Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Sigge Svamphund - 6 januari 2010 17:51

Har ni kallt och fryser?

Synd om er i så fall för kolla vad fint jag har det!

  

Sörmland idag full vår med både blå och vitsippor.

Nysimmad är jag också.

Eller nä...............

Ska hålla mej till sanningen.

Det är vidrigt här!

I morse när jag skulle göra morgontoalett var det nästan 23 minus och det började

blåsa!

Matte pratade om att jag skulle få en hundlåda för det gick knappt att vara ute.

Väntade på att det skulle bli något varmare.

Men termometern fastnade på 19 minus hur länge som helst.

Gick alltså bara en väldigt kort förmiddagsrunda.

Sen så skulle jag ut och åka med min bil.

Eller matte tyckte att hon behövde köra ett par mil bara för att hålla batteriet vid

liv.

Bra service för jag fick en filt som hängt på ett element att ligga på medan hon

spettade is från rutorna.

Hörde talas om att det är ett helvete att vara bilägare på vintern.

Ska be att få upplysa om att jag inte alls lider av att vara bilägare.

Mysigt att ligga på en varm filt medan matte svär.

Undrar när hon ska begripa att bilen är min och det är en stor ynnest hon har

som får köra den.

När vi hade varit ute och åkt ett par mil så skulle jag gå en sväng.

Fortfarande vidriga 18 minusgrader!

  

Blev en sväng i min närmaste skog.

Gäller ju att hålla sej i rörelse så man inte fryser fast.

Då är pinnar bra att ta till.

  

Eller den obligatoriska grankotten.

Hittade ett bra ställe där nån ekorre lagt en stor hög med kottar bara till mej.

Sen blev det väldigt trevligt.

  

Jolina kom springade i skogen!

Har inte träffat henne på evigheter.

Hon var ute och motionerade sin mattes pappa.

  

Vi hann med lite skoj bus i alla fall.

Men Jolina skulle åt ett annat håll och min klena matte frös.

Hoppas jag kan umgås ordentligt med henne när det blir lite varmare.

Hemma igen så fortsatte träningen med korvapporteringen.

Går framåt.

Jag släpper korven så fort matte tar den.

Idag så kunde den till och med ligga på golvet utan att jag slukade den direkt.

Bra träning det här för jag blir mätt och belåten.

Matte tror att fortsätter det så här så kommer jag att klara det till våren.

Just nu är det 16 minus, blåser och snöar!

Hemskt!

Vill ha vår så jag kan spaa och bada!!!!!!!!

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards