Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 14 januari 2010

Av Sigge Svamphund - 14 januari 2010 17:40

Haft en bra hunddag och faktiskt lyckats fynda en del.

Åkte ingenstans utan fick hålla mej i hemmaskogarna.

  

Vid första huset jag passerade så bestämde jag mej (till mattes förtvivlan) att

kolla om det skulle finnas några skoj fynd.

  

Blev inget skojigare än detta.

Något gammalt vitt band.

Roade mej med det en kort stund bara innan jag övergav det.

Sen kom jag ut på vägen som ingår i min dunksamlarrunda.

Matte bestämde sej för att kolla om det möjligen skulle gå att gå hela rundan

trots all snö.

  

Sånt här ägande sej matte åt.

Ta en massa tråkbilder på tråkträd och annat ointressant.

Hörde talas om att hade det varit sol skulle det ha blivit fina bilder.

Inte alls.

Bilder utan mej är inte fina och har inte i min blogg att göra!

  

Jag finns bakom granen.

För den här granen brukar dölja en massa skoj dunkar.

  

Inte idag.

Hittade bara ett gammalt plastlock.

Men man kan ha mycket skoj med ett sånt också.

  

Så kom vi till stigen genom skogen.

Gick att gå där men det har sina fördelar att vara hund när träden hänger långt

ner över stigen.

Hörde märkliga ord från matte.

  

Ser ni den mörka fläcken bakom mej?

  

Inte var det mycket men jag fick i alla fall lite vatten under tassarna.

Finns nog hopp om en vår i år också.

  

Som sagt på många ställen är snön väldigt djup.

Var inte helt lätt att ta sej fram överallt.

  

Hittade en korvbuske också.

Idag växte dom på en liten björk.

Är tydligen riktig säsong för dom nu.

  

Detta är i alla fall dagens bästa fynd!

Jag har precis lyckats fynda årets första vattenkanna!

Det ligger några små torp där och tänk att det fanns en i snön!

  

Hade några skoj brottningsmatcher med den.

Men som vanligt fick jag inte behålla den utan matte så till att den kom

tillbaka till huset.

Skitmatte!

  

Så hamnade jag vid närmaste sjön.

Ser ni den svarta pricken långt bort?

Jag hade planer på att undersöka den ön men det tyckte inte matte.

  

Ägnade mej åt en massa skoj isrejs istället.

Idag gick faktiskt matte hela vägen på isen.

Hon såg att det hade gått massor med människor och en älg så då blev det en

ordentlig ispromenad.

Sen har jag mest slappat.

Men imorgon blir det en upptagen dag.

Jag ska åka och passa människovalp.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards