Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 30 november 2009

Inga bilder

Av Sigge Svamphund - 30 november 2009 17:58

Blir inga bilder idag.

Nya kameran är på lagning och den gamla ja den dog totalt när matte försökte få igång den.

Jag har i alla fall haft väldigt mycket att göra idag.

Åkte till människovalparna Oliver och Adam på förmiddagen.

Det var meningen att jag och Oliver skulle ha gått och busat i en liten skog.

Men det kom en massa hälsovådligt regn så vi var hemma hos honom istället.

Hans föräldrar tog med sej Adam och åkte och grejade med mänskliga tråksaker.

Jag passade alltså Oliver.

Begriper inte varför matte var kvar vi klarar oss alldeles utmärkt själva.

Massor med skoj bus blev det.

Så skulle Oliver få gömma godis åt mej.

Han gömde en massa som jag letade reda på.

Så ville han ha mer av matte för att fortsätta ge mej.

Matte vände ryggen till och så ropade Oliver.

Han hade stoppat flera stycken Frolicar i akvariet.

Nu skulle det ha funnits fungerande kamera!

Ni vet matte och hennes fiskfobi.

Där stod hon och stirrade och insåg att stoppa ner armen till alla vithajar som klätt ut sej till neontetror och sånt det klarade hon bara inte!

Men heder till matte för hon lyfte på locket, fast släppte ner det lika fort igen.

Nån fisk kunde ju ha hoppat upp och bitit henne.

Men Adam med föräldrar kom strax efter så Marcus fick upp mitt godis.

Frolic med akvariesmak är faktiskt väldigt gott, kan jag rekomendera.

Var fika och mat så jag höll mej framme och fick en massa smakbitar.

Adam tar sej för idag var det väldigt lätt att få saker av honom.

Sen åkte jag till mattes föräldrar en stund.

Var så trött efter allt busande med Oliver att jag somnade i deras säng.

Jag vet, det är oartigt men tröttheten tog överhanden.

Sen var det passa bilen medan matte handlade mänskliga tråksaker.

Så var hon till affären med kameran.

Den ska de skicka på lagning och med otur kan det ta TRE VECKOR innan den är tillbaka.

Bara att hoppas att turen är med oss så det går snabbt.

Får väl be er alla om att hålla tassarna för att det går fort.

Brukar ju gå bra bär ni håller tassar och svansar.

Matte pratar om att försöka leta reda på lite gamla bilder och använda ibland så det inte blir alldels bildlöst här.

Men bara för att hon inte har nån kamera så kommer jag att träffa massor med snygga tikar, hitta nya sjöar, göra superfynd och en massa annat som borde förevigas.

Eftersom gamla kameran drog sin sista suck så går det ju inte att använda den heller.

Jag är trött efter en intensiv dag men ska försöka orka titta in till alla er andra under kvällen.



 
 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

30 november 2009 19:23

Fasen va tråkigt. Inga bilder på dig och dina äventyr. Varför ska din matte köpa en trasig kamera. Har vi inte lite problem med våra mattar??? Fattar dom inte att bloggbilder e viktigt för oss aktiva bloggarhundar. Vi behöver synad för tusan. Det här får hon faktiskt fixa. Stå på dig Sigge Svamphund!! Klart jag håller både tassar och svans. Den e förresten fortfarande öm och krokig sen sist. Jag höll för hårt.
Vi hörs !!!

http://colliepojken.blogg.se

 
Marianne

Marianne

30 november 2009 20:07

Människovalpar brukar vara frikostiga med sin mat. Jag hoppas matte snabbt ska få tillbaka sin kamera igen.
ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

30 november 2009 21:11

Det verkar som det har gått troll i era tekniska prylar. Fy tusan att vara utan kameran i tre veckor. Vi håller våra svanska för den.
Så bra det är med människovalpar, mycket gottigt blir det. Hemskt för matte med fiskarna. Överlevde hon utan men?
pussar

http://lagottoflickorna.se

 
Hillman

Hillman

30 november 2009 21:31

Din matte verkar vara släkt med en granne som vi hade där vi bodde förut. Han sa att tekniska grejer hade något personligt emot honom, så är det nog för din matte med.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

30 november 2009 22:37

Vad DUMT med kameran!! Matte har en gammal digitalkamera (man måste stoppa in batterier i den, såna där som inte går att ladda) men om din matte vill låna den så får hon gärna.
Det är väl lite för långt att komma hit och hämta den? Matte kan också skicka, säger hon.

Frolicar i akvariet. TUR du hade att fiskarna ine hade ätit upp dom! (Och stackars din matte, hihihi, synd om henne...)

http://www.belof.se

 
Ludde

Ludde

1 december 2009 00:47

Du kan nog berätta riktigt målande om det är så att det tar väldigt lång tid att laga kameran. Konstigt att dom inte hade någon lånekamera till din matte. Akvariefrolic, är det som fiskbullar ungefär???

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Elliot

Elliot

1 december 2009 00:53

Tjena Sigge
Skitkamror säger jag bara... kulans kamera krånglar oxå och skall lagas, alla kort dom tog i Strövelstorp när dom hämtade mig sitter kvar och får inte att få ut :-(
Jag håller med dig om att spa-bad är en lisa för själen, i fortsättningen skall jag ta mig ett bad varje dag. Blir jag en sån duktig svamphund som du då Sigge???
Kram Elliot

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Linnéa

Linnéa

1 december 2009 01:22

SV: Tänkta bara att eftersom att hundar inte brukar vara så duktiga på att varken göra bloggar eller skriva, kanske det fanns en Människa i närheten som kunde svara på frågorna.

http://rubin.bloggagratis.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

1 december 2009 05:32

Vi får verkligen hoppas att kameran snart blir lagad. Det hade varit en härlig syn att få se alla frolicar i akvariet. Vi har äntligen fått snö ca 1dm igår, och sen så har det snöat hela natten. Alltså inge skitregn här inte. Ha det så bra

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Hunden Liza

Hunden Liza

1 december 2009 08:41

Tråkigt att inte ha någon kamera. Men det skulle ju helt klart ha varit en rolig syn där med din matte och hennes skräck. Här hemma är det ju fullt av akvarium så det måste vara en sann skräck för din matte. :-)

http://hundenliza.blogspot.com

 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

1 december 2009 17:26

vår matte fick ett skratt anfall när hon läste om frolicar i akvariet...och såg en bild på när du Sigge som älskar vatten dyker ner för att hämta dom och kommer upp med munnen full av neontetror och din matte får spader..hahahaha... ja käre nån vilken syn, hoppas det går fortare än fortast att ni får tillbaka kameran för vi vill ju inte missa några roliga bilder=)))

http://leonland.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards