogar så jag kommer fram.

  

Fast det var skönt att komma ut på plogad väg igen.

Det var slitigt att ta sej fram genom skogen och den alldeles för djupa snön

Ser ni den vackra utsmyckningen jag har under magen?

Tror det kan bli riktigt modernt i hundvärlden under våren.

Billigt också, bara ut i skogen och hämta sej en fin grankvist.

Angående min lilla tävling så kommer jag att avslöja vinnaren på tisdag.

Alltså går det fortfarande att vara med ni som missat den.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards