Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 12 januari 2010

Av Sigge Svamphund - 12 januari 2010 18:03

Skulle ta det lugnt idag ansåg matte.

Hon hade den dåliga ursäkten att jag hade så mycket att göra igår så jag kunde ta det lite lugnt idag.

I alla fall så skjutsade hon mej till skogen med gröna husen.

  

Jag tyckte att vi skulle ta stigen till Krokodilsjön.

Tyckte inte matte och det var nog lika bra för det var väldigt djup snö.

  

Titta det finns hopp om en vår!!!!!!!!

Gruset är framme på vägen.

Fast matte säjer att det beror på att de plogat så gröna männen ska komma fram

med sina hemliga bilar.

Såg inga gröna män fast jag passerade många av de gröna husen.

Frid i skogen.

  

Sen började kampen om ägodelar.

Matte tappade sin handske.

Jag tog självklart rätt på den.

  

Men tro inte att jag tänkte lämna ifrån mej den.

Det jag hittar tillhör mej!

Att matte påstod att de där handskarna som är extra varma har hon köpt för att

slippa frysa om sina onda händer som gör ännu ondare när det är kallt det

lyssnade jag inte alls på.

Blev mycket kamp och en handske med snö i innan hon (tyvärr) lyckades ta den.

Jag låg visst ganska illa till just då.

  

Hittade en upptrampad stig så både jag och matte trodde att det skulle gå att

gå en väg vi inte gått på jättelänge.

  

Där vi skulle ha fortsatt såg det ut så här.

Matte vägrade gå där utan vi fortsatte där det var upptrampat.

Mycket lättare än att pulsa i flera decimeter med snö.

  

Trodde en stund att jag hade gjort dagens fynd.

Glömde till och med att försöka komma åt mina matttes handskar.

Ser ju ut som en superbra spagrop.

  

Skitis!!!!!

Hur jag än slet så kom jag inte åt vattnet.

Borde få bort onödiga isen nu så jag kan spaa igen.

  

Jag har för hundrafyrtiotolfte gången eller så snott mattes min handske.

Det ser ut som om det går bra att följa stigen utan alltför djup snö.

Men ungefär nu upptäckte matte nåt.

Mitt onödiga koppel hade den slarviga människan lyckats tappa.

Bara att vända alltså för att leta onödigt koppel.

Behöver jag tala om att matte snodde tillbaka handsken också?

  

Hittade mitt onödiga koppel.

Matte hade lyckats tappa det när hon fotograferade några snömonster.

  

Jag grävde och grävde på ett ställe.

Skulle bara ha tag på det där viktiga som finns djupt under snön.

  

Bristvaran grankottar.

Får gräva djupt och mycket för att hitta såna nu.

  

Kampen om handskarna som rätteligen tillhör mej fortsatte.

Till slut så försökte jag ta av dom från mattes händer.

Jag låg visst väldigt risigt till för matte pratade om annons på Blocket och att

betala för att bli av med mej.

Passerade ett par ställen där det brukar växa Frolic eller köttbullebuskar.

Tomma!

Fick höra att det växer inget sånt när hundar som blivit handskefixerade passerar.

Gick förbi alla gröna hus igen.

Fortfarande inte en grön man i sikte.

Men efter att ha passerat dom så hörde matte en bil.

Gröna männen kom och lekte typ rally på vägen.

Blängde surt på oss.

  

Blev onödigt koppel för mej.

För när surgubbarna kommer så innebär det att deras hemliga lastbil också

är på gång.

Mycket riktigt det var bara att ta skydd i ett dike med nån meter snö när

den kom brakande i skogen.

  

Civilolydnadsbild enligt matte.

Hemliga lastbilen med sin lika hemliga gröna släpkärra.

De körde så förbaskat fort att det var knappt att den hann fastna på bild och

vi stod ju i djupa diket.

Hemma igen så har jag slappat och drömt om handskar.

Matte däremot hon har slitit och klagar nu över möss i armen eller nåt sånt.

På hennes hemsida www.skogsraets.se så finns det nu massor med bilder av

alla isformationer sen gårdagen.

Sen blev det visst ytterligare ett par nya sidor av bara farten.

Frågar ni mej så är de fullkomligt ointressanta eftersom jag inte förekommer.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards