Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 27 november 2009

Besiktigat min bil

Av Sigge Svamphund - 27 november 2009 17:40

I morse så hade matte bestämt att jag skulle passa

huset medan hon åkte och besiktigade min bil.

Dumheter!

Jag visade henne att det var flera av er som tyckte att jag skulle följa med.

Det är faktiskt min bil som matte får köra på nåder bara för att jag

ännu saknar körkort.

I alla fall så bestämde hon sej för att jag skulle få följa med.

På väg till den där besiktningen så skulle bilen torteras.

Fullkomligt onödigt!

Den var jättefin med alla lerinpackningar.

Jag har inte varit med i nån biltortyrkammare förut.

  

Usch, stackars min bil!

Skumma saker som sprytar en massa vatten på den.

  

Jag höll stenkoll från baksätet.

Slapp i alla fall bli blöt.

Men så................

  

När de här otäcka borstarna anföll min bil då hoppade jag fram till matte.

Först försökte jag gömma mej framför passagerarsätet men så kom jag på att jag

behövde beskydda matte.

Alltså la jag mej på sätet med huvudet i hennes knä.

Tänkte att i fall hon skulle bli rädd för dom så skulle hon känna stora

starka svamphundens beskydd.

Matte blev inte rädd.

Tack och lov så tog tortyren slut för min stackars bil.

Jag verkligen led med den hela tiden i tortyrkammaren.

  

Sen hamnade jag här på besiktningen.

Massor med trevliga typer som jobbar där.

Alla pratade med mej och tyckte att jag var sååååååå fin och trevlig.

Matte var upptagen med att äta upp naglarna, tror att en eller annan fingertopp

rök också.

Tyvärr så såg matte till att jag inte kunde hjälpa till med själva jobbet.

På bilden så håller de på och kollar om det finns bromsar på bilen.

Hur gick det då????????

Jo det gick............

.....................

.....................

.....................

.....................

TACK FÖR ALL TASS, SVANS OCH TUMHÅLLNING!!!!!!!!!!!

Tuta och kör ett år till sa han som kollade bilen!!!!!!!

Gissa om jag hade en glad matte!

Besiktiga gammal bil är  nervöst och matte inbillar sej alltid att det

ska bli körförbud eller svindyra reparationer.

Larviga matte klappade på bilen och kallade den för duktig!

Rent under att hon inte matade den med Frolic också!

Matte firade med att köpa en Trisslott och blev 75 kr rikare.

Undrar hur många grisöron man får för 75 kr?

Hemma igen så gick jag till min hemmaskog en stund.

  

Helt plötsligt hade matte trollat fram min gula boll som jag inte sett till på

evigheter.

  

Men som vanligt var det inte bara att busa med den som jag ville inte.

Nädå, matte höll på och gömde den för mej.

Men jag är ju smart så det var aldrig några bekymmer att leta reda på den.

  

Ute på en liten väg så testade jag det där med att  låta bollen rulla själv

i nerförsbacke.

Gick precis lika bra med denna som den jag fyndade härom dagen.

  

Hemma igen så firade jag att min bil klarat besiktningen med en smarrig

grisknorr.

Sen blev jag väldigt upptagen.

Matte skulle ta fram de där ljusstakarna till fönstren.

Men istället kom svamptorken fram.

Jag hade faktiskt inte jobbat nånting idag så jag fattade ingenting.

  

Äntligen så används svamptorken till nåt vettigt.

Matte la en massa blodpudding i den.

Gissa vem som har tillbringat all tid med att vakta godis menar svamptorken.

I morgon så ska jag följa med matte på en julmarknad och där ska jag träffa

min bloggkompis Rudi (finns bland länkarna).

Alltså ska jag ha nåt gott att bjuda honom på.

Fast jag anser ju förstås att jag ska provsmaka all blodpuddning NU!

 
 
Kasper

Kasper

27 november 2009 19:19

Bara att gratulera! TUR att du fick följa med. Klart att ingen ville hitta nåt fel på en sån trevlig och charmig hunds bil!
Men Sigge - jag och matte tycker ni var JÄTTEMODIGA, både du och din matte, som satt kvar i bilen när allt det där läskiga hände!
Det skulle vi aldrig ha vågat! I synnerhet inte matte, tror jag...
Ha det nu så jättemysigt på julmarknaden - du kommer säkert att träffa JÄTTEMÅNGA mysiga människor, Och hundar, förstås. Du har ju tydligen redan bestämt träff, ser jag. :)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Ludde

Ludde

27 november 2009 19:36

Hurra! för din bil. Men stackarn som fick tortyr först. Det kan inte vara roligt att vara bil. De där svindyra reparationerna, är det ungefär som svininfluensa för bilar? Det låter läskigt. Ha en skön julmarknadsdag och hälsa fd Ludde dvs Rudi från riktige Ludde! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

27 november 2009 21:07

Oj, Sigge, torkad blodpudding! Mums! Absolut att jag kommer till Torgbodarna då! Det ska bli spännande att se vad du och din matte har i ert marknads-stånd. Och grattis än en gång till den lyckade bilbesiktningen. Hur skulle det annars ha gått, då hade ni ju inte kunnat åka till Julita i morrn! Ses!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

27 november 2009 21:09

Tjenahejsan Sigge Svampis!!!!
Fasen vad glad jag e att din bil får rulla ett år till. Jag höll så hårt i svansen så den blev lite krokig, men det var det allt värt. Det var spännande att få följa med både i biltvätten och till besiktningen. Här i Skåne ser vi på idol, eller vissa ser på TV andra sover. Det e som vanligt här hemma hos oss. Ha en trevlig Fredagkväll så hörs vi!!!

http://colliepojken.blogg.se

 
Ingen bild

hangar Kajsa

27 november 2009 22:08

Tjena alla monsterdiggare ;) Tur att besiktningen gick bra, då kan ni ta er runt i alla fina skogar. Matte har legat helt plakat (sjuk) hon funderar om det varit sviter efter svinis-sprutan, hon har även klagat på värk i armen *ha* pjoskig är hon tycker jag, då kanske hon vet hur det känns för en vovve som får sin vaccination vart annat år, det är mycket värre (fast jag får levergodis av min vovvedoktor som heter Maria, hon är bästa veterinär man kan ha) matte fick inge lever godis, om hon fått det kanske det skulle kännas lite bättre, tror jag. Nåja! hoppas ni alla får en underbar helg! Svansfifft!

 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

27 november 2009 22:26

Grattis! Här är vi fortfarande utan bil. Ett rent helvete!
Vilka smarriga saker du fått att fira med!

http://www.kattarina.se

 
Marianne

Marianne

27 november 2009 23:19

Grattis till att bilen gick igenom utan anmärkning. Svamptorken är ju bra till mycket.
Ha en trevlig helg

http://www.ekoxenskennel.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

27 november 2009 23:45

Vi visste att det skulle gå vägen med din bil om du var med. HURRA HURRA för Sigge bildoktor!!!
Härlig helg på er
pussar

http://lagottoflickorna.se

 
Ingen bild

Saika

28 november 2009 16:33

Grattis till lyckad besiktning! Älskar den här bloggen (både hund och svamp, kan det bli bättre??). Bara en fundering: med tanke på att du valt att inte lägga ut namn & bild på dig själv (sorry, på matte menar jag) så kanske du skulle sudda bort ditt regnr på bilen? Är själv mycket försiktig med sådant! //Saika

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

28 november 2009 17:19

Se till att den där 75 kronan blir till grisöron, det måste ju ha varit din förtjänst att din Matte får köra ett år till tycker du inte? Dom hade väl så mycket med att prata med dig att dom säkert glömde kolla något, så orolig som din Matte har varit över detta. Ha det så bra

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

28 november 2009 21:59

Vad din matte är fyndig, torka blodpudding i svamptorken. Matte skulle behöva en sån däringa manick, för hon plockar rönnbär och enbär nästan varje höst och då vore det praktiskt i stället för alla brickor som blir utställda överallt.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards