Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Sigge Svamphund - 13 januari 2010 17:52

Har faktiskt fått gå en riktigt lång runda i skogen idag.

Verkligen på tiden.

Matte hade den goda smaken att skjutsa mej till skogen med Bäverbäcken.

  

Bäverbäcken är det inte mycket med just nu.

Bara lite öppet vatten som jag inte fick testa.

Det där kan du glömma, det är 10 minus och du ska INTE bada fick jag höra.

  

Matte däremot hon stod och stirrade på detta och drömde om bättre tider.

Det är en pinne med ett band på som markerar var en av alla de där sällsynta

bombmurklorna visade sej förra året.

Men bara snön försvinner så kommer de med tur att dyka upp igen.

Helst vill ju matte hitta på fler ställen och kanske kunna rädda skog.

  

Jag hittade en liten underlig svart pryl som jag hade mycket skoj med.

Dessutom hade det kört en bil på en liten väg så det gick att ta sej fram på den.

Mycket bra för det var länge sedan jag gick där.

  

Det här gillar matte.

Stenar i söderläge börjar alstra värme så att snön försvinner i alla fall lite.

Den kan faktiskt försvinna helt nu så jag kommer fram överallt i skogen.

  

Som vanligt så hade jag väldigt bråttom.

Var mycket att hålla koll på.

Vet ju aldrig vad som väntar bakom nästa krök.

  

Långsamma tråkmatte höll på med sånt här.

Ta bilder på en massa snöfigurer.

Det här påstår hon ser ut som en uggla.

Äsch, finns faktiskt en massa viktigare saker att göra i skogen!

  

Som detta, tro att det är en spagrop men bli lika besviken igen.

Bara en massa onödig is!

Tänk vilka underbara inpackningar jag skulle ha kunnat göra där!

  

Till slut hade vi gått så långt att vi var där min och mattes Sörmlandsledsetapp finns.

Jag tyckte självklart att vi skulle gå till min nästansjö och helst till fikaberget

också.

Nä, sa skitmatte.

Pilati sjö är frusen och till Gårmossen ska vi inte heller, det är för djup snö.

  

Lyckades i allafall kolla spabäcken.

Tänkte att det kanske var varmt alldeles lokalt eller så.

Men inte, bara en massa is.

  

När jag inte fick gå åt ena hållet så försökte jag med det andra.

Åt det här hållet så kommer jag till en massa andra bra ställen.

Fick inte med mej matte dit heller.

Hörde bara att när det är mindre med snö då ska vi gå där.

  

På väg tillbaka så hade jag tur.

Hittade en korvgran.

Perfekt eftersom jag gått långt och började vara hungrig.

Växte ganska mycket korvar på den.

  

Inte nog med korvgranen.

Efter vägen så finns det en konstig svart moj.

Där växer det ofta godis.

Jodå, det gick att gräva fram korv under snön idag.

  

Tyvärr framgår inte min lystna blick riktigt på bilden.

Men matte har tagit av sej ena handsken och jag bara väntar på att hon ska

tappa den.

Tyvärr så höll hon alldeles för hårt i den.

I munnen har jag den obligatoriska grankotten och jag är försedd med onödiga

kopplet.

Matte hörde nämligen att det var en bil på gång.

Slapp det i alla fall sen.

Efter nästan tre timmar i skogen så var jag ganska trött när jag kom hem.

Har mest slappat resten av dagen.

Matte behöver hjälp av er.

Ni som tittat på hennes hemsida igår och idag ser texten normal ut?

Matte ser texten precis som den ska vara under alla bilder på sidorna med

snö och isfigurer, isskulpturer och naturmonster.

Men mattes mamma säjer att hon får all text omkastad så den blir oläslig på

hennes dator.

Ni som tittat på sidorna kan väl tala om ifall det blir underligt hos er också.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards