Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 28 november 2009

Träffat Rudi

Av Sigge Svamphund - 28 november 2009 17:53

Idag var jag varit med matte på den där julmarknaden där

jag skulle träffa min bloggpolare Rudi.

Hann inte vara där så väldigt länge innan han kom ihop

med sin husse och matte.

  

Här är han.

Matte fick inte nån bild på oss tillsammans.

Vi sa nämligen en del fula ord så det var bäst med lite avstånd.

Jag bjöd i alla fall Rudi på torkad blodpudding och skickade med honom en

del hem.

  

Visst vi svor men han är en bra polare i alla fall.

Jag fick paket av honom!

  

Såna där jättesmarriga hjärtekex.

Fick ju såna av Ludde i Skottvång i somras också.

De är alldeles utsökt goda!

Måste se till att matte skaffar receptet och bakar såna till mej.

Jag tyckte ju självklart att jag skulle äta upp alla på en gång.

Dumma snålmatte!

Fick ett säjer bara ett enda!!!

Spara till sen.

Vadå sen?????

Sen inträffar nu enligt mej!

Så träffade jag en väldigt söt labradorbrud också.

Men klantmatte glömde självklart att ta nån bild på henne.

Kom på ett nytt raggningsknep.

Bjuda på torkad blodpudding är mycket framgångsrikt!

  

Matte köpte i alla fall en korv till mej.

Tycker att hon kunde ha köpt flera stycken jag.

Det enda hon handlade på marknaden var min korv så jag borde fått många.

  

Men det är jobbigt att vara på julmarknad och träffa en massa människor och

hundar.

Strax efter att denna bild togs så somnade jag gott ett tag.

Matte gnäller över att hennes nos rinner, halsen och huvudet värker.

Vidhåller att hon skulle ta några spaomgångar och lite simturer så skulle

hon hålla sej frisk.

Fast hon har ingen knorr och säjer inte nöff så det är säkert en

vanlig förkylning.

Såg att jag fått en kommentar om att reg numret på min bil syns.

Ingen fara.

Varken jag eller matte är hemliga.

Kontaktuppgifter till oss finns på våra hemsidor som ligger bland

länkarna här.

Att matte inte förekommer med namn och bild här är enkelt.

Det är min blogg, matte avskyr att förekomma på bild, men gör det i

sällsynta fall här.

Som många av er vet så heter hon Helena.

I morgon hoppas jag att matte inte är helt däckad utan att jag

kommer ut i skogen och förhoppningsvis kan spaa och bada

en del också.


 
 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

28 november 2009 19:25

Jaha, så du har dejtat och haft kul medan matte har jobbat och slitit. Bra att ni har haft det kuligt i alla fall.
Hoppas matte har sålt bra, det är ju snart jul och då ska presenter inhandlas.
pussar

http://lagottoflickorna.se

 
Rudi

Rudi

28 november 2009 19:44

Jo du Sigge, det kanske inte märktes så väl, men det var kul att ha träffat dig på riktigt. Som vår mattar sa, så skulle vi nog ha träffats lösspringade på en äng eller så, då hade vi nog inte svurit så mycket åt varandra. Och visst var hon snygg den där labbe-tjejen, det var en cavalier-tjej som luktade så gott där också. Märkte du det? Dina blodpuddings-chips blir riktigt gott lördagsgodis för mig!
Matte och jag gick ett personspår i eftermiddags och då fick jag chips när jag gick i mål!!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Stella och Doris

Stella och Doris

28 november 2009 21:54

Både korv och egna kex, du har det allt bra du!!
Ja, tänk om mattarna kunde lära sig att spa, tror nog att det skulle göra dem gott!

Ha en fortsatt trevlig helg!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Hillman

Hillman

28 november 2009 22:04

Ta och bjud matte på lite blodpudding så frisknar hon nog till, inte underligt att hennes näsa rinner och droppar när det är så dåligt väder som det är. Här har regnat massor så Tandån blivit en älv som svämmat över sina bredder. Din matte var hygglig som bjöd dig på varm korv, det är jättegottigt.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

28 november 2009 22:16

Hoppas det gick bra för din Matte. Men en korv var väl lite snålt, hade man fått önska hade man nog tagit alla. Vi har idag fått smaka på prinskorv när Matte kom från jobbet. Vi blir ju så väldigt glada att vi håller på ta ner dom. Så då passade dom på att locka oss med prinskorv, det var supergott. Ha det så bra så länge

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

28 november 2009 22:48

Jag tycker också att det är trevligare att träffas utan koppel, precis som i rastgården. Va snällt av Rudi och ge dig goda kex. Receptet står i Luddebloggen från den 7 februari.
http://hundenluddesblogg.blogspot.com/2009/02/kexrecept_07.html
Kramis, Ludde

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

28 november 2009 23:06

Jaså ni sa fula ord. FAST det inte kom någon köttbulle emellan?
Ni skulle förstås ha tagit en prommis och fått vara lösa i nån skog (utan köttbullar!) så hade ni blivit jättebra kompisar! Kanske att blodpudding kan vara lika svordomsframkallande som köttbullar?
Hoppas i alla fall att din matte KVICKT blir bra!!

http://www.belof.se

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

29 november 2009 09:56

Tjenare Sigge!!!
Vad då spara till senare. Spara e ett mattepåhitt det e inget som funkar i våran hundiga värld. Vi vill ha allt, vi vill äta tills det e slut. Så det så!!!!
Ha en bra dag!!!
By the way!!! En korv e ingen korv.

http://colliepojken.blogg.se

 
Myrra

Myrra

29 november 2009 11:53

Oj, vilket roligt äventyr du varit på! Ja, åtminstone matmässigt. Att trängas med en massa folk och andra hundar är väldans jobbigt för mig som du vet så det är jag då inte avundsjuk på. Matte tycker du är så vansinnigt söt på varm korv-bilden så hon vill bara pussa och pussa på tullenuttiga nosen! Den var god va - korven alltså?
Förresten - grattis till att bilen gick igenom!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Vi på Nysvansat

Vi på Nysvansat

29 november 2009 12:06

Vilken härlig Marknadsdag du har haft och visst FÅR man svära lite åt jyckar som tror att dom är nåt! Varm korv har vi aldrig fått äta så där...nu blir det klagan och protest i skriftliga 4 exemplar!

http://nysvansat.blogspot.com

 
Elliot

Elliot

29 november 2009 12:48

Tjena Sigge
Nu har jag varit ute i skogen och gjort min första spa-behandling. Jag var lite tveksam först men min nya kompis Zacco visade mig hur man gör. UNDERBART, och hur roligt som helst. Det kommer att bli bra :-)
Elliot

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Charlotte

Charlotte

29 november 2009 15:04

Du får hälsa matte att hon ska krya på sig! Vi kan hosta ikapp för här har någon märklig förkylning slagit till... inne på andra veckan nu. Tror inte det är den där med knorr. Min labbe han gillade korv han med och glass!! Han till och med åt vitlök. Hm... synd jag inte har en tork annars hade jag torkat blodpudding åt dig, det var ingen som ville ha den bit som blev över förra veckan. Själv äter jag det inte alls. Apropå att äta så tror jag nog matte din kan söka på hembakade hundkex eller nåt så får hon nog tag på receptet.
Grattis till att bilen gick igenom!!!

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoki me matte

30 november 2009 15:29

matte säger du är världens sötaste korvätande hund!
jasså du svor lite åt rudi, attans då men man kan ju byta paket iaf!
slafsiga gopussar på korvgubben

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards