Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 9 januari 2010

Här har det inte hänt så mycket

Av Sigge Svamphund - 9 januari 2010 18:48

Har inte hänt så mycket skoj här idag.

När jag var ute sista gången igår var det vidriga 22 minus.

Men i morse var det nästan vår med bara 17 minus.

Matte gnäller men kylan bekommer inte mej.

Hon ser ut som nåt från Mumiens återkomst med alla kläder.

Jag klarar mej utmärkt med halsband och kådsalva på tassarna.

Vidhåller att mänskligheten är klen.

Gick en sväng till sjön.

Tro inte att jag fick gå till sjön där de skulle vinterbada inte.

Bara en massa mänskligt tjafs om att isvakar skulle jag inte alls vara i närheten av och bada vid 15 minus det kan jag drömma om.

  

Började med en liten utgrävning vid sjön.

Jag hittade en båt!

Kanske ska jobba som arkeolog nu när det inte finns svamp och det är svårt

att hitta andra skoj fynd.

  

Jag ansåg att vi skulle ta en annan väg ut på sjön.

Vägrade fegmatte.

Hon skulle minsann hålla sej i skoterspåren.

Vaddå, det gick utmärkt att gå där jag befann mej.

  

Blev en massa skoj isrejs ett tag innan matte ansåg att vi skulle gå hem.

Klena människan frös som vanligt.

Äsch, 15 minus och lite blåst är väl inget att hetsa upp sej över!

Var hemma och vilade ett tag.

Sen fick jag gå en sväng i skogen.

  

Hittade en och annan pinne att roa mej med.

  

Sen gjorde jag ett riktigt bra fynd.

Den här granen borde kunna inbringa flera kilo med grisöron till nästa jul.

Jag vet ju precis var jag har den så den ska ut på budgivning.

Sen frös klenmatte igen.

Men hon har i alla fall ett vårtecken i tortyrkammaren.

  

Det här är vad hon kallar vårtecken.

Änglatrumpeten har satt en väldig fart att växa.

Just nu bor den i tortyrkammaren men på sommaren så står den på balkongen

och blir som ett stort träd.

Flera har talat om för matte att det är samhällets största.

Så nu går hon runt och väntar på att det ska bli vår så den får flytta ut.

Jag hoppas mest på att det är lite varmare imorgon så jag kan vara ute mer.

Kunna besöka nån trevlig skog eller så.

Kan ju alltid hoppas att väderoraklet i Strövelstorp skickar värme hitåt.

 
 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

9 januari 2010 19:42

Matte undrar om det är samma kådsalva som hon köpte till hennes myggbett som du sätter under tassarna? Oj har ni en sån där fin blomma, den gillade jag skarp när våran Matte hade en på glasaltanen. Det var så roligt att stoppa in nose i nån av trumpeterna. Nu så slutade det så illa att vi glömde bort den i flytten. Så den var stelfrysen och vart bortkastad. Ha en skön kväll

http://www.bloggagratis.se

 
Rudi

Rudi

9 januari 2010 21:14

Min matte har börjat använda någon sorts rånarmask när vi promenerar i mörkret. Hon ser helt skum och farlig ut. Kanske därför hon inte har den på i dagsljus. Kanske kunde va nåt för din klena matte?
Kul med trumpeter i tortyrkammaren! Ekar väl bra där inne?

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Marianne

Marianne

9 januari 2010 21:34

Det är för kallt och här är det bara fyrfotingar som går ut frivilligt.
ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Timse

Timse

9 januari 2010 22:47

Vår matte tycker också att det är kallt nu... hon såg ut som en stor snögubbe när vi var ute där hon tultade fram i alla kläder...

Ang mina nya tjejjer så vet jag inte om jag vill låna ut dom, dom är lite för söta för att jag ska vilja dela med mig... vi kanske kan göra en deal.... jag får låna Ghia nån dag framöver i vår så kan du få besöka en av mina nya vänner?, alternativt kan du få låna Ina en stund bara jag slipper se det....

http://timsevimse.blogg.se

 
Stella & Doris

Stella & Doris

9 januari 2010 23:14

Fy fan vad bra med blommor i tortyrkammaren, då får ju inga hundar plats!!!
Snygg gran, kan nog tänka mig att det blir många upptrissade bud om den!

Nu äntligen har matte mailat din matte angående salvan, hon är lite trög, ja min matte alltså...

Kramar

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

9 januari 2010 23:59

Här går ingen ut frivilligt, mer än på sin hjöd 10 minuter! Petrus är enda undantaget.
Men i morgon ska vi ut på promenad säger matte, då ska det tydligen bli rena vårvärmen här. Bara 5-6 grader på dan, det låter härligt! (I natt, dvs natten till lördag, var det 24 grader.)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Ludde

Ludde

10 januari 2010 00:13

Snygg gran du hittade. Trumpeten passar bättre i tortyrkammaren än du. Nattkram!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

10 januari 2010 01:33

Jädrans snygg blomma. Papsen älskar såna. Nu har vi skickat varmare grader till dej. Våra är nu bara 2 grader kalla. I middags hade vi 10 otäcka. Så vänta bara.
vårpussar

http://lagottoflickorna.se

 
Elisabeth och Sacco

Elisabeth och Sacco

10 januari 2010 09:42

Det är nästan lika illa här med temperaturen. Men idag är det "värmebölja" i Sth. Bara -8,7 grader. När senast tyckte man att nästan -10 grader var varmt??

http://sacco.bloggagratis.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

10 januari 2010 12:22

Usch idamig va kallt ni har, bor inte du söder om Mälaren där borde det väl inte vara så kallt. Vi har kallare men det är mera normalt, den enda onormala är att det har hållit i sig så länge, säger matte.

Vi tycker att du skulle passa bra som arkeolog, för du gör mång fynd när du är ute. Trots att det är vinter så gräver du upp både det ena och det andra. Båtfyndet var väl ett av de större i alla fall, annars brukar det mest vara dunkar och hinkar.

Tjusig gran du fyndat, kan du nog få många grisöron för men vi ska inte ha någon riktig gran säger matte, så där frös det budet inne. Tänk att mattar alltid ska lägga sig i vad vi gör och inte gör med för den delen. Just nu skiner solen och det är fint men ack så kallt, vi vill att det ska bli varmare så vi kan gå på promenixer igen, för det är så tråkigt. Idag ska vi hålla oss framme i köket när matte ska laga mat, för hon har tagit upp älgbiff ur frysen och det är smaskens.

Sen har matte en fråga var man köper den där kådsalvan till tassarna för det skulle hon vilja ha tag på.

Taxkramisar

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards