Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 22 januari 2010

Jag har gjort det!!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Sigge Svamphund - 22 januari 2010 17:33

Matte har fortfarnade bekymmer med sin allvarliga snöallergi och snorar en massa.

Hörde nåt om att snart har hela hjärnan runnit ut genom näsan.

I alla fall så hade hon den goda smaken att skjutsa mej till skogen.

Idag blev det skogen med Bäverbäcken.

  

Titta!

Sist jag var där så var nästan hela Bäverbäcken täckt av onödiga isen.

Men nu fanns det massor med öppet vatten.

Om ni bara visste vilka hemska hot jag utsattes för.

Hoppar du i vattnet så vänder vi och du får åka hem osv.

Men ska inte hota oskyldiga badsugna svamphundar!

Jag vågade tyvärr inte göra annat än lyda matte för hem ville jag absolut inte

just då.

  

I stället grävde jag fram en grankotte som jag tyckte att matte skulle sparka på

så jag kunde springa efter den.

Jodå, det gick att få henne att göra precis som jag ville.

  

Passerade där min tjej Lotta bor.

Kände för tunnrullning.

Var ju evígheter sen jag rullade tunna sist.

Att detta är den där tunnan som matte gjorde nån förnedringsfilm av när jag

misslyckades det har jag förträngt.

Tyvärr så gick det inte att få omkull tunnan.

Måste nog bli töväder ett par dagar innan jag lyckas.

Förövrigt så pratade matte om att ta med en blåslampa till skogen och tina fram alla

våra bra stigar.

Är ju dötrist att bara gå på vägarna.

  

Hade i alla fall tur för en liten väg har varit plogad och det fanns bilspår.

Trevligt med en annan väg en stund.

  

Jag både hörde och kände lukten av nåt inne i skogen.

Mycket intressant för jag blev stående så här.

  

Matte tyckte att det var mindre intressant.

Detta är ett alldeles färsk spår av en Vild gris.

Eftersom det bara var spår av en så tror matte att det var en manlig vild gris för

de går ofta ensamma.

Blev inte mer gå på den vägen för varken jag eller matte hade lust att träffa

vilda grisen.

Fast matte gick och spanade i skogen för hon vill så gärna fånga en på bild nångång.

Vi har ju sett dom många gånger men aldrig att matte hunnit med att ta nån bild.

Blev samma väg tillbaka.

  

Vid Bäverbäcken höll matte på med såna här fjantbilder.

Jag var tillsagd att stå stilla.

Jadå, visst stod jag still men inte där matte menade.

  

När hon vände sej om så stod jag snällt stilla här.

Tänkte bara lukta lite på vattnet och kanske doppa en klo.

  

Men det var faktiskt inte mitt fel att jag halkade!!!!!!!

O nej jag tänkte inte bada, undrar var matte fick det ifrån.

Kan tala om att det var helt underbart att äntligen få vara i vatten.

Hur matte lät vill ni inte veta.

  

Efter det underbara doppet så är det skönt att glida runt i snön.

Som sagt matte hade massor med negativa åsikter men jag känner mej som en ny hund.

Hoppas jag får åka tillbaka imorgon igen.

Ursäkta att det inte blev några besök hos er andra igår, ska åtgärda det i kväll

 
 
paula

paula

22 januari 2010 18:01

Hej Sigge, vilket fantastiskt liv du lever! Iskallt dopp och snöinpackning, kan det bli bättre. Och i en ljuvligt vacker skog! Nu gäller det bara att övertyga matte om att vintern är häftig!
Kramar från oss i pörtet

http://paulaz.se

 
Hugrun

Hugrun

22 januari 2010 18:10

Vinterbad är härligt säger de som sysslar med sånt, själv gillar jag inte vatten jag har ett elände med alla vattenpölar på vägarna ,så därför gillarjag den här årstiden
Ha det gott Sigge : ) hälsar hästen hugrun

http://www.123minsida.se/Lottahemsidan

 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

22 januari 2010 19:17

Så härliogt för dig att du råkade halka!
i söndags såg jag ett livs dödat vildsvin. De hade skjutit det bakom vårt hus bland träden. Sen släpade de ut det genom hästhagen och ut på vägen. Där gick jag och min Johanna inte ont anande. Jag tyckte väl mest ingenting, har ju ingen jaktinstinkt alls. Men Johanna sa till matte att det var lite läskigt. Bästa var att hon sa att jag var jätteduktig som satt och tittade på spektaklet. Jag brukar ju skälla och tala om vem som bestämmer...

http://www.kattarina.se

 
Torsten

Torsten

22 januari 2010 19:52

Jag gör honnör för dej, din tuffing.....bad och snörullning på en o samma gång!!! Fasiken vad du kommer att få glans i pälsen, kan ju inte misslyckas!!!
Ha en riktigt bra kväll och må så gott!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Hillman

Hillman

22 januari 2010 20:55

Är du alldeles stollig, vinterbad nej nu får du ta och ge dig, du skulle ju kunna dra på dig lungingrammofon och det är inte att leka med. Visst kanske det är bra för pälsen men övriga delar krymper visst vid kallbad, sägs det. Skulle aldrig fall oss in att ta ett bad för att titta efter hur vi blir att se ut etteråt.

Taxkramisar till dig och din stackars matte.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Rudi

Rudi

22 januari 2010 21:55

Grattis till badet! Det har du förtjänat som släpar omkring på en snorig och svärande matte. Jo, när man ser enstaka vildsvinsspår av stora sorten är det ju de där bauta-galtarna oftast. De är ju inte riktigt pålitliga, så det var rätt tänkt att vända om, tycker jag.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

22 januari 2010 23:51

Vilken tur att det är halt ibland. Matte förstår nog inte att det är mycket varmare i vattnet än i på land. Rena varmbadet alltså... Hoppas du får åka dit i morgon också.

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

23 januari 2010 00:11

Men Sigge du är ju inte riktig någonstans;) BADA??? jösses fyyy så kallt! Här har vi då inte sett en skymt av vatten på evigheter!
Hoppas din matte blir helt frisl snart för det där snörvlandet är ju inget att ha!
Må gott och hälsa matte jätte mycket!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Kasper

Kasper

23 januari 2010 01:51

Nog för att jag älskar att bada, och nog för att jag brukar kuta utefter strandkanten när isen håller på att gå upp - men NU, när det är så kallt ute också!
Blev du en isstod, eller hann du till bilen innan dess?
Läskigt med vildsvinsspår, säger matte.

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards