Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 20 december 2009

Glädjande nyhet

Av Sigge Svamphund - 20 december 2009 17:49

Inget passa huset idag.

Inte var det så väldigt svinkallt heller så jag fick en ordentlig långpromenad i

mina skogar.

Skönt att få röra ordentligt på mej efter gårdagens tråkdag.

  

Började med att ha sån tur att jag hittade en spagrop!

Onödiga isen hade tydligen glömt att lägga sitt onödiga lock på den.

Grejade väldigt mycket när jag nu hade chansen.

Sen gjorde jag den glädjande upptäckten.

   

De växer nu!

Köttbullarna på träd och buskar.

Min erfarenhet är att de brukar börja växa när svampen tagit slut och

det är kallt och snöigt.

  

Just denna buske är pålitlig, brukar alltid växa där under vintern.

Men jag hittade på två helt nya ställen också.

Så alla ni andra hundar ge er ut och leta för nu har säsongen börjat!

Tror att de växer över hela landet bara det är vinterväder.

  

I går såg jag att min bloggpolare Rudi hade legat ute och försökt bli översnöad.

Tänkte testa samma sak men hade inte tålamod och dessutom kom det bara nån

enstaka snöflinga just då.

  

Dagens enda fynd.

En del av en dunk.

Jag har faktiskt en hel dunk gömd nånstans i de krokarna men lyckades inte

hitta den idag.

  

Det här ser ju ut som vilken vinterbild som helst.

Men titta i mitten så syns det spår.

Det är mina och jag är långt bort redan.

Matte är ju långsam och jag fick helt plötsligt väldigt bråttom.

  

Det var hit jag hade så bråttom.

Ån mellan två av mina sjöar.

Trodde att kanske om jag hade tur så skulle jag kunna ta ett dopp.

Hade inte tur, eländiga onödiga isen täcker hela ån.

Skitis!

Jag vill och behöver bada!

  

Lika illa var det med spagropen med det underbart doftande vattnet.

Tjock äcklig onödig is!

Fortsätter det så här så kommer min päls att vara i miserabelt skick inom

en nära framtid.

  

Detta är min närmaste sjö.

Syns inte så bra på bilden men det snöar massor igen till min glädje

och mattes fasa.

Gick hem och slappade ett tag.

Så skulle jag åka med min bil.

Hade läst att Giah har börjat lukta gott så jag trodde ju att matte äntligen hade

tagit sitt förnuft till fånga och tänkte skjutsa dit mej.

Nähä, jag hamnade på Sagostigen.

  

Det här tyckte matte att jag kunde ägna mej åt.

Passa fårskallar.

Jag hade andra åsikter så jag skällde på dom så de höll sej undan.

Vet att jag som är vallhund borde intressera mej för som men jag behövde få

tänka i fred.

När matte tog loss mej så gick vi mot Rosmossen.

Jag tänkte faktiskt hämta julgranen.

Kan meddela att just nu leder Kasper budgivningen.

Han har bjudit fyra grisöron och två köttbullar för den.

  

Blev inget hämta julgran.

Vidriga hästmonstren var på fria hovar i sin hage.

Jag är försedd med onödiga kopplet bara för att matte ansåg att jag skulle

utträtta diverse naturbehov i alla fall.

Men jag hade bara en sak i huvudet och det var att komma tillbaka till min bil

utan att bli uppäten av monstren.

Klarade mej från dom.

Men bara att ha en korkad matte i andra änden av kopplet som ställer sej och pratar

med monstren är illa nog.

Sen tvingas lyssna på att hon anser att de är så fina och trevliga är ännu värre!

Det är hundätande monster´!!

Vet ni min blogg håller på att bli känd.

Kollade lite på hur mina besökare hittat hit.

Ni har blivit så många nya på sista tiden.

Välkomna alla!

Hittade detta

http://helsingborg.lokaltidningen.se/just-nu-234-namn-/20091208/blogs/912089986/1005

Min blogg är omskriven i en tidning i Helsingborg.

Inte bara där för det fanns länkar till flera i Skåne.

Nån tax eller collie eller lagotto i Skåne som sett det?




 
 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

20 december 2009 18:54

Ja det där skulle vi också vilja ha, träd som det växer köttbullar på. Matte säger att vid denna tid brukar det vara så kallt så vi skulle få äta frysta köttbullar. Men nu verkar vi ju inte få det varken kallt eller mera snö, så nu borde dom ju verkligen kunna växa ordentligt. Klart att du skulle bli en känd hund, det har vi känt på oss. Vi har inte stött på en bättre svamp eller sakletar voove tidigare. Ha en trevlig 4;e advent

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

20 december 2009 19:07

Hurra, kanske färdigbarrade granen blir min då! :)
Matte har skottat och skottat och skottat idag igen. Här snöade ytterligare 15 cm i natt. Mer har kommit idag och ännu mer ska det komma. Fy tusan!!!!!! Klart du överlevde monstren, Tror faktiskt inte att dom vågar sig på dej! Du får väl tala om för dom att du är en KÄNDIS! Tror det skulle bita på dom!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Rudi

Rudi

20 december 2009 19:50

Skulle ha bett om autograf alltså sist vi träffades. Menjag hade annat i tankar na då:-). Jag visade min matte ditt köttbulleträd, eftersom hon just nu, vegetarian som hon är, håller på och steker familjens julköttbullar. Tänkte att hon kunde provhänga några i en buske för att se hur det tar sig ut. Vi får se, sa hon.
Kul att du försökte bli översnöad också. En rolig hobby!
Köttbullepussar på dig!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

20 december 2009 20:08

Det har inte visat sig några köttbullsbuskar här ännu, men jag spanar! Kändispussar!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

20 december 2009 20:55

Tjenare Sigge !!!
Du e fasen en superkändis. När granbudningen e klar så kan vi ju buda på din autograf. Jag bjuder min autograf mot din. Ja men det blir bra. Ha en bra kväll så syns vi!!!!

http://colliepojken.blogg.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

20 december 2009 21:23

Så nu är du kändis i Helsingborg också. Lokaltidningen i Ängelholm är en skittidning, dom har inte skrivit nåt. Ska bojkotta den.
pussar

http://lagottoflickorna.se

 
Hunden Liza

Hunden Liza

21 december 2009 00:09

Ohh vilken härlig dag du ser ut att ha haft. :-)

http://hundenliza.blogspot.com

 
Marianne

Marianne

21 december 2009 00:54

Idag så var det snålt med köttbullar på våra buskar, men det fanns ostbollar istället. Så skogsturen var ganska kul för alla fyrbenta. Matten klagade över att hon fick gå ett ensamt varv för att dekorera alla buskar innan fyrbeningarna fick gå
ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Elliot och Kulan

Elliot och Kulan

21 december 2009 01:50

Psst Sigge... tack för den telepatiska överföringen om hur de gröna männen gör... jag har praktiserat det idag :-)
Köttbulleträd!!!! det måste jag ut och leta efter i morgon.
OK då jag bjuder 4 grisöron två köttbullar och ett tuggben då, känn på den du Kasper :-)
Elliot

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Torsten

Torsten

21 december 2009 07:37

Njäää, jag har inte sett till några köttbulls-träd här....Är du säker på att de finns här uppe också??
Tänk att du är på väg att bli kändis....Man kanske skulle be att få autografen redan nu, för sen kanske inte du har tid :)
Ha en bra dag!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Giah

Giah

21 december 2009 11:59

Köttbullsträden här inte växt här på länge ;)
Ska hålla koll nu eftersom det tydligen är säsång för dom!!!
Jag önskar dig och din matte en riktig god jul med en massa godsaker till dig...och ett gått nytt år oxå!!! DÅ kan vi ju få träffas oxå :) om du nu inte lyckas smita hit innan dess (Jag är ute på baksidan och leker ev. ett par dagar till) sen blir det BARA ONÖDIGA KOPPLET I NÅGRA VECKOR :( TRIST!!!

Ha det skönt i helgerna...PUSS!!!
Din Giah!!!

http://www.belgarhuset.com

 
Kasper

Kasper

21 december 2009 21:22

Nä nu... blir visst en dyr gran, det här! Men det är klart, den är inte bara vacker, den är ju praktiskt också!
Så jag plussar på med två märgkex! Alltså fyra grisöron, två köttbullar, ett tuggben och två märgkex!!
Hehehe, Elliot, må bästa hund vinna! :)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Hillman

Hillman

21 december 2009 21:37

Hästmonster, vad får du allt ifrån du är inte lite tossig du, jag som trodde du förstått att hästar är inga monster och de äter inte hundar till frukost. De är växtätare de äter hö, morötter, äpplen, det finns även hästar som gillar apelsiner, jordgubbar samt en och annan ostmacka. Så det med att de käkar hundar kan du glömma.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards