Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 10 januari 2010

Grejat i skogen

Av Sigge Svamphund - 10 januari 2010 17:52

Varmare idag.

"Bara" runt 10 minus.

Bra för jag blev skjutsad till en av alla bra skogar.

Var länge sen jag var där så jag hade som vanligt massor att göra.

  

Började bra.

Där det brukar stå husvagnar så fyndade jag en intressant påse.

Påsar ska öppnas.

Nu var det inget skoj innehåll.

Bara djupfryst jord.

  

Efter att ha fått bort jorden så hade jag mycket skoj med den tomma påsen.

Normalt brukar jag ju bada massor i sjön men den är lika dold under onödiga

isen som alla andra sjöar.

  

Sist kunde jag simma i superspagropen.

Men idag var det bara en massa snö och is.

Matte gillade inte riktigt att vägen var plogad.

För plogade skogsbilvägar nu brukar inte vara nåt bra tecken.

  

Det var inget bra tecken!

Sist jag var i den skogen så snodde jag ju en dunk och gömde.

Borde nog ha gömt ännu mer saker som fanns vid skogsmördarmaskinen.

Gissa tre gånger vilka som slaktat skog.

  

Just det som vanligt hänsynslösa kyrkan.

Matte ville inte se var de varit och slaktat så jag fick gå en annan väg.

  

Inte så mycket bättre där heller.

Massor med stora travar överallt.

Vore ju tråkigt om det blev nån skog kvar.

  

Det här tycker jag är perfekt skogsvård.

Ta reda på små pinnar eller träd som rasat på fel ställen.

Ska nog börja jobba med skogsvård tror jag.

  

Den här sura gubben kunde väl ha skrämt skogsmördarna.

  

När jag fyndade den här så började matte längta efter en bultsax och ett par påsar

med strösocker.

Hörde nånting om att göra dieseln obrukbar.

  

Matte tyckte att jag skulle prova mina stålkäftar på däcken.

Rådde inte på måste träna upp ännu mer styrka i bettet.

Fast detta är inte mördarmaskinen, den här hämtar allt som den andra maskinen

slaktat.

Skulle inte ha varit så tokigt att kunna sätta tänderna rejält i däcken på

denna heller.

Sen ägnade jag mej bara pt mina vanliga viktiga hundgöromål.

Resten av dagen har jag slappat, varit ute på eftermiddagsrunda utan att det hänt

nåt skoj.

Men imorgon så ska jag få göra nånting jag aldrig gjort förut.

Kan bli väldigt mycket bilder här imorgon kväll om det går som matte tänkt.




 
 
Stella o Doris

Stella o Doris

10 januari 2010 18:16

Vi får allt hoppas att de sparar mycket skog åt er, vore ju riktigt hemskt annars

Nu blev vi ju jättenyfikna på morgondagen, men men, den som lever får se!

Kramar

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

10 januari 2010 18:49

Nog verkar det vara en himla fattig kyrka som måste hugga ner så mycket skog. Mycket synd det att ni glömt att ta med er strösocker, undrar vad maskinisten hade sagt imorgon bitti då den inte startade. Vi har idag haft +1 grad, undrar hur det kan komma sig. Ena dagen nästan -35 och nu plusgrader. Och vi skall visst ha det hela nästa vecka också. Fördelen kan vara att vi snabbare kommer oss i badet, om nu snön har tänkt tina bort. Ha en bra kväll,

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Hunden Liza

Hunden Liza

10 januari 2010 19:44

Asså Sigge, ett litet tips till nästa gång du stöter på en sån där hemsk slaktar maskin, det finns några slangar som används för hydrauliken, de är mycket lättare att bita sönder än däcken. *Viftar oskyldigt på svansen*
Hemska kyrkan som slaktar vår skog, sånt ska man inte stödja.

http://hundenliza.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

10 januari 2010 23:01

Socker har ingen inverkan på motorerna enligt Mythbusters. Bita hål i hydralslangarna är nog ett bättre sätt...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

10 januari 2010 23:57

Många skogar som den där kyrkan förstör! Tycker absolut att du ska bita av den där hydralslangen vad det nu är för något, men du som är så duktig på att fynda hittar den säekrt!
Tycker att du ska ta och kissa på däcken också! Flera gånger! Skitmaskiner! För att inte tala om Strängnäs stift... ;)

Ha det så skoj i morgon - kanske du kommer att kunna gå på vatten, hehehe.
Ser fram mot bilderna!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

11 januari 2010 00:42

Jag tror att ett bra tips är att pinka i tanken.... Läs samtidigt bönen : Gud som haver Sigge kär
jag tror jag pinkar lite här och där....
Ja, jag vet, jag har ju blivit så poetisk av mig :-) Självklart skall jag skriva en fin dikt till ditt och Gias bröllop, tackar så mycket för förtroendet :-)
Åh vad jag väntar tills posten kommer i morgon med tass-salvan.
Elliot

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

11 januari 2010 00:50

Bra att vi lyckade skicka lite varma grader till dej. Dom där slaktarmaskinerna kommer du säkert på något knep till att oskadliggöra. Du är ju så påhittig.
värmepussar från väderoraklerna

http://lagottoflickorna.se

 
Ville

Ville

11 januari 2010 09:16

Ett uppdrag för dom tre musketörerna kanske...Ville, Valle och Sigge. Dra våra svärd och slakta skogsmaskinerna!!
Sen kan vi yla tillsammans i kyrkan så dom fattar vad dom INTE ska göra.
Ha det gott kompis...matte hälsar!!

http://marno.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snokas

11 januari 2010 13:57

du får vässa dina tänder om du ska kunna bita genom däcken!!
håll ut sigge snart kan vi spa´a du o våran matte!
slafspuss

 
Hillman

Hillman

11 januari 2010 14:16

Du ska inte inbilla dig att de andra stiften är någe bättre, det är ena riktiga skitstövlar allihop, som skövlar skogen. Matte förstår inte varför de tar omkull skog som det blir bara småpinnar av för det går inte att använda till något annat än massa i alla fall. Skövling är vad det är, att skogen ska gallras det säger matte att det är ok men kalhygge, då blir matte som en tjur helt rosenrasande.

Jag gillar skog men dessa förbaskade kalhyggen har jag inget till övers för, sönderkörda med spår som är omöjliga att ta sig över i alla fall om man är tax. Diken som är så djupa så en tax skulle kunna försvinna helt och hållet. Nej, stiftena skulle få böta lika mycket som de tjänat på skogen när de tar omkull gammal skog, som borde få stå kvar till skydd för skogens alla djur. Nu blir jag så upprörd att jag måste vila mig en stund, vi hörs. Tack för tipset om salvan, matte få maila din matte så fort hon får ändan ur.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards