Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 januari 2010

Av Sigge Svamphund - 2 januari 2010 17:53

I dag hade matte den goda smaken att skjutsa mej till skogen med Bäverbäcken.

Har inte varit där på evigheter så det var verkligen på tiden.

Som vanligt hade jag mycket jobb med att kolla att allt var i sin ordning överallt.

  

Titta!

Det finns öppet vatten i bäcken.

Jag planerade genast för ett par trevliga uppfriskande dopp.

  

Visst ser det simvänligt och bra ut?

Men tyvärr så blev det inget dopp.

Jag ska minsann kontakta hundombudsmannen!  

Mattes eländiga hitta på ideer!

Hon kom helt plötsligt ihåg att jag förra vintern "råkade" halka i vattnet.

Onödigt koppel skulle vara i lag förbjudet!

Fast jag slapp det bara vi var på säkert avstånd från Bäverbäcken.

  

Hade en mycket intressant utgrävning i snön.

Matte funderade på vad det var jag grävde så intensivt efter.

  

En grankotte!

Nu med all snö så är de faktiskt en bristvara.

  

Efter att ha gått långt så hamnade jag vid de gröna husen som finns i den skogen.

Om ni funderar så finns det gröna hus i flera av mina skogar, men det är samma

gröna män överallt.

Tänkte bygga en fälla här också för gröna männen.

Hittade tyvärr inga lämpliga små träd så jag får nog avvakta tills det är mindre med

snö.

Matte hade funderingar på en runda genom skogen men ko fram till att det nog var

för mycket snö.

Alltså blev det samma väg tillbaka.

Mycket bra.

  

Jag hade tur och träffade Lotta.

Var evigheter sen jag dejtade henne sist.

Fast hon var mest intresserad av godiset i matttes fickor och jag kollade om

hennes matte fortfarande var bra på pinnkastning.

Bara det att matte minsann blev påmind om förträngda saker.

Jag ska ju träna korvapportering.

När jag hade skiljts från Lotta så hörde jag en massa om att köpa korv och

börja träna på allvar.

Till er som är ganska nytillkomna läsrae.

Lotta kan apportera korv.

Jag ska lära mej det och hon ska lära sej leta svamp.

SUCK verkar som om min semester är slut!

  

För att slippa lyssna på allt tjat om korvapporteringen så ägnade jag mej åt

snökockor.

Går väldigt bra att tillverka mindre av en riktigt stor bara man krafsar

ordentligt.

Hemma igen så anfölls matte av arbetslust.

På min hemsida så finns det numer en sida med en massa filmer på mej.

http://www.skogsraets.se/filmer.html

Där finns det filmer på mitt svampletande, tunnbus och för er som vill se

Lotta apportera korv även en film när hon gör det.

Lotta med matte om ni tittar på den sidan så finns även filmen när jag är förtvivlad

över tunnan jag inte kan använda hos er.

Många av er har ju frågat om mitt bröllop med Giah.

Självklart så kommer jag att bjuda alla hundar jag känner.

Människorna har ju hittat på nåt idiotiskt besöksförbud för mej och Giah nu.

Nåt om lukta gott och inte göra valpar.

Idioti!!!!!!

Men bara jag får träffa henne igen så ska vi börja planera.

Självklart blir det ett sommarbröllop, kanske vi en utsökt spagrop eller

simvänlig sjö.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards