Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 28 december 2009

Levererat julgranen till Kasper

Av Sigge Svamphund - 28 december 2009 17:38

Precis som planerat så åkte jag till Kasper idag för att leverera den

garanterat barrningsfria julgranen.

Jag tyckte att matte bara körde och körde och trodde aldrig att vi skulle komma

fram.

Sen när det blev små skogsvägar då var det minsann intressant.

Såg flera sjöar som jag behöver provsimma, men de var självklart täckta av

onödiga isen.

Så till slut var jag hos Kasper.

  

Här har jag anlänt med granen som bott i min bil sedan julafton.

  

Artig som jag är så överlämnade jag den till Kaspers matte.

Jag hoppas att de får glädje av den många år framöver.

Ni som missade detta utsökta exemplar får en ny chans till nästa jul.

Lämna bara era önskemål så ordnar jag det.

Ser framemot att resa runt Sverige och lämna granar.

Fast nu lägger sje matte i och påstår att hon inte alls tänker skjutsa mej runt

hela landet.

Nähä, får väl skaffa körkort då.

Men åter till besöket hos Kasper.

Efter överlämnadet av julgran och hälsningscermoni så tog vi en sväng på

hans ägor.

  

Här är vi på väg för att kolla en massa intressanta ställen.

  

Kasper visade var det går bra att utföra snörullningar.

Jag hann aldrig med snörullning för det var så mycket annat intressant.

  

Fanns en stor bra änga att rejsa på.

I kanten av ängen fanns det spår av att älgen Hälga och hennes älgvalp legat och

slappat.

Så hörde jag att från ängen är det väldigt nära till en sjö.

Men eftersom det är onödig is överallt så var det ingen idé att går dit.

Kanske kan återkomma och provsimma den vid gynnsammare årstid.

  

På väg tillbaka till Kaspers ägor.

  

Titta!

Det gick alldeles utmärkt att göra fynd hemma hos Kasper.

En gul trasig hink lyckades jag nosa reda på.

  

Jag visar mitt fynd och Kasper tittar på sin matte som om jag inte är riktigt klok!

Var faktiskt mycket stolt över fyndet!

  

Så skulle vi gå in till Kasper.

  

Enligt matte ska man inte alls göra så här när man är hemma hos kompisar.

Vadå, jag behövde nå nåt mycket intressant där.

Hittade mycket skoj saker i Kaspers krog med leksaker.

Människorna åt mat och ägnade sej åt en massa mänskligt tråkprat.

Jag bjöd mej på smaskig prinskorv,

Efter att ha grejat med många av Kaspers saker och tuggat en del på ett av alla

hans ben så var det dags att åka hem.

  

Här sitter jag och Kasper strax innan jag ska åka.

Sen var det åka bil i en timme som gällde.

Hos Kasper kom det hälsovådligt regn och närmare mitt hemma så snöade det.

Sista kilometrarna hem var enligt matte inte skoj för det frös snabbt och blev

väldigt halt.

Förresten så matte skötte sej!

Inte en endaste liten felkörning på hela vägen!

Själv säjer hon att det beror på att det mest bara var skog och inga otäcka

städer att villa bort sej i.

Men hon klarade sej genom Gnesta också utan underliga irrvägar!

Hemma igen så tog matte fram paket.

Dom hade jag fått av Kasper men skulle öppna hemma så vi inte skulle bli osams.

  

Här håller jag på med paket nummer ett.

  

Han är verkligen en snäll kompis Kasper!

Den här bollen hade jag mycket skoj med hemma hos honom och nu fanns den i

ett paket!

  

Paket nummer två innehöll ett grisöra.

  

Grisöron har ju väldigt kort hållbarhet så jag åt upp det direkt.

Alldeles utsökt gott var det.

Nu är jag trött och ska vila.

TACK Kasper och matte för några

 

 

mycket trevliga timmar och god mat.

 

Hoppas att vi kan träffas igen framöver.

Nu kan ju matte vägarna också.


 
 
Rudi

Rudi

28 december 2009 19:08

Kul med besök hos Kasper! Svor ni inte alls till varandra? Jag har en likadan boll som du fick idag. Den är rolig. Våra julbesökare har åkt hem idag så det är lite tråkigt här hemma. Det är roligt med många som vill vara med mig!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

28 december 2009 19:25

Vadå inte skjutsa runt Sverige. Det skulle väl vara kul för din Matte att se nnya trakter, eller är det så att hon är extra rädd att köra vilse på okänd mark. Nu har vi fått lika mycket snö som dig om inte mer. Men varför skall allt komma på en gång. Ha en skön kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Kasper med vidhängande matte

Kasper med vidhängande matte

28 december 2009 20:20

Det är jag som ska tacka, Sigge, och förstås matte, för den fiiina granen! Och för allt det andra jag fick, och det som matte fick också! Hon ska ta en bild på vätten med sällskap, säger hon. I morgon kanske.
Rudi frågar om vi svor åtvarandra - gjorde vi väl inte? JAG blev lite sur mot slutet när du helt la beslag på min matte, men annars tycker jag att vi behandlade varandra ganska så artigt och väluppfostrat.
Och vet du vad - jag har smaskat på en burgare, och till nattamat ska jag få av dina köttbullar i stället för mitt vanliga märgkex!
Kan du komma tillbaks i morgon? Eller i övvermorgon, för jag behöver morgondagen för att äta upp båda grisöronen.

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Ludde

Ludde

28 december 2009 20:51

Vilken trevlig dag med mycket gottigt och hinkfynd. Bollen var fin som du fick, och det var bra att du åt örat på en gång. Nattpussar!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Stella och Doris

Stella och Doris

28 december 2009 23:24

Men hallå!!! Hade vi vetat att det var hemkörning av granen så hade vi ju naturligtvis lagt ett mycket högre bud!!
Ser ut som ni haft en trevlig dag, alltid kul att träffa vänner

Kramar

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

29 december 2009 00:05

Men hallå,!! så matte hittade hela vägen? Mycket bra gjort. Men du hade ju färdkost med dej på hemvägen så du hade ju klarat dej bra. Mycket snygg gran. Är det fri hemkörning ska vi också vara med på budgivningen nästa år.
grisöronpussar

http://lagottoflickorna.se

 
Elliot och Kulan

Elliot och Kulan

29 december 2009 01:24

Jahaja, där sket det sig för snålKulan. Hade hon bjudit över lite till så hade hon fått den fina granen och jag hade fått träffa dig Sigge. Men som sagt det kommer väl fler år...
Elliot

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Torsten

Torsten

29 december 2009 07:41

Det var en väldans trevlig dag ni fick er, du o matte! Kan nog tänka mej att beställa en gran till nästa jul, men bara om DU kommer hit med den, det skulle ju vara skojsigt värre! Duktig matte var också, som inte körde vilse en enda gång =)
Ha en bra dag!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Ingen bild

malte o snokas

29 december 2009 10:04

å vilket fint litet besök du gjort hos kaspergubben! ni såg ut å komma mkt bra överens!! va trevligt med prinskorv o paket! dit tycker jag du ska åka fler gånger!!
slafspussar

 
Ingen bild

Kajsa & Co

29 december 2009 12:51

Voff! Vilken fin fin gran ;)) Min matte skrattar så hon fick ont i magen. Ser precis ut som en gran jag skulle kunna tänka mig att ta hem till matte & husse.
Man kanske skulle börja sälja sånna barrfria granar till nästa jul *fniss*
Ha en fin dag!
Svansvifft!

 
Hillman

Hillman

29 december 2009 13:01

Vilken tur att det var mest skog så inte din matte villade bort sig, tänk ni hade kunnat vara ute och virra runt fortfarande. Roligt att du har en kompis som du kan leka med, som bor i skogen så du kan få springa helt vettlöst.

Taxkramsiar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

29 december 2009 14:32

Vad roligt du har haft det. Duktig din matte har blivit på att hitta på vägarna. Har hon fått gps till bilen? (Min H. säger att han ska köpa en sån till min M., för hon är jättedålig på att hitta rätt på vägarna.) Julgranen var ju väldigt tuggvänlig. Skönt att slippa alla barr. Ha det gott, Sigge!

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

29 december 2009 17:25

Vilken vacker julgran! Kasper har verkligen tur som vann budningen!
Ser ut som oim ni hade kul. Ni är väldigt snygga tiullsammans!

http://www.kattarina.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards