Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 23 januari 2010

Av Sigge Svamphund - 23 januari 2010 17:52

Har inte hänt så mycket intressant idag.

Släpade med snöallergiska matte till skogen.

Jag trodde att jag skulle få åka till Bäverbäcken igen eftersom hon tog min bil.

Men den kunde jag glömma påstod hon.

Nåt om att jag inte alls behövde "halka" i nån bäck idag.

Hade jag visst behövt!

I stället så var jag i en av alla andra skogar.

Har ju flera sjöar där men dåligt med bäckar.

Vid sjön så träffade jag ett par fiskare.

De skulle ut och borra såna där skoj pimpelhål jag hade gärna stannat och hjälpt dom.

Fast de sa att isen på den sjön är väldigt ojämn så det är inte att rekomnedera att vara på den mer än nära land.

Skitmatte släpade med mej eftersom hon inte ansåg att jag skulle stoppa tassarna i nyborrade pimpelhål.

  

Märkliga fenomenet solen visade sej idag.

Var riktigt fint över sjön men ännu finare om den varit badbar.

Fast det där men ojämn is kanske innebär att den försvinner snabbt sen så jag kan simma.

  

Hade tur för det växte korv på en buske.

Gick ganska långt på plogad väg och sen skulle vi gå på en där det bara var en

stig i snön som älgar och rådjur gjort.

  

Men efter att jag gjort så här för tusende gången eller så tröttnade matte.

Vadå när hon inte fattar att hon ska sparka på kotten åt mej så måste jag ju bli

övertydlig.

Jag tycker att jag var väldigt smart som la mej på enda stället där det gick att gå.

Matte sa konstiga ord och uppskattade inte alls mitt smarta drag.

  

Eftersom snön är så djup har jag problem med att utträtta mina större behov.

Jag är ju mycket diskret då och vill helst vara i avskildhet.

Men det är inte lätt att hitta lämpliga ställen.

Efter mycket letande och stor nöd så fann jag en lämplig plats under granarna.

  

Det här säjer matte är nåt positivt.

Syns inte så bra men det är massor med is på berget och isen har börjat smälta.

I snön så syntes det hur det rann lite vatten.

  

Jag tyckte att vi skulle gå till en av de andra sjöarna.

Tyckte inte matte.

Jag ligger inte ner utan står upp på bilden och nånstans under all snö ska

stigen till sjön finnas.

Lär nog ta en stund innan jag kommer till den sjön.

Skulle bli för jobbigt för mej också att försöka ta mej fram.

  

Titta snön smälter!!!

Solen har börjat värma för helt plötsligt syns det både trädrötter och lite mark.

Hoppas det fortsätter så här.

  

Växte korv på ett nytt ställe.

I kyrkans eländiga timmertravar så växte det.

Undrar om de har avvverkat en massa bra korvträd för mej?

Måste nästan vara så eftersom korven fanns där.

  

På väg tillbaka till min bil,

Försedd med onödiga kopplet.

Matte tyckte inte alls att jag skulle dra ut till pimlaren och hans underbara hål

i isen.

Dessutom hade han precis dragit upp en vidrig människo och svamphundsätande

vithaj ur hålet.

Ja det där med vithaj är vad matte påstod, jag tyckte det såg ut som en oskyldig fisk jag.

Hade ju faktiskt bara tänkt stoppa tassarna i vattnet och inte alls sno nån vithaj fisk.

Sen har jag mest slappat och konstaterat att matte snytit ut hjärnan.

Hon satte på kaffe och la torkad svamp i blöt, trodde hon.

Bara det att kaffet var synnerligen färglöst.

Hjärnlösa matte hade lagt en massa torkad rödgul trumpetsvamp i kaffefiltret och

lagt kaffet i svampens blötläggningsvatten.

Efter att ha gjort om allt så blev det kaffe till matte och senare svampmackor till

både henne och mej.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards