Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 januari 2010

Av Sigge Svamphund - 21 januari 2010 18:09

Tråkdag med stora bokstäver.

Matte är sysselsatt med att snyta ut hjärnan och det drabbar självklart mej.

Ett tag var det meningen att jag skulle jobba som människovalpspassare idag också.

Men det blev inställt.

Skönt tyckte matte som pratade om att hon kanske inte skulle ha orkat.

Vadå, hon orka?

Undrar just vem det är som passar människovalparna.

Inte är det hon i alla fall, jag utför minsann grovjobbet jag!

Igår skyllde hon ju snuvan på människovalparna men idag har hon ändrat åsikt och kommit fram till att det är svår snöallergi.

Jag fick i alla fall med mej den gnälliga orkeslösa människan runt sjön på förmiddan.

  

Jag tyckte att vi skulle ta den här vägen.

Vägrade matte som påstod att där var det alldeles för mycket djup snö som hon

med sin snöallergi absolut inte tänkte försöka ta sej fram genom.

Fick hålla mej på den plogade vägen istället.

  

Matte piggnade till lite när hon fick se alla de här alkottarna.

Bästa sättet att nå dom var att gå ut på isen.

  

Perfekt för jag kunde ägna mej åt en massa isrejs.

  

Städade lite ute på sjön också.

Knipsade av lite onödiga grenar på ett ställe som jag bara kommer till när isen bär.

  

Ett märkligt fenomen försökte visa sej på himlen också.

Den sällsynta solen.

Men det vara bara ett mycket kort försök sen var den försvunnen igen.

  

På den lilla ön så fyndade jag en kvarglömd mugg.

Hade skoj med den en stund men så fick jag andra intressen.

  

Finns ingen anledning att en bra pinne används som arm på en snögubbe.

Matte hade självklart helt andra åsikter.

Men hennes reaktionsförmåga är inte den bästa just nu.

  

Hon tittade på något annat och vips var snögubbens arm pinnen min!

Alldeles perfekt var den så jag roade mej mycket.

Sen var det bara att gå hem och placera den snorande matte på soffan.

Hon sov gott där medan jag mest hade tråkigt.

Sen har jag släpat ut henne på ett par tråkpromenader och inget skoj har hänt.

Hoppas att det händer mer imorgon och att hon slutar snora.

Jag har den lilla egenheten att jag blir alldeles ifrån mej när hon nyser och vill

hjälpa till fast jag inte riktigt vet vad jag ska göra.

Glöm inte tävlingen i inlägget här under.

Antalat kommenatarer gäller de som jag fått tills jag skrev gårdagens inlägg.

Var visst lite otydlig med det.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards